אושרה תכנית להקמת דרגנוע שיוביל אל האוניברסיטה מתחנת הרכבת

לאחר שנוסעים רבים התלוננו על הקושי להגיע מתחנת הרכבת הצמודה לאוניברסיטת תל אביב אל תוך המוסד עצמו, אושרה תוכנית לבניית מדרגות נעות שיקלו על הדרך

הדגמה של הדרגנוע מתחנת הרכבת לאוניברסיטה (צילום: ציונוב ויתקין אדריכלים)
הדגמה של הדרגנוע מתחנת הרכבת לאוניברסיטה (צילום: ציונוב ויתקין אדריכלים)
6 בפברואר 2018

 

דרכי ההגעה אל אוניברסיטת תל אביב הן לא פעם מתישות ומייגעות. בין אם מדובר במסע מתיש בקו 25 או בקו 24 (אם התמזל מזלכם), בין אם מדובר בהחלפת אוטובוסים מעיקה או בנסיעה ברכבת מחוץ לעיר. כנראה שהאופציה הגרועה ביותר מבין השלוש היא הנסיעה ברכבת ישראל. זאת משום שתחנת הרכבת ממוקמת רחוק מן הכניסה לאוניברסיטה עצמה ודורשת הליכה במעלה מדרגות ולא פעם כוללת איבוד התמצאות במרחב. עיריית תל אביב, בשיתוף משרד התחבורה ורכבת ישראל, קיבלו לאורך השנים פניות מצד סטודנטים ואנשים שפוקדים את האוניברסיטה באופן יומיומי, על הקושי הכרוך בדרך וכי ישנן דרכים לפתור זאת.

>> למה כל כך קשה להגיע לאוניברסיטת תל אביב בתחבורה ציבורית? 

העירייה לקחה את הכפפות ואכן מצאה את הדרך לפתור את הבעיה, שדורשת לגשר על פער של 19 מטרים לגובה ומרחק אופקי גדול. "יש הרבה מאוד אנשים שמגיעים באופן יומיומי לאוניברסיטה באמצעות רכבת ישראל – בין אם מתוך העיר או מחוצה לה", אומרת שרונה הרשקו, מנהלת מנהל בינוי ותשתית בעיריית תל אביב. "זאת בעצם הפעם הראשונה שיהיה בתל אביב דרגנוע ציבורי, שאינו שייך לשום מבנה ספציפי כמו תחנת רכבת או קניון. באמצעות המדרגות הנעות נוכל לייצר נגישות גבוהה יותר בין שני המקומות".

התוכנית הראשונית להקמת הדרגנוע (קרדיט: ציונוב ויתקין אדריכלים
התוכנית הראשונית להקמת הדרגנוע (קרדיט: ציונוב ויתקין אדריכלים
אוניברסיטת תל אביב (צילום: shutterstock)
אוניברסיטת תל אביב (צילום: shutterstock)

לפרויקט חברו ארבעה שותפים – עיריית תל אביב, האוניברסיטה, משרד התחבורה ורכבת ישראל. מי שנבחרה לנהל את הפרויקט בפועל היא החברה העירונית אחוזת חוף. "עשינו תכנון ראשוני וכעת אנחנו בפתחו של שלב התכנון המפורט", מספרת הרשקו. " אני מניחה שעד סוף שנת 2018 נשלים את התכנון ומיד נחל את הביצוע. לגבי משך זמן הבנייה עוד קשה לי להעריך, משום שאנחנו הולכים לערוך מכרז להקמה ולתפעול, משום שמדובר בפרויקט שיזדקק לתפעול תמידי". עד שייבנו המדרגות הנעות, לכו ללמוד.