שני חדרים ב-3,100 ש"ח: נפתחה ההגרלה לדיור בר השגה בתל אביב

בעוד מחירי הדירות ממשיכים לנסוק, עיריית תל אביב-יפו פתחה הגרלה לדיור בר השגה בשלושה פרויקטים חדשים. האם אתם עומדים בקריטריונים?

לגור במגדל יוקרה במחיר של דירת שני חדרים ישנה. באדיבות חברת מידטאון בע"מ
לגור במגדל יוקרה במחיר של דירת שני חדרים ישנה. באדיבות חברת מידטאון בע"מ
22 באוקטובר 2017

בעוד אנחנו כבר התרגלנו להתפשר ולשלם אלפי שקלים על דירות מוזנחות, החלום לשלם שכר דירה שלא יגזול לנו חצי מהמשכורת (אלא אם כן אתם עובדים בהיי-טק) הפך בלתי מושג. אך עבור זוגות צעירים יש תקווה, אף שהיא דורשת לא מעט מזל. בשיתוף חברת עזרה וביצרון, עיריית תל אביב-יפו פתחה היום (ראשון) את ההרשמה להשתתפות בהגרלה השלישית לדיור בר השגה ב-50 דירות בשלושה פרוייקטי מגורים בעיר – מגדל "מידטאון תל אביב", שכונת גני שפירא ובמתחם יסוד המעלה.

על מנת לקחת חלק בהגרלה, שמציעה דירות חדשות בשכר דירה שנשמע כמו פנטזיה (יחסית לתל אביב), המשתתפים צריכים לעמוד בכמה קריטריונים. ראשית, להגרלה יוכלו להירשם רק זוגות נשואים, או זוגות ידועים בציבור. על הזוגות להיות תושבי תל אביב במשך חמש שנים ברציפות לכל הפחות, להיות בטווח הגילאים 27-45, וכמו כן שלא תהיה בבעלותם דירה. מלבד זאת, הכנסת בני הזוג צריכה להיות מדורגת בעשירונים ראשון עד שביעי, כלומר עם הכנסה שלא עולה על 21 אלף שקלים בחודש והונם העצמי לא יעלה על 300 אלף שקלים. הזוכים המאושרים יזכו לחוזי שכירות יציבים למשך שלוש שנים, עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות, כאשר אכלוס הדירות צפוי כבר במחצית הראשונה של 2018.

ואפילו יש בריכה. באדיבות חברת מידטאון בע"מ
ואפילו יש בריכה. באדיבות חברת מידטאון בע"מ

ההגרלה תתקיים בעוד פחות מחודשיים, ב-12 בדצמבר, ולאחריה תיבדק זכאותם של המועמדים לפי סדר עלייתם בהגרלה. בעוד שכר הדירה הממוצע כיום לדירת שלושה חדרים במרכז העיר עומד על מעל ל-6,500 שקלים לפי נתוני אתר יד 2, הדירות המוצעות בהגרלה יושכרו במחירים הנמוכים בכ-30%. בפרויקט מידטאון תל אביב הסמוך למתחם שרונה למשל, יוגרלו 34 יחידות דיור בנות שלושה חדרים במחירים הנעים בין 4,900 ל-5,300 שקלים. בפרויקט יסוד המעלה הממוקם בשכונת נווה שאנן, שם השכירות כמובן נמוכה יותר, יושכרו 11 יחידות דיור בנות שניים או שלושה חדרים במחירים של 3,100 ו-3,500 שקלים בהתאמה. בגני שפירא יוגרלו חמש יחידות דיור נוספות במחיר דומה, ודירת פנטהאוז בעלת שלושה חדרים ב-4,200 שקלים.

"העירייה, כמו מדינת ישראל בעת הקמתה ובשנות ה-60 וה-70, מאמינה בתפיסת עולם ערכית ולפיה דיור וקורת גג הם זכות בסיסית של כל אדם", אומר ראש העיר רון חולדאי. "בשנים האחרונות אנו מובילים עשרות תכניות להתחדשות עירונית שנועדו להגדיל את מצאי הדירות בשוק לצד פרויקטים לדיור בר השגה לצעירים ולמשפחות. החשיבה היצירתית ויישום של פתרונות חדשניים בתחום הדיור בהם אנו נוקטים מתווים את הדרך להפיכת כשל השוק בתחום הדיור לכדי הזדמנות וכדאיות. אין לי אלא לשאוף ולקוות שהמודל שמהווה תל אביב-יפו יהיה נר לרגליה של ממשלת ישראל, שתצטרף למהלך ותאפשר ייזום של פרויקטים דומים בכל רחבי הארץ".

הדמיה של פרויקט מידטאון. באדיבות חברת מידטאון בע"מ
הדמיה של פרויקט מידטאון. באדיבות חברת מידטאון בע"מ

לדברי מנכ"ל חברת עזרה ובצרון, אלי גינזברג, "אנו שואפים לשוב ולקיים מדי שנה הגרלה של דיור בר השגה באזורים מגוונים בעיר, ובכך לסייע לזוגות ולמשפחות בתחילת דרכן מכל שכבות האוכלוסייה, לגור בתל אביב-יפו וליהנות מהאפשרויות ומההזדמנויות הרבות שהעיר מציעה".

תגורו בנווה שאנן? באדיבות חברת לבנת הזהב
תגורו בנווה שאנן? באדיבות חברת לבנת הזהב