מיכל צפיר ניסתה להסביר לנו מה הסוד לאושר, אבל היינו רעבים מדי

אירוע השקה של מסחטות מיץ הוביל למפגש ענקים בין מיכל צפיר לגיא פרחי, שחילץ מגורו הבריאות את הסוד לאושר. רמז - אין שם זכר לחומוס או טורטיות

מיכל צפיר והמסחטה (צילום: אסף שמע קוקו)
מיכל צפיר והמסחטה (צילום: אסף שמע קוקו)
22 במרץ 2016

אירוע ההשקה של מסחטות הכבישה הקרה מבית Hurom הפגיש אותי עם כמה מהדמויות הנערצות עליי בעולם העיתונות. אינני מתכוון לעיתונאים חוקרים כגון רביב דרוקר או אילנה דיין, שנדרשו להרוויח את שמם בעמל רב מדי, אלא לשורה של כתבי אוכל ולייף סטייל מזדקנים. חלקם פרשו מזמן אך נותרו ברשימות התפוצה של חברות יחסי הציבור, נודדים מהשקה להשקה וממלאים את קיבותיהם מכל הבא ליד. ללא שמץ של ציניות, מדובר בגאונים בעלי כושר הסתגלות פנומנלי לתנאי השוק המשתנים: טרנדים קולינריים מתחלפים אחת לחודש ועיתונים נסגרים חדשות לבקרים, אבל הם תמיד ימצאו את הפרצה שתאפשר להם להשיג אוכל בחינם, וכמה שיותר ממנו.

לא תקנו אותנו עם מיצים. מסחטה של OIG (צילום: יח"צ)
לא תקנו אותנו עם מיצים. מסחטה של OIG (צילום: יח"צ)

כמנהגם בהשקות הגיעו אותם כתבים על בטן ריקה, אלא שהפעם, למורת רוחם, הם נתקלו בכיבוד טבעוני למהדרין. חברת OIG, יבואנית מוצרי Hurom בישראל, לקחה את טרנד הבריאות כמה צעדים רחוק מדי, כך שמי שחפץ בקפה נאלץ להסתפק במיץ ירקות טרי תוצרת אחת ממסחטות הבית. במקום להתנצל ולהזניק לאירוע מכונת אספרסו, התגאו דוברי החברה בטכניקת הסחיטה האטית המגולמת במוצר החדש: "הטכניקה מחקה כבישה קרה, וכך נמנע תהליך החמצון שנוצר במסחטות סכין רגילות", נטען שם. "מלבד זאת נמנע החימום שפוגע בוויטמינים ובאנזימים שבמזון".

בניסיון להגיע ללבם של שוחרי הבריאות המקומיים, גייסו ב־OIG את מיכל צפיר כפרזנטורית. תודו שיש אירוניה מופלאה בליהוקה של צפיר הרובוטית לייצג דווקא מוצרי חשמל, שהרי לא פעם נדמה שאם נפשוט מעליה את עורה ייחשף סבך של חוטים חשמליים בתוספת גרגירי שעועית מש. במאמץ אחרון לחלץ ממנה מידה של אנושיות שאלתי אם קורה שהיא מתעצבנת לפעמים. "אנשים חושבים שלהיות מאושר זה לא להתעצבן אף פעם", היא השיבה. "ברור שאני כועסת, ברור שאני מדוכדכת, אבל יש לי כלים להתמודד עם זה שהם לא רק לרדת על עוגת שוקולד. אני לא חייזר ואני לא מסתובבת על כדורים פסיכיאטריים. אם אתה מציג מרמור וסבל, זה גורם לך להיראות יותר אנושי? אני לא מאמינה בזה".

יש גם אנשים שאינם רזים, אבל עדיין שמחים למדי.

"מי שחושב שאושר הוא תוצאה של מידת המכנסיים חוטא לבריאות. ברגע שאתה אוכל מהסיבות הנכונות, ואולי מוסיף גם פעילות גופנית, אתה יכול להיות מאושר. באופן אישי לא הכרתי מישהו שהוא גם חולה וגם מאושר. הסטטיסטיקה מראה שאכילה חריגה יוצרת בסופו של דבר סוכרת ובעיות בריאותיות אחרות, ומעולם לא פגשתי אדם סוכרתי שטוב לו בחיים. אני לא מתייחסת למשקל כפרמטר יחיד. שיניתי המון דברים בחיים שלי, והמשקל הוא רק מה שנראה לעין. הבעיה הייתה נעוצה באורח החיים שניהלתי. כיום, כשאני מנהלת אורח חיים בריא ואני מסופקת, אני יותר מאושרת. האוכל לא מנהל אותי, וכתוצאה ישירה מכך אני אוכלת פחות".

כמי שתזונתו נשענת בעיקר על חומוס וטורטיות, הדרך אל האושר על פי האסכולה הצפירית נשמעת כמו סיוט אחד גדול. אוכל בריא זה בסדר, אבל אוכל בחינם הוא מטרה שראוי להשקיע בה חיים שלמים. אני מעיף מבט בקולגות שלי, המעמיסות כעת מנה שנייה על צלחתן, ואין לי ספק שכך נראה אושר אמיתי.

Hurom,י1,590־5,900 ש"ח, להשיג בחנויות המובחרות