עור ברווז: איפה הברווז של דודו גבע שנעלם מכיכר מסריק?

לפני יותר מחודשיים נעלם פסל הברווז של דודו גבע מכיכר מסריק, ובמקומו הוצבה לוחית שעליה נכתב "הלכתי לרופא, אחזור בחודש הבא". מתי יחזור הברווז לכיכר ולשכניו המתגעגעים?

פסל הברווז של דודו גבע (צילום: אבישי טייכר)
פסל הברווז של דודו גבע (צילום: אבישי טייכר)
27 באפריל 2017

דמותו הצהובה של הברווז של דודו גבע הפכה עם השנים לאחד הסמלים של העיר תל אביב. במשך שנים הוא היה כוכב מדור "שתיקת הברווז" של המקוון "העיר" ובספר "שתיקת הברווז חודדה דמותו כתל אביבי מריר ולא מצליח. גם לאחר מותו של גבע, ב-2005, לא נזנחה דמותו של הברווז בנוף המקומי. שלוש שנים לאחר מכן הוצב בלון ענקי בדמותו של הברווז על גג בית העירייה בכיכר רבין, במה שהוגדר כיריית הפתיחה לחגיגות ה-100 לעיר.

ב-2008 העניק לו ראש העירייה רון חולדאי תואר אזרח כבוד של העיר, וב-2009 הוצב פסל רשמי של דמות הברווז הצהוב בכיכר מסריק שבלב העיר. בחודשיים האחרונים נעדר הפסל מהכיכר ובמקומו נותרה לוחית שעליה נכתב: "הלכתי לרופא, אחזור בחודש הבא, הברווז", אך הוא טרם חזר ושכניו מתגעגעים.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
לאן נעלמו הכספומטים בתל אביב?
המדריך המלא למתארגן התל אביבי
למה הבריכות העירוניות כל כך יקרות?

מורן מלכה, שעוברת באופן קבוע דרך כיכר מסריק, נזכרת בערגה בחברה הצהוב. "אני מכירה אותו כבר שנים, יש לי אפילו תמונה איתו. לפני חודשיים ראיתי את השלט הזה, שמצביע על זה שהוא איננו, ומאז הוא עדיין לא שב למקומו". בנצי ארבל ממפגש אושר, הסמוך לכיכר, מרגיש גם הוא בחסרונו של הנסיך הצהוב. "לפני זמן מה שמתי לב לשלט שמצביע על חסרונו של הברווז, הוא חסר לנו מאוד בכיכר. איך אפשר שלא להתגעגע אליו?".

הלוחית שהחליפה את הפסל (צילום: מורן מלכה)
הלוחית שהחליפה את הפסל (צילום: מורן מלכה)

אז מתי יש הברווז לביתו לצד הקשישים מאכילי היונים והכלבים שותי האספרסו? "פסל הברווז של דודו גבע עדיין נמצא בשיפוץ", נמסר לנו מעיריית תל אביב-יפו. "השיפוץ כולל יציקה מחודשת של הפסל, והוא יוצב מחדש בכיכר מסריק בעוד מספר שבועות".