בלי פילטר: מארני הכלבה בביקור בתל אביב

חרם על ישראל? הצחקתם אותה. מארני, הכלבה ששברה את האינסטגרם עם מיליוני עוקבים, הגיעה השבוע לביקור בתל אביב. נשארנו עם הלשון בחוץ

מארני הכלבה
מארני הכלבה
17 במרץ 2016

"תעשה תחקיר יסודי, מדובר באדם הכי מפורסם שתפגוש בחיים שלך", הפצירו בי במערכת לפני שיצאתי לפגוש את מארני, כלבה בעלת שני מיליון עוקבים באינסטגרם שהגיעה לפני ימים אחדים לביקור בישראל. נשלחתי לכיכר רבין עם הוראה מפורשת למסור לה את גיליון הכלבים והחתולים של Time Out, כאות הוקרה על כך שלא נענתה ללחצי ה-BDS והחליטה לכבד את הציבור התל אביבי בנוכחותה. כשרציתי להגיד שמארני איננה האדם המפורסם ביותר שפגשתי בחיי, ולמעשה, איננה בן אדם בכלל, נתקלתי במבטים ארסיים השמורים רק לאנשים המעזים ללעוג לבעלי מוגבלויות. כשפתחתי את חשבון האינסטגרם של מארני (Marniethedog@), הכל התבהר לי בן רגע.

אל תשנאו אותי כי אני מהממת

את שני מיליון העוקבים שלה באינסטגרם כבשה מארני בזכות הבעת פנים אחת, שגם אם ממש תנסה היא לא תצליח להחליף לעולם: לשון בחוץ, ראש מוטה החוצה, ומבט של "אין לי מושג מה אתם רוצים ממני". אם היה מדובר בבן אדם, יש להניח שהיו שולחים אותו למוסד לחינוך מיוחד, ומנסים ללמדו להביע מנעד רחב יותר רגשות. כשמדובר בכלבה, מסתבר, זה עשוי להפוך לתופעת רשת.

הרומן שלי עם מארני. המשוטט בתמונה דיפלומטית
הרומן שלי עם מארני. המשוטט בתמונה דיפלומטית

ואכן, כ-30 מעריצים (רובם תיירים אמריקאיים, יש לציין) ורחלי רוטנר אחת התגודדו ברחבת הדשא שבכיכר רבין בציפייה נרגשת להצטלם עם כלבה הלוקה בפיגור שכלי. חיילת במדים, שמסיבות ברורות למדי התפדחה להתראיין בשמה המלא, אמרה: "ברצינות, זה אחד החלומות הכי גדולים שלי. אני עוקבת אחריה באינסטגרם ומתמוגגת מכל תמונה. כשהייתי בניו יורק כל הזמן חיכיתי להיתקל בה, וזה לא קרה. כשלפני כמה ימים עלתה תמונה שלה מישראל, הבנתי שזו ההזדמנות שלי להגשים את החלום".

כשרה למהדרין

מארני הופיעה באיחור אופנתי של כרבע שעה, וכיאה לטיפוסים מהסוג שלה, נותרה שקועה בעולמה הפנימי. במשך עשרים דקות רחרחה מארני את הדשא, וסירבה בתוקף להראות את פניה לעשרות הסמארטפונים שסבבו אותה בכוננות צילום. שירלי ברכה, הבעלים שהביאו אותה לכאן כל הדרך מניו יורק, סיפרה לי בינתיים שהיא כאן בשביל החתונה של אחיה, ושמארני, בדיוק כמותה, היא למעשה יהודייה גאה. "במשפחה שלי כולם יודעים שאני ומארני לא נפרדות אף פעם", אמרה ברכה. "אז אם אני החלטתי לבוא לכאן לחתונה, היה ברור שמארני תבוא ביחד איתי". בשלב מסוים היא הרימה את מארני לידיה, ואפשרה לקהל המשולהב לצלם עמה תמונות סלפי. גם לי ניתנה ההזדמנות למסור למארני את המנחה שהבאתי, אותה היא קיבלה בשוויון נפש מקומם.

ברגע שמשימתי הושלמה, חיפשתי את דרכי החוצה מההתקהלות ונתקלתי בחיילת שראיינתי רק דקות מספר לפני כן. "עכשיו אני יכולה למות בשקט", אמרה לי החיילת בעיניים נוצצות. כולי תקווה שתצליח לפגוש קב"ן בהקדם.