בלי משחקים: מחאה על סגירת גן דולפין ביפו

הורים יפואים פתחו השבוע במחאה בעקבות הכוונה לסגור את גן השעשועים דולפין שבעיר ולהקים במקומו חניון תת קרקעי. "אין לגן תחליף"

גן דולפין (צילום: שלומי יוסף)
גן דולפין (צילום: שלומי יוסף)
2 במרץ 2017

 

גני השעשועים בעיר הם אחד הפתרונות הנגישים והנוחים להורים שמנסים להבריח את ילדיהם מהתעסקות כפייתית בטאבלטים ומבהייה אינסופית בטלוויזיה בשגרת היומיום. באחרונה החלה העירייה בעבודות מקדימות לקראת הריסת גינת השעשועים שבפינת הרחובות דולפין ויהודה הימית ביפו, לטובת בניית חניון תת קרקעי במקומו. מבקרי הגינה התכופים ממש לא אהבו את המהלך.

במחאה על הסגירה חיברו תושבי האזור עצומה שעליה חתמו עד כה כ-400 איש. "הפועלים במקום סיפרו לנו שהולכים לבנות פה חניון", מספרת אוריין קנטי, יוזמת העצומה שמבלה בגן עם ילדיה. "מדובר בגינה חשובה שכל תושבי האזור מגיעים אליה עם הילדים כדי להפיג את השעמום הביתי". התושבים חוששים כי גם אם תוקצה עבורם קרקע חלופית באזור לטובת הקמת גינת ילדים, עד שתוקם – היא כבר לא תשרת את הדור הנוכחי של הפעוטות. "אין לגן תחליף, ואי אפשר להעביר למקום אחר ולצפות שזה יפעל באותה מתכונת", הוסיפה קנטי.

"אי אפשר להעביר למקום אחר ולצפות שזה יפעל באותה מתכונת", גן דולפין (צילום: שלומי יוסף)
"אי אפשר להעביר למקום אחר ולצפות שזה יפעל באותה מתכונת", גן דולפין (צילום: שלומי יוסף)

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "בשטח הצמוד לגן מבוצעות חפירות מקדימות לבדיקת היתכנות בניית חניון ציבורי תת קרקעי. לאחר בחינת הממצאים הראשוניים יוחלט על המשך קידום החפירות בהתאם לצורך התכנוני. משמעות המשך החפירות תפורסם לתושבים ולבאי הנמל לפני ביצועם. נדגיש כי אם יוחלט על קידום החניון, תימצא חלופה לגן בתיאום עם התושבים".