ההיפסטרסקופ: גלגל המזלות התל אביבי

אל תבזבזו את הזמן שלכם על ההורוסקופ של מרים בנימיני, היא לא מכירה אתכם כמו שאנחנו מכירים

גלגל המזלות התל אביבי. איור: דורון פלם
גלגל המזלות התל אביבי. איור: דורון פלם
3 בינואר 2018

אריסה

21 במרץ – 20 באפריל

בני מזל אריסה, הנמנים עם בני מזלות האש, משוכנעים שרק שתייה מרובה תכלה את החמרמורת של ליל אמש. אם תפגינו הססנות בנכונותכם לצאת לבלות, הם יגררו אתכם ללילה ארוך בבלוק באמתלות שונות ("נפגוש שם את ד', הוא יזרוק לנו חצי גרם"). אחרי שתטמנו את פרצופכם בכורסאות הלאונג' בתחינה כנה לחזור הביתה, הם יפצירו בכם להשאיר אותם לבד, ובשעות הבוקר עוד יקנחו את הלילה במקדונלד'ס עם אנשים שהכירו זה עתה. בני מזל אריסה משדרים שמחה ועליזות תמידית, אך באמצע השבוע, עת מגיע הזמן להתחייב לדיי ג'וב, הם קמלים ותולים את משמעות חייהם רק במחשבות על הבילוי הבא.

מזל אריסה. איור: דורון פלם
מזל אריסה. איור: דורון פלם

השור הדומם

21 באפריל – 20 במאי

בני מזל השור הדומם, מזל מיסודות האדמה (כלומר, יסודות היציבות והביטחון), אינם חובבי הפתעות. כבר בשעות הצהריים המוקדמות,  כשאתם תוהים מאין להזמין אוכל, הם ישלחו הודעה שתוודא כי תוכלו להיפגש איתם לבירה בשעות הערב. ככלל, מקום המפגש יהיה כזה שמצריך הזמנה מראש, והאוכל יהיה חשוב הרבה יותר מהשתייה. לעתים אתם אפילו עלולים למצוא עצמכם בקולנוע לב, צופים בסרט הונגרי שנפלט מקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר באוסקר. עם זאת, מדובר באנשים אחראיים למדי שלעולם לא ישכחו את הטובה שביקשתם מהם אז, לפני חודש, בעודכם שרויים בגילופין.

מזל השור הדומם. איור: דורון פלם
מזל השור הדומם. איור: דורון פלם

שלישייה

21 במאי – 21 ביוני

כשמשרדי פרסום דורשים בעזות מצח עובדים בעלי "יחסי אנוש מצוינים", הם בדרך כלל מתכוונים לבני מזל שלישייה. אם תסחבו איתכם אחד מבני המזל לאירוע השייך לקבוצת חברים נפרדת, תוך דקות יהפכו בני המזל לחבריהם הטובים ביותר, ואילו אתם תרגישו בחוץ. בני מזל שלישייה יודעים לדבר לילדים בשפתם (ובכלל, מאבדים מעט משפיותם כשיש ילדים
בסביבה), וששים אלי הרפקאות מכל סוג – סמים, סקס או נסיעה ספונטנית לצימר בכליל. הם גם אף פעם לא יגידו לא לצ'ייסר.

מזל שלישייה. איור: דורון פלם
מזל שלישייה. איור: דורון פלם

סרטן בלב

22 ביוני – 21 ביולי

הפוסטים שלו מספקים השראה תמידית לעמוד "50 גוונים של אפור בלב", הסמיילי הבוכה הוא הריאקט החביב עליו, והוא תמיד מתגבר על אקס או אקסית כלשהם, גם אם עברו כבר שלוש שנים. מזל סרטן בלב היה על ציפרלקס עוד לפני שזה היה קטע, וברזומה שלו ניסיון עשיר עם נוגדי חרדה, פסיכולוגים במסגרת או מחוץ למסגרת קופת החולים, ואולי גם איזה אשפוז בתקופת הנעורים שעליו הוא מרחיב בדרך כלל במסגרת אנקדוטה פיקנטית. בני מזל סרטן בלב קשורים מאוד לאמם, ואם ייצא לכם להישאר איתם לבד בבר הם יחפרו לכם עד שהברמן יטאטא אותם החוצה.

