נא להתנהג בהתאם: המדריך לגבר הסביר במרחב הציבורי

איך עושים סטוצים, מה עושים כשהולכת לפניכם אישה ברחוב חשוך ואיך מתנצלים כמו שצריך: עשרה כללי התנהגות בסיסיים שמסתבר שלא כולם הפנימו

ריאן גוסלינג. צילום: Getty Images
ריאן גוסלינג. צילום: Getty Images

איך להתחיל בלי להקריפ

נקודת המוצא חייבת להיות שאף אחת לא חייבת לכם כלום, וכל מה שאתם יכולים זה לנסות ולקוות לטוב – מקסימום תצליחו. אל תשקרו, אל תעליבו כדי להוריד לה את הביטחון ואל תדחקו אותה לפינה. היו אדיבים, כנים במידה ושימו לב שהיא מרגישה בנוח. לאישה יכולות להיות מיליון סיבות לסרב שלא בהכרח מעידות משהו עליכם. קחו את זה באיזי וקבלו את הדחייה בכבוד.

איך לכבד מרחב אישי

במועדונים, ברים ושאר מקומות הומי אדם, נסו לא לגעת בטעות בנשים. עבור בחורה זרה לחלוטין, נגיעה אגבית עלולה להיות מבהילה ומלחיצה. כשאתם נדרשים בכל זאת להידחק לצד מישהי במרחב צפוף, השתדלו ליצור קשר עין או להסב את תשומת הלב לנוכחותכם.

גם במפגש אחד על אחד שימו לב לגבולות המרחב של בת שיחתכם. אם היא נסוגה, אל תתקרבו לעברה. קחו בחשבון שמגע ידידותי – חיבוקים, טפיחות על השכם וכו' – לא תמיד יתקבל בברכה.

איך להתנהל עם סטוצים ויזיזות

העובדה שהקשר ביניכם איננו מחייב לא אומרת שאפשר להתנהג כמו מניאק. אל תתנהגו כלפי יזיזה או סטוץ בפחות הגינות מאיך שהייתם נוהגים בבת זוג. זה בסדר, אתם יכולים להיות נחמדים בלי שהפרטנרית תחשוב אוטומטית שזה פתח לקשר רציני.

איך ללכת ברחוב מאחורי מישהי

זו תמיד סיטואציה מביכה, הא? קלטתם שהיא קלטה ושזה קצת מוזר לה, אבל אין מה לעשות, אתם הולכים באותו כיוון. לצעוק "הכל סבבה, אני לא אנס!" זה לא רעיון טוב. אפשר להאט את ההליכה או לחצות את הכביש בשביל לפרק את המתח. מקסימום תגיעו חמש דקות אחרי.

>> תשובות לשאלות שאסור לשאול נפגעות תקיפה מינית

איך ומתי לספר בדיחה גסה

לא כל בדיחה מתאימה לכל זמן ומקום. האם תספרו בדיחת שואה למישהו עם מספר על היד? לא בטוח, נסו לקרוא את הסיטואציה ולראות מי הוא הקהל שלכם ועד כמה רחוק אפשר לקחת את הבדיחה. ככלל: אם יש ספק – אין ספק.

איך תדעו שהיא בעניין

תקשורת היא לא מילה גסה, להפך: היא אמורה להיות חלק בלתי נפרד מכל אינטראקציה מינית. אנחנו לא אומרים שלכל אקט דרושה הסכמה מפורשת בארבעה עותקים, אבל הכנסת השאלה "בא לך?" למיטה תעשה רק טוב לשני הצדדים. תקשורת היא כמו קונדום – לא בהכרח סקסית, אבל היא מגנה עליכם.

איך תשמרו גם על אחרים

בחברה מתוקנת אתם אחראים לא רק על עצמכם. אל תקטינו ראש: אם אתם רואים סיטואציה שעשויה להיות הטרדה, תקיפה או סתם הצקה, רצוי להתערב ולברר מה טיב הסיטואציה. עדיף לגרום לחוסר נוחות מינורי מאשר להפקיר אדם במצוקה.

איך להיות קשובים

מה שאתם תופסים כפגיעה אינו אמת מידה אוניברסלית. כפי שאומרת הקלישאה: כל אדם הוא עולם ומלואו, עם רגישויות והעדפות שונות. אל תסווגו מישהי כהיסטרית או רגישה מדי רק כי נפגעה ממשהו שבעיניכם הוא לגיטימי. אם עדיין לא ברור לכם מה הבעיה, הקשיבו בלי לשפוט או להתגונן והפנימו את ההבדלים בנקודות המבט, גם אם פחות התחברתם.

איך לקחת אחריות

הנהג שהתיז עליכם מי ביוב אולי לא התכוון לעשות זאת, אבל עדיין תצטרכו להמשיך ללכת ספוגים וממורמרים. באותה מידה, העובדה שכוונתכם הייתה תמימה לא אומרת שלא נפגעו מכם. העיקר הכוונה? תשכחו מזה. בהכללה, רוב הפגיעות לא מתרחשות מתוך כוונה סדיסטית של הפוגע, אלא מחוסר הבנה של גבולות הסיטואציה. הבליגו על האינסטינקט להתגונן ולהסביר את כוונתכם הטהורה, מחלו על האגו וקחו אחריות.

איך להתנצל כמו שצריך

"אני מצטער אם נפגעת" זו לא התנצלות, זה ניעור אחריות. "אם נפגעת" מפקפק בכך שהתקיימה פגיעה ורומז שאין לכם נכונות להבין לעומק את המצב ולמנוע שחזור שלו בעתיד. לדעת שמישהי כועסת עליכם זה אף פעם לא נעים, אבל לנסות לשלוט בתגובתה זה לא הפתרון. אל תאשימו אותה שהיא מגזימה או תספרו לה על כל הנשים שלקחו את ההתנהגות שלכם בקלילות.

ההתנצלות אינה בשבילכם אלא עבור הצד שנפגע: כל מה שאתם באמת צריכים לעשות זה להכיר בכאב שגרמתם ולנסות ללמוד ממנו להבא. להתנצל לא אומר שאתם פחות גברים, אלא שאתם יותר בני אדם.