לראשונה: שכונת נווה שאנן תבחר ועד תושבים

כאילו החלטת הממשלה על מבצע גירוש הפליטים לא הסעירה מספיק את דרום תל אביב, כעת מסתמן כי במקביל יבחרו תושבי נווה שאנן את האנשים שיכריעו את גורלה

נווה שאנן. צילום: יולי גורודינסקי
נווה שאנן. צילום: יולי גורודינסקי
4 בינואר 2018

עם מבצע גירוש שמאיים על מבקשי המקלט של השכונה מחד, וגל צעירים ששוטף אותה מאידך – הבחירות הראשונות לוועד תושבי נווה שאנן מקבלות משקל כבד במיוחד. אמנם טרם נקבע מועד סופי, אך לקראת חודש מאי צפויים תושבי נווה שאנן לבחור לראשונה את חברי הוועד השכונתי, שינסה (בתקווה) לחבר בין טובת התושבים הוותיקים, מבקשי המקלט, כרישי הנדל"ן, הצעירים ומי לא.

בבחירות יוכלו להצביע תושבי השכונה הרשומים במשרד הפנים שגילם עולה על 18, כשלבסוף שבעה נציגים צפויים להיבחר לוועד. היו"ר שיוביל את השכונה ייבחר בהתאם לרוב של חברי הוועד – לפחות ארבעה קולות. אמנם מדובר בתפקיד סימבולי, אך בכוחו תהיה האפשרות להניע או לעצור תהליכים בשכונה. מרקם החיים המסובך גם כך עורר חשש אצל תושבי האזור, שפוחדים שטובת השכונה תידחק הצידה בבחירות בעוד גורמים פוליטיים – בין אם מימין או משמאל – ינסו לפלס באגרסיביות את דרכם לראשות הוועד מתוך אינטרסים אישיים.

פוליטית ומסובכת. שכונת נווה שאנן (צילום: נמרוד סונדרס)
פוליטית ומסובכת. שכונת נווה שאנן (צילום: נמרוד סונדרס)

עשרה חודשים בלבד לפני הבחירות לעירייה ועם 15 בניינים חדשים שיושלמו השנה, לא מן הנמנע שיו"ר ועד נווה שאנן יהיה מועמד מחוזר על ידי רשימות הנוטות ימינה. "השכונה מורכבת ומאתגרת, ועלול להיבחר מישהו שלא משקף את ההטרוגניות של האזור", אומר סגן מנהלת קהילה בנווה שאנן, אריק שוע. "אנחנו נעשה את התהליך עם אוזניים רגישות. הכוונה היא לשמוע את כולם וליצור תהליך שבו הוועד יעזור לשמוע את כלל התושבים בצורה שווה".