דיגיטל פירסט

"דיגיתל", מיזם דיגיטלי שאפתני חדש, עשוי לשנות לחלוטין את הדרך שבה אנחנו מתקשרים עם העירייה ושלוחותיה

הלוק שנות ה-90. מערכת המפות החדשה. באדיבות עיריית תל אביב
הלוק שנות ה-90. מערכת המפות החדשה. באדיבות עיריית תל אביב
3 באפריל 2013

האם "דיגיתל", מיזם דיגיטלי שאפתני המושק בימים אלו, ישנה את הדרך שבה אנחנו מתקשרים עם העירייה? המיזם, המורכב ממספר רבדים, אמור על פי התוכנית לקרב אותנו לשירותים המוניציפליים, להעביר את כל השירותים העירוניים לפורמט דיגיטלי ולגרום לנו להבין שלהתלונן על קיר הפייסבוק של עיריית תל אביב או של חולדאי עצמו זה כנראה הכי 2012.

המהלך המרכזי של דיגיתל הוא הקמת אזור אישי לכל תושב באתר האינטרנט של העירייה. "תושבים יירשמו לקבל כרטיס תושב חדש, ולכל תושב בעיר נפתח אזור אישי משלו באתר האינטרנט, שם הוא יכול לקבל מידע אישי שתואם לצרכיו ולדברים שמעניינים אותו באזור מגוריו", מסביר זוהר שרון, מנהל אגף הידע העירוני ומי שעומד מאחורי הפרויקט. "התושב יוכל להגדיר את תחומי העניין שלו ואת אזור מגוריו ולקבל לאזור האישי את המידע הכי מותאם. למשל אם אני איש משפחה עם ילדים קטנים, אני אקבל מידע מהמרכז הקהילתי הקרוב אליי, ואני אדע על האירועים והפעילויות לילדיי באזור מגוריי. כמו כן יהיו ניוזלטרים המותאמים לצרכיו ולהעדפותיו של התושב הרשום בפרויקט דיגיתל".

פרויקט נוסף במסגרת דיגתל שעתיד להיות מושק בקיץ הקרוב הוא אפליקציה של העירייה לטלפונים חכמים, שבמסגרתה יוצעו שירותים עירוניים שונים. האפליקציה תאפשר לתושבי העיר לצלם מפגע ציבורי באמצעות הסמארטפון ולהעבירו לאפליקציה אל המוקד העירוני, שם יזהו באופן אוטומטי את המיקום שממנו נשלחה התמונה והנושא יועבר להמשך טיפול.

מהלך נוסף במסגרת המיזם, שהושק ממש בימים אלה באתר העירייה, הוא מערכת המפות החדשה של העיר הקרויה iView. המערכת תאפשר לצפות במפות אינטראקטיביות של העיר שיציגו מעל 100 שכבות של מידע, המיועדות לשרת קהלים שונים. המערכת תציג גינות כלבים, תחנות תל־אופן וחניונים ציבוריים/פרטיים, בתי ספר, גינות ציבוריות, מתקני מחזור, מקומות בילוי ועוד.

יותר מידע מבגוגל Maps

"היתרון הגדול של iView הוא לאנשים מתכננים, בעלי עסקים, שרוצים לקבל מידע שלא יוכלו לקבל בגוגל Maps כי זה מידע תכנוני הנדסי שמנוהל בעיריית תל אביב", אומר שרון. "המטרה היא להציג כמה שיותר מידע בשקיפות מלאה כדי לאפשר תכנון וביצוע נכונים יותר. מעבר לכך שמדובר במערכת מתקדמת, מדובר בעיקר במידע שקיים שם ולא במקום אחר".

החזון הוא להפוך את העירייה לעירייה החכמה ביותר באופן התקשרותה עם התושב וביכולה להגיע לכמה שיותר תושבים, להיות קלה, ידידותית ואפקטיבית, וכמה שיותר חדשנית", מסביר סגן ראש העיר אסף זמיר. "אני מאמין שכשמוצר הוא טוב ועונה על צורך, אז משתמשים בו. כמובן שיש ניסיון לשכנע בכך שאתה מקבל כרטיס תושב חדש ומלא בהטבות, זו הדרך הכי בסיסית למשיכת התושב".

מדובר בריצה למרחק ארוך, וברור שייקח זמן עד שכל תושבי תל אביב יהיו רשומים בו, וזה בסדר כי כך יהיה קל יותר ללמוד את המערכת. גם אנחנו עוד בתהליך למידה. בסופו של דבר, שככל שהשירות יהיה טוב ומקל, כך יותר ויותר אנשים ירצו לקחת בו חלק. זה מאפשר לנו לקיים שיתוף עם הרבה יותר תושבים במידע וישרת את הציבור. הוויז'ן הוא לא רק לתת שירותים בסיסיים אלא לנהל שיח עם כמה שיותר אנשים ולאפשר לציבור להשפיע על השירותים".