העבודות להקמת גשר יהודית יידחו ויתקיימו במקביל לחשמול הרכבת

מחלוקת גשר יהודית בתל אביב לא נרגעת: בתצהיר תשובה לבג"ץ שהגישו משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון נכתב כי ביצוע העבודות יידחו בחצי שנה ויתקיימו במקביל לעבודות הרכבת. כל הפרטים

גשר יהודית (צילום הדמיה: חן אדריכלים)
גשר יהודית (צילום הדמיה: חן אדריכלים)

משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון הגישו היום (שלישי) לבג"ץ תצהיר תשובה לביצוע העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב. ביצוע העבודות יתקיים "תוך שמירה על כל העקרונות שנקבעו על ידי השר כץ. זאת, על רקע החלטת עיריית תל אביב-יפו להקים את גשר יהודית". על פי תצהיר התשובה, שלושת העקרונות שנקבעו הם דחייה של חצי שנה בביצוע העבודות להקמת הגשר, שנועדה על פי משרד התחבורה לאפשר לרכבת ישראל להשלים את היערכותה לביצוע פרויקט החישמול בקו לירושלים, ביטול התכנית לחסימה נפרדת של נתיבי איילון וביצוע העבודות להקמת הגשר במועדי העבודות לחשמול תוך מתן עדיפות לרכבת בביצוע העבודות.

>> דיבור נגוע: מילון הסלנג התל אביבי השלם 

עוד נכתב כי "פרויקט חשמול רכבת ישראל המווה פרויקט לאומי ראשון במעלה ובעל חשיבות עליונה וניתנה לו עדיפות כאשר הנפת קורות גשר יהודית תתקיים במהלך פרויקט החשמול. במסגרת הודעה זו של משרד התחבורה קיימת עמימות לגביי השאלה האם העבודות יתקיימו במהלך השבת.

גשר יהודית (הדמייה: חן אדריכלים)
גשר יהודית (הדמייה: חן אדריכלים)

לפני כחודשיים בית המשפט העליון פרסם צו נגד משרד התחבורה ונתיבי ישראל, שחייב אותם להבהיר מדוע החליטו להקפיא את העבודות. ההקפאה הגיעה לאחר התערבות של שר התחבורה בעקבות מחאת החרדים, על קיום העבודות בשבת. העבודות תוכננו להימשך במהלך סופי השבוע בתקופה של כחודשיים, אך כאמור, אלה הוקפאו.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "נראה ששר התחבורה, שעצר משיקולים פוליטיים את בניית גשר יהודית בעקבות לחץ המפלגות החרדיות, נאלץ לרדת מהעץ, לחזור בו  ולהורות על המשך העבודות. זאת בזכות עתירת העירייה לבג"צ בנושא ועמדת בית המשפט שקבע שהתירוצים לעיכובים לא נראים אמינים והינם 'נשף מסכות', כדברי השופטים.

יודגש כי בניגוד לדברי השר לא הוגש תצהיר כפי שבית המשפט דרש, אלא רק בקשה לארכה נוספת. עד כה לא הובהר מתי יבנה הגשר והעירייה תמשיך בעתירה כדי לוודא שגשר יהודית קום יקום".