מעגל הגולשים הגדול בעולם: המאבק במתווה אסדת הגז עולה על הגלים

כ-800 גולשים יגיעו ביום שישי הקרוב לחוף הדרומי של הרצליה כדי ליצור מעגל צף במים שישבור שיא עולם, למען המאבק במתווה אסדת הגז. המטרה: לדרוש מהממשלה להרחיק את האסדה כ-120 ק"מ מהחוף

שומרי הבית (צילום: גל פרידמן)
שומרי הבית (צילום: גל פרידמן)
17 ביוני 2018

 

רק אני והמתווה שלי: מעגל גולשים שישבור שיא עולם צפוי לצוף בחוף הרצליה ביום שישי הקרוב, 22 ביוני 2018. כ-800 בעלי גלשן ואוהבי גלים יגיעו אל החוף כדי לתמוך במאבק בהחלטה להקים את אסדת טיפול הגז של מאגר לוויתן במרחק של 10 ק"מ מחוף דור, כאסדה צפה. לטענת המוחים, לצעד סביבתי כזה תהיינה השלכות בריאותיות, אקולוגיות ואף ביטחוניות. שיא העולם במפגן ראווה מסוג זה עומד על 511 גולשים שהחזיקו ידיים במים למשך דקה וב-"שומרי הבית", הארגון החברתי-התנדבותי שאחרי על ההתארגנות, מקווים לשבור את השיא כך שיישמר לאורך שנים.

>> כך ייראה הפארק הראשון והיחיד בשכונת פלורנטין

"זה עניין שנוגע לכל תושבי המדינה", אומר משה ברק ממטה "שומרי הבית". "אנחנו פועלים בכל דרך להסביר שהמתווה שאושר לאסדה מסוכן לנו. ניקיון הגז בסמוך לחוף הוא מסוכן וזה יילך בסופו של דבר לייצוא., כאילו אנחנו החצר האחורית של המצרים והאירופאים – הסכנות עצומות ויש מי שרוצה שהציבור לא יידע עליהן". מטרת המפגן היא להרחיק את אסדת הגז ב-120 ק"מ מהחוף. "תקלות שפך קורות בעולם כל הזמן. במקרה כזה יכול להיות מצב שנשמע ברדיו שאסור לפתוח את הברזים כי יהיו במים חומרים מסרטנים. הבעיה היא שאנשים חושבים ש'לא יעשו לנו את זה'. אנשים חייבים להתעורר כי מדובר בחיי אדם".

מעגל הגולשים שהתקיים ב-2017 בקליפורניה (צילום מסך מתוך YouTube)
מעגל הגולשים שהתקיים ב-2017 בקליפורניה (צילום מסך מתוך YouTube)

"שומרי הבית" פתחו פרויקט מימון המונים לתמיכה במאבק וכבר חצו את סכום היעד שעומד על  ₪ 60,000 והצליחו לגייס למעלה מ-72,000 ₪.

מפגן הראווה יתקיים ביום שישי, 22 ביוני, בשעה 07:00 בבוקר, בחוף הדרומי של הרצליה. בנוסף, תתקיים במקום מחאה המונית. 

שומרי הבית