הפסטיבל שנותן במה למוזיקאיות ולאמניות בלי קשר ליום האישה

הפסטיבל הרב תחומי "האישה הכי יפה בעיר" יתקיים בתחילת אפריל, ובתכנית: כוח נשי. בין המשתתפות: אסתר רדא, נעם פרתום, הילה רוח ועדי אולמנסקי

אסתר רדא (צילום: שרבן לופו)
אסתר רדא (צילום: שרבן לופו)

הסצנה האלטרנטיבית לא מתרגשת מתאריכים רשמיים כמו יום האישה הבינלאומי, ובאיחור אופנתי יתקיים בשבת (2.4) אירוע "האישה הכי יפה בעיר" – פסטיבל אמנות רב תחומית שיזמו ומפיקות ניבי יהלום, ירדן אלבוחר ומורן ויספיש ושיחגוג את היצירה הנשית.

יהלום מספרת שהרעיון עלה באופן אינטואיטיבי כפרויקט המשך לליין התקלוטים וההופעות של ימי שני שהתארח במועדון אלפבית. "בשיחה משותפת עלה הרעיון לעשות אירוע גדול והעלינו שמות של אמניות שהיינו רוצות שיופיעו", מספרת יהלום. "ראינו שיש שפע מטורף וכך התגבש רעיון לפסטיבל אמנות עצמאית נשית. כשמסתכלים על הליינאפים של פסטיבלים בארץ רואים שהם מורכבים מגברים בלבד או שהגברים הם הרוב המוחלט בהם. אנחנו לא מדירות גברים וזה לא מתלהם, אבל אנחנו שלוש בנות וזה התחבר לנו".

יהלום מדגישה שזה האירוע הרב תחומי הראשון מסוגו: "ראינו שבכל פעם שיש אירוע שהוא רק של נשים הוא מוגבל לתחום יחיד, ויש נשים יוצרות מדהימות בהרבה תחומים. הבנו שעד עכשיו לא נעשה בארץ אירוע של אמנות נשית רב תחומית שזה קצת מוזר". בליינאפ תוכלו למצוא בין השאר הופעות של אסתר רדא, עדי אולמנסקי, הילה רוח, Karma She ונגה ארז, סטנד־אפ של תום יער, הקראות שירה של נעם פרתום ואופיר משרקי, מופעי מחול ואקרובטיקה ותקלוטים. במקום תוצג תערוכת צילום של צלמות הקולקטיב גלריה אינדי ויוצבו דוכנים של ביגוד, קעקועים, תספורות, איורים, מרצ'נדייז ועוד.

האישה הכי יפה בעיר
שבת 2.4 החל מ־13:00
בסקולה, הרכבת 72, תל אביב

לאירוע בפייסבוק