דרך חדשה לשיפור דימוי עצמי אצל נערות: סדנת תפירה

יוזמה חדשה של שתי צעירות בשם "תפור עליך" תנסה לעזור לנערות לפתח דימוי גוף בריא דרך סדנאות תפירה

שרה פרץ ועדי חיל (צילום: יח"צ)
שרה פרץ ועדי חיל (צילום: יח"צ)
13 באפריל 2016

האם ניתן להתגבר על דימוי גוף שלילי דרך מדידה והתאמה של בגד אישי?
"כאשר נערות יוצרות לעצמן פריט לבוש שמיועד להן, אפשר לגשת בקלילות לנושאים כמו דימוי גוף ותרבות צריכה", מסבירות יוזמות הסדנה "תפור עליך", שרה פרץ ועדי חיל.

הרעיון להקמת הסדנה התבשל אצל פרץ וחיל לאחר שהכירו במסגרת תנועת הצופים בתל אביב. הן מספרות על שנתיים של מפגשים אינטנסיביים עם נוער כמדריכות שכבה בוגרת. "עבדנו עם נערות ופגשנו את עצמנו", מספרת חיל. "גילינו שאין מקום שיוצר שיח נשי ופתוח על הסוגיה הזאת, למרות שדימוי גוף הוא נושא רלוונטי כל הזמן. זה תמיד נמצא שם".
פרץ וחיל חשבו שמתוך תפירה ויצירה, יוכלו הנערות לדון באופן ביקורתי בנושאים כמו צרכנות, עולם הפרסום ומודל היופי. "שתינו תופרות כתחביב ושמנו לב שההתעסקות החומרית בלהתאים בגד למידותייך שלך יכול להיות פתח לשאלות כמו: 'למה את רוצה גזרה מסוימת?' ו'למה להבליט דבר אחד ולהסתיר את האחר?'". אחרי שהאסימונים נפלו, חברו השתיים לעיריית תל אביב ובית הצעירים במזא"ה 9 – שם השתתפו בתכנית להכשרת עסקים חברתיים. בימים אלו הן מתחילות את הפעילות שלהן בתל אביב.

הייתן מגדירות את הסדנה כפמיניסטית?
פרץ: "אנחנו לא מפחדות לומר שאנחנו פמיניסטיות. אנחנו תופסות פמיניזם כמשהו חיובי ולא נכנסות לקונוטציה השלילית שדבקה למילה. אנחנו מעוניינות לתת להן חוויה של מסוגלות אישית דרך יצירה של משהו. החלום שלנו הוא שהסדנה תפנה בסופו של דבר גם לנשים וגם לגברים – לא רק נשים מתמודדות עם בעיות דימוי עצמי".

תפור עלייך (ההשתתפות כרוכה בתיאום מראש), 0508758242

 

תוכלו לפגוש את מפעילות הסדנה ב"שוק קח-תן מבית תפור עליך" שיתקיים ב-15 באפריל במזא"ה 9