בשל תלונות תושבים: הכניסה לגינות הכלבים הוגבלה עד השעה 22:00

שינוי מדיניות של העירייה מתיר כעת את הכניסה לגינות כלבים עד השעה 22:00, זאת בשל תלונות של שכנים על הרעש. בעלי הכלבים שעובדים עד מאוחר יצטרכו לספק לחבריהם הפרוותיים הסברים

מלא מתקנים. גינת הכלבים בקריית ספר. צילום: דין אהרוני
מלא מתקנים. גינת הכלבים בקריית ספר. צילום: דין אהרוני

הכלבים בוכים בלילה: החוק שאוסר על החזקת כלב ללא רצועה במקום ציבורי הפך את גינות הכלבים בתל אביב למוקד היחיד שבו ניתן להעניק להולכים על ארבע קצת חופש בעיר החנוקה. רבים מהתושבים, בעיקר אלו שעובדים בשעות הערב, נוהגים לפקוד אותן באופן קבוע בשעות הלילה, שעת טיול האחרון של היום. לאכזבתם, בתקופה האחרונה הוצבו בעשרות גינות כלבים בעיר שלטים חדשים שמורים על סוף הפינוק הלילי לכלב כבר ב־22:00 – שעה יותר מוקדם מהמדיניות שהייתה נהוגה עד כה, וזאת בשל תלונות על רעשי נביחות מצד דיירי בניינים הסמוכים לגינות. פקחי העירייה כמובן לא המתינו עם האכיפה זמן רב במיוחד, ובעלי הכלבים יודעים שאם יישארו בגינה אפילו דקות ספורות אחרי השעה 22:00 – יקבלו דוח (או יהפכו לדלעת).

"בשבוע שעבר הייתי בגינת הכלבים בגן מאיר ב־22:30 והגיעו שלושה פקחים", מספרת שרון (30) תושבת העיר. "בגינה היו רק שני אנשים מלבדי, כך שיצא מצב שיש פקח לכל אזרח. פנו אלינו בצורה כוחנית ומאוד לא נעימה והורו לנו להסתלק. השבוע ראיתי שבגינה בשינקין החליפו בשל את שעות הפתיחה. צריך להבין שיש אנשים שלא יכולים להוציא את הכלב בשעות מוקדמות". נוסף לתושבים שאין להם ברירה אלא להוציא את הכלב לשחק רק בלילה, גם אחרים מעדיפים לטייל עם הכלב בשעות הלילה – בוודאי בקיץ הלוהט. "אנשים עובדים קשה מאוד כדי לחיות בעיר הזאת", אומרת ענבר (28), מבקרת קבועה בגינה בגן מאיר. "אנשים עובדים במשמרות או בכמה עבודות במקביל ומסיימים מאוחר. הכלבים לא צריכים להיפגע מזה. אבסורד בעיניי שהם נכנסים לברים ולמסעדות חופשי גם בלילה, אבל במקום היחיד שהוא 'שלהם' הם לא יכולים להיות".

בעיני ענבר הגבלת הפעילות עד 23:00, כפי שהיה מקובל עד לאחרונה, הייתה פשרה הוגנת בין הכלבנים לשכנים. לעומתה, אלו שגרים סמוך לגינות והנביחות כבר הפכו לרעש רקע ניכר בחייהם, שמחים על השינוי. "טוב מאוד שהעירייה באה לקראת התושבים שסובלים מפעילות הגינות בלילה. לגור בקינג ג'ורג' עם חלון שפונה לרחוב זו גם ככה מכה מבחינת הרעש במהלך היום, ובגלל הכלבים הרעש לא מפסיק גם בלילה", אומרת בר (29), תושבת עוטף גן מאיר. "תארו לכם שהייתה להקת כלבים מחוץ לבית שלכם שהייתה נובחת ונובחת, זה בלתי אפשרי לישון ככה. אני מודעת לזה שאני גרה בתל אביב ושזו לא העיר הכי שקטה בעולם, אבל בלילה זה ממש לגיטימי לדרוש שקט".

מעיריית תל אביב־יפו נמסר בתגובה: "בעיר הוקמו בשנים האחרונות כ־ 70 גינות/פינות לכלבים שמשמשות אלפי כלבים ברחבי העיר. מרבית הגינות פועלות 24 שעות, אך בגינות מסוימות הוגבלו שעות הפתיחה בעקבות תלונות תושבים שגרים צמוד לגינות. שעות הפעילות כיום בגן מאיר הן בין 7:00 ל-22:00".