הם רק רוצים לרקוד: בית הספר למחול שמגשים חלומות גם למבוגרים

"הקבוצה", בית ספר למחול שפועל כעמותה ומגשים חלומות גם למי שעבר את גיל 20, קבע את משכנו החדש בשכונת הארגזים ולא שכח לארוז גם את האג'נדה החברתית

הקבוצה
הקבוצה

בתקופה שבה משרד התרבות סוגר בהדרגה את הברז, אפשר להתנחם ביוזמות עצמאיות שעושות אמנות בלי עזרה מההורים ואפילו משתמשות בה כדי לתרום לקהילה. הכירו את "הקבוצה" – בית ספר למחול ותנועה לבוגרים מעל גיל 20 שהוקמה על ידי צעירים שהרגישו שאין להם באמת איפה לממש את אהבת המחול שלהם. כעת, אחרי 14 שנות פעילות במתנ"ס יפואי, הם נדרשו למצוא קורת גג חלופית וקבעו את משכנם החדש בשכונת הארגזים. הקבוצה ידועה באוריינציה החברתית המובהקת שלה, והמלגות שהיא מממנת עבור תלמידיה מתורגמות לפעילות חברתית ביפו, עבודה עם נערות בסיכון ועבודה בגני ילדים של פליטים. מעבר הדירה זימן לבית הספר הזדמנות לתמוך גם בתושבי השכונה באמצעות הפעילות שלו.

"אנחנו בונים תוכנית מלגות חדשה שתיצור פעילות קהילתית ענפה בשכונה", מספר איתי יטוב, המנכ"ל והמנהל האמנותי של בית הספר. "אנחנו רוצים להפוך לגורם משמעותי כאן, שאנשים יגיעו הנה לרקוד. יש פה אוכלוסייה מגוונת וכולם מפרגנים".

הקבוצה
הקבוצה

פלייה בגיל 74

אחרי 15 שנה של פעילות כעמותה ללא מטרות רווח, עדיין מדובר בבית הספר היחיד בארץ למחול או לאמנות שפועל ללא תמיכה ממשלתית, עירונית או פרטית. אף שלא מדובר במוסד אקדמי, הבוגרים זוכים להכרה אקדמית. בין כותלי בית הספר אפשר למצוא מגוון של תלמידים, ממבוגרים שהחליטו להגשים חלום ילדות (התלמיד הכי מבוגר בבית הספר היה בן 74) עד צעירים מחו"ל. האטמוספירה הייחודית מצליחה להכיל את כולם בכיתה אחת ולהוציא מתוכה רקדנים מקצועיים שממשיכים הלאה לקריירה חדשה, ובחלקם תוכלו להציץ בעוד חודשיים, כאשר יציגו יצירות עצמאיות.