בעקבות המאבק: תגבור אוטובוסים לקריית שלום

תושבי קריית שלום כבר לא יחכו שעות לאוטובוס אל מחוץ לשכונה, בעקבות שינוי מסלולו של קו 289

אוטובוס. צילום: יולי גורודינסקי
אוטובוס. צילום: יולי גורודינסקי
1 בדצמבר 2016

הישג לתושבי שכונת קריית שלום בדרום תל אביב: לאחר שדיווחנו בטיים אאוט על המאבק למען חיבור השכונה לרשת קווי האוטובוס בעיר, הודיעו משרד התחבורה וחברת "דן" על שינויי מסלולים ותגבור השירות באזור, החל משבוע זה.

"לאחר מאבק קשה הצלחנו להחזיר לתחומי השכונה קווים מרכזיים שמחברים אותנו לשאר חלקי העיר", כך מספרת עדי חסיד, ממובילות המאבק. "זה הישג חשוב ומשמעותי, שהופך את שאר חלקי העיר שמספקים לנו תעסוקה, חינוך ובריאות הופכים לנגישים עבורנו. אם בעבר תושב השכונה היה מעוניין להגיע מקריית שלום לדיזנגוף סנטר לדוגמה, הוא היה צריך להשקיע שעה וחצי בהמתנה ובנסיעה באוטובוס. אנחנו מאוד מקווים שכעת עם השינוי המיוחל התמונה תשתנה לחלוטין".

השינויים בקווי האוטובוס יכנסו לתוקפם היום (ה'), ויכללו שינוי במסלולו של קו 289 אשר יחבר את שכונת קריית שלום לציר אבן גבירול ולאוניברסיטת תל אביב (וכן לעיר חולון בכיוונו השני) עם עצירות בתחנות האוטובוס אשר נמצאות בתוך תחומי השכונה, במקום במסלול אשר הקיף את השכונה מחוצה לה כפי שהונהג עד היום. כמו כן, מעתה יעצור בשכונה גם קו 11 אשר יאפשר לתושבי השכונה נסיעה ליפו ולשכונת נחלת יצחק.

"עם זאת, יש עוד הרבה מאוד מקום לשיפור", מציינת חסיד. "רבים מהאוטובוסים מגיעים באיחור או לא מגיעים כלל, ואנחנו לא מסכימים להשלים עם תחבורה ציבורית לא אמינה שהופכת את שגרת היום-יום לחוסר וודאות אחד גדול. אנחנו נמשיך לנדנד, לכתוב לממונים, אולי אפילו להפגין – ואנחנו קוראים לכל מי שההתניידות בעיר בצורה נוחה ויעילה לו לפעול כמונו, יש לנו את הכוח לשנות".