מזל סרטן בלב. איור: דורון פלם
מזל סרטן בלב. איור: דורון פלם

חתול

22 ביולי – 22 באוגוסט

בני מזל חתול בטוחים שבכל דבר שנוצר תחת ידיהם, מ"תקלוט" אמצע שבוע במקום שכוח אל ועד "תערוכה" שאצרו בדירתם, טמונה חשיבות אין קץ. הם מקפידים לפתוח איוונטים לכל אירוע שהוא, ובהודעות פרטיות להטיח בכם תחינות לתמוך בפרויקט ההדסטארט שלהם (כן, הם גם מוציאים ספר שירה), אף שכולם יודעים שלהורים שלהם יש מספיק כסף כדי לממן את החיים של שניכם לרבות בני ובנות הזוג. ובכל זאת, מדובר בשותפים אידיאליים לבילוי מסוג לראות ולהיראות במתחם בית הכנסת הגדול, שכן הכל מכירים אותם וידם בכל.

מזל חתול. איור: דור פלם
מזל חתול. איור: דור פלם

שוברת שתיקה

23 באוגוסט – 22 בספטמבר

תמיד תמצאו את בנות ובני מזל שוברת שתיקה בשרשור מרובה קומנטים בפייסבוק, בוויכוחים סביב נושאים משתנים: BDS , העסקה בשכר מינימום או החדש של סטטיק ובן אל. אך במקרה של בני המזל, האקטיביזם חוצה את הגבולות הווירטואליים. הם יצעדו תדיר בהפגנות ברוטשילד, ומפעם לפעם יגיחו אפילו להפגנות בשטחים (הם נעצרו לפחות פעמיים). יש להם
חברים בגדה השמאלית והם יכולים לסדר לכם לעבוד כמשקיפים מטעם חד"ש ביום הבחירות (משתלם ביותר, אגב). משיקולים מצפוניים הם חברים די טובים, שהרי הם מתמידים ברדיפת הצדק ומכפרים על כל מה שאתם לא עושים.

מזל שוברת שתיקה. איור: דורון פלם
מזל שוברת שתיקה. איור: דורון פלם

שר האוצר

23 בספטמבר – 23 באוקטובר

בני מזל שר האוצר מכורים לתשומת לב. על כן בימי ההולדת הם נוהגים לערוך שלושה אירועים לפחות (קריוקי במי און דה מייק, פיקניק בקריית ספר ואירוע פתוח באוצר). לעתים נדמה שלבני המזל יכולות על טבעיות, ושהם יכולים להימצא באוגנדה, באוצר וברוקו בעת ובעונה אחת. למעשה הם סובלים מתסמונת FOMO חריפה. ברגע האמת, מתוך היכרותם עם יושבי כל המקומות, הם יידעו לשדך לכם מישהו שמפנה דירה שווה או מסבלט לשבועיים
בניו יורק.

מזל שר האוצר. איור: דורון פלם
מזל שר האוצר. איור: דורון פלם

ארס עצמי

24 באוקטובר – 21 בנובמבר

בני מזל ארס עצמי, השייכים למזלות המים, מתאפיינים במידה מסוכנת של רגישות. במקרה שלהם, הלצה אגבית בקבוצת הווטסאפ של החברים תוכל להפוך לריב מסועף שייפתר רק בסולחה פומבית לפחות שבוע לאחר מכן. הם נושאים על כתפיהם את אכזבותיהם מהזולת, ולכן מועדים לשתייה מופרזת של אלכוהול או לשימוש בסמים שלא לצורך בלייני. אם תרגיזו אותם, הם עשויים לאנפרנד אתכם מבלי לשקול את המבוכה שתביא עמה ההוספה מחדש. מבחינתם החיים הם מלחמה מרובת נפגעים.

מזל ארס עצמי. איור: דורון פלם
מזל ארס עצמי. איור: דורון פלם

חסר מטרה

22 בנובמבר – 21 בדצמבר

בני מזל חסר מטרה הם הילדים שאף אחד לא רוצה שיהיו לו. בזמן שכולם מקוששים שקלים לסגירת חשבון החשמל, הם יזמינו אתכם להיפגש באורח שגרתי במקומות כמו הוטל מונטיפיורי או סנטה קתרינה, בעודם מחזיקים רבע משרה כמפעילי עמוד הפייסבוק של בר אופנתי כלשהו ומקבלים מענק קבוע מההורים (אחר כך, כמובן, הם יחפרו על זה ש"לא כולם חייבים לגור בתל אביב"). הם בלתי אפשריים מבחינה לו"זית, וחמש דקות לפני פגישה שקבעתם שבוע מראש הם יציעו לעשות משהו אחר לגמרי, בחלק שונה לגמרי של העיר. בסוף הם יעברו לברלין וישכחו מקיומכם.

מזל חסר מטרה. איור: דורון פלם
מזל חסר מטרה. איור: דורון פלם

גדי טאוב

22 בדצמבר – 19 בינואר

בני מזל גדי טאוב, מעבר לחיבה חסרת פשר לרחוב אלנבי, לוקים ב־OCD חמור ובהתמכרות להרגלים אורבניים שונים. הם בחיים לא יסכימו לאכול חומוס במקום שאינו נחשב ל"חומוס שלהם" או לצאת לבר שלא היו בו מעולם. הם בדרך כלל מבלים בימים קבועים, מזמינים אוכל מאותם מקומות, מחזיקים בדעות פוליטיות שמרניות ובמקרים קיצוניים מתפקדים למפלגת העבודה.

מזל גדי טאוב. איור: דורון פלם
מזל גדי טאוב. איור: דורון פלם

סמרטוט

20 בינואר – 18 בפברואר

מזל סמרטוט נמנה עם מזלות האוויר, ולא במקרה בני ובנות המזל הם רווקים נצחיים שנוהגים לפזר ברוח אפשרויות רומנטיות ולבזבז כסף ככל העולה על רוחם. בניגוד לאקטיביזם של מזל שוברת שתיקה, אלו מתאפיינים באקטיביזם של צדקנות. הם יבטלו עמכם פגישה כדי לבלות עם ילדי פליטים בספריית גן לוינסקי, אך ידאגו לצלם סלפי חגיגי שבו יביאו זאת לידיעת הכלל. מפעם לפעם הם משתעשעים במחשבות על סטארטאפים שאין להם כל סיכוי להצליח, ובכל מקרה הרעיונות שלהם מעולם לא מתגבשים למשהו מעבר לשיחת הברים הבלתי מחייבת.

מזל סמרטוט. איור: דורון פלם
מזל סמרטוט. איור: דורון פלם

נסיכת הנילוס

19 בפברואר – 20 במרץ

בנות ובני מזל נסיכת הנילוס מתאפיינים ביכולות אינטלקטואליות גבוהות, שלמרבה הצער לא פעם באות על חשבון האינטליגנציה הרגשית. מדובר בטיפוסים כגון דוקטורנטיות ודוקטורנטים עגמומיים לתכנון עירוני, שמאמינים כי פעילותם האקדמית ("מרחבים" שמעודדים פעלתנות בקרב הולכי רגל) תוכל לגרום לשינוי חברתי משמעותי. בני המזל מסיימים כל ערב בנילוס, לרוב רק בחברתו של ספר או אסופת מאמרים, ומעמידים פנים שהתאורה מאפשרת להם להתרכז באמת.

מזל נסיכת הנילוס. איור: דורון פלם
מזל נסיכת הנילוס. איור: דורון פלם