המחיר הכבד של הכניסה החופשית לבריכה

אורן אלדר חושב שהמבצע של העירייה, לאפשר כניסה חד פעמית חינם לבריכות השחייה, מנסה לכסות על הבעיה האמיתית- המחירים הגבוהים של הבריכות בשאר ימות השנה

בריכת גורדון. צילום: Shutterstock
בריכת גורדון. צילום: Shutterstock
20 ביולי 2016

"אם גם לכם מחירי הכניסה לבריכות עושים גל חום, אנחנו שמחים לבשר את החדשות המרעננות הבאות", נפתחה אתמול הידיעה בטיים אאוט, שבישרה על המבצע החדש של עיריית תל אביב לכבוד הקיץ – כניסה חד-פעמית חינם לאחת מהבריכות העירוניות בעיר, אותה אפשר לממש בחודש הקרוב.

אמנם יש דברים מעצבנים הרבה יותר, אלה "צרות של עשירים” ובאמת אין כמו שחייה בבריכה כדי להירגע, אבל אפשר אולי לנצל את הודעת העירייה כדי לדבר רגע על מחירי הכניסה לבריכות העירוניות שעושה את אותו גל חום המדובר? ועל הדרך על הסיבוב שעושה עלינו העירייה?

כניסה חד-פעמית לבריכה העירונית היחידה באזור המרכז,  בריכת גורדון  עולה כמעט 70 שקלים. בדיוק כמו כניסה לבריכה הפרטית עד מאוד "ג'ימי" מעל הדיזנגוף סנטר. כניסה לבריכה העירונית היחידה באזור דרום העיר, קאנטרי גורן-גולדשטיין בשכונת קרית שלום, אמנם זולה יותר, 40 שקלים, ואפשר כמובן לעשות מנויים וכרטיסיות ועדיין. כל זה עוד לפני שבכלל מדברים על רמת התחזוקה, על שעות הפתיחה ועל הצפיפות האדירה שנובעת מהמיעוט הבלתי ייאמן של בריכות עירוניות במרכז, דרום והצפון הישן של העיר (לעומת שכונות עבר הירקון ועבר האיילון, שגם להן הבעייתיות שלהן).

>>תושבי תל אביב? הקיץ תוכלו להיכנס לאחת הבריכות העירוניות – בחינם

בריכות עירוניות הן דרך מעולה לעידוד התושבים לעשות ספורט ולשפר את איכות חייהם, במיוחד כשארבעים מעלות בחוץ. בגלל זה בערים רבות בעולם לא רק שמעודדים את התושבים לשחות במחירים זולים (בפריז, מהיקרות בערי העולם, כניסה לבריכה עולה 3 אירו ובברלין נסיכת ההשוואות התורנית 5.5 אירו), אלא גם בונים כל הזמן בריכות חדשות כדי לקרב אליהן עוד קהלים.

בריכת גורדון. צילום: לע"מ
בריכת גורדון. צילום: לע"מ

ובתל אביב? הבריכות בפרויקטי המגורים היוקרתיים, שקיבלו אישור לבנייתן רק אם יפתחו אותן לציבור – באבן גבירול ובדיזנגוף למשל – נותרו חסומות בפני הקהל הרחב, גורלה של בריכת השחייה העירונית החדשה בקאנטרי בשוק העלייה עדיין לוט בערפל, ורק ברמז פינת ארלוזורוב מסתמנת נקודת אור אחת – עם ההתקדמות בבנייתה של בריכת עירונית ראשונה בצפון הישן (כניסה לבריכת קאנטרי דקל הפרטית עולה, אגב, 85 שקלים או 100 שקלים בשבת).

כך מצטרפת עיריית תל אביב במבצע הנוכחי אל הפעולה הצינית שעושים הבנקים בישראל מדי פסח – במקום להוריד מחירים, נותנים כניסה חד-פעמית למוזיאון. אמנם הים עדיין חינם, אבל לטובת השקט הנפשי של המצילים, שלומן של המדוזות ותקינות פעילות שפיכת הביוב לים – גם רחצה בבריכה מדי פעם לא תזיק. לכן טוב תעשה העירייה אם במקום להשקיע את מרצה במסעות יחסי ציבור וחלוקת מתנות, תוביל לשינוי אמיתי בעיר – בנייתן של עוד בריכות והורדת מחירים (ואם אפשר, גם את אלה של הדירות, אבל זה כבר סיפור אחר).