איפה אתם ביום השואה? 8 אירועי זיכרון בסלון מומלצים בתל אביב

ביום הזיכרון לשואה ולגבורה הקרוב ייערכו ברחבי הארץ אירועי "זיכרון בסלון", בהם יישמעו עדויות של ניצולי שואה ובני הדור השני 8 אירועים מומלצים בתל אביב   

זיכרון בסלון (צילום: ליאורה טל פוגל)
זיכרון בסלון (צילום: ליאורה טל פוגל)

 

לפני 8 שנים נרקמה לה יוזמת "זיכרון בסלון", בסלון אחד אליו התכנסו באופן ספונטני עשרות חברים שהרגישו שהזיקה ליום הזיכרון ולשואה ולגבורה נחלשת. היוזמה באה לציין את היום בצורה אחרת, בין אורחים וחברים, בערב שכולל עדות, חלק שיתופי ודיון. בשנה הקרובה למעלה מחצי מיליון ישראלים צפויים להשתתף בערבי זיכרון בסלון בארץ ובעולם. להלן רשימת 9 סלונים בהם תוכלו להתארח.

בית התפוצות

בית התפוצות יארח השנה שלושה סלונים בשלוש שפות – עברית, רוסי ואנגלית באופן אינטימי. בין הניצולים שיספרו את סיפורם יהיו שמואל רוזנברג, שנולד בבלרוס ועבר עם משפחתו מסע מפרך שבמהלכו הגיעו לסיביר ומשם לקייב שבאוקראינה, חווה וולף-ויז'ניצר שנולדה ברומניה ומספרת על החוויות שעברה בטרנסניסטריה דרך שירים וציורים פרי ידיה, ואברהם רות, שהיה ילד בהולנד בזמן השואה ובן כיתתה של אנה פרנק.

יום רביעי, 11 באפריל, 19:00, בית התפוצות – אוניברסיטת תל אביב

מזא"ה 9

בית הצעירים של תל אביב ירח את חנה גופרית ממייסדות פרויקט זיכרון בסלון, שנולדה בעירייה ביאלה ראווסקה בפולