כל מה שצריך לדעת על רחוב הגדוד העברי

מה הסיפור של הרחוב, מי גר שם וכמה עולה לגור ברחוב הגדוד העברי? כל הפרטים

הגדוד העברי (צילום: נמרוד סונדרס)
הגדוד העברי (צילום: נמרוד סונדרס)

איפה חותמים? רחוב הגדוד העברי מחבר את דרך מנחם בגין, בואכה כיכר המושבות ושכונת לבונטין, עם שדרות הר ציון (לבה של שכונת נווה שאנן). על פי נתוני אתר מדלן, מחירה של דירת שלושה חדרים ממוצעת למכירה בנווה שאנן עומד על 2.56 מיליון ש"ח לדירה מפרויקט חדש ו־ 1.66 מיליון ש"ח לדירה ישנה. השכירות הממוצעת בשכונה היא 4,680 ש"ח, כ־2,500 ש"ח מתחת לממוצע העירוני. עם זאת, ככל שתתקרבו מערבה לכיכר המושבות עלולים המחירים לעלות, שהרי בדרום רוטשילד מחיר דירת שלושה חדרים מפרויקט חדש יכול להגיע ל־ 3.8 מיליון ש"ח והשכירות הממוצעת עולה בהתאם ויכולה להגיע עד לכ־8,000 ש"ח.

מה הסיפור? הרחוב קרוי על שם הכוח היהודי שיזמו ז'בוטינסקי, טרומפלדור ורוטנברג במלחמת העולם הראשונה, שמטרתו העיקרית הייתה להוכיח שיהודים אינם ליימעכים. לצורך העניין, כמו “השפוט" הנצחי של מלך הכיתה, ביקשו השלושה מהצבא הבריטי להקים גדוד עברי שיסייע לממלכה במלחמתה בעותמנים. תחילה, כמעשה בריון קלאסי, שלחו הבריטים את היהודים להילחם בקרבות שאינם קשורים ליישוב העברי (על שם הלוחמים באיטליה קרוי הרחוב לוחמי גליפולי ביד אליהו). רק לקראת סוף המלחמה השתתפו הגדודים העבריים בכיבוש הארץ.

מה יש בסביבה? הסביבה עשויה להיות בלתי סימפטית. בקרבת הרחוב מופעל בית תמחוי שסביבו מתגודדים לעתים משתמשים בסמים, בכל שעות היום, ולא פעם פורסם ב־Time Out על תחושת חוסר הביטחון האישי של תושבי הרחוב. מן הצד החיובי, קפה אלבי עם הג'חנון המוצלח והאפיל הפוליטי יוכל לשמש כקפה הבית שלכם, וחנות הבגדים הססגונית של אורטל בן דיין תמלא את מלתחתכן בשמלות פרחוניות.

הנאים השכנים? על פי נתוני מדלן המדד החברתי הכולל באזור נמוך יחסית (4/10). בבחירות 2015 ההצבעה באזור הייתה צמודה מהרגיל בעיר: 24 אחוז מן הקולות הוענקו למחנה הציוני, 22 אחוז לליכוד ו־18 אחוז למרצ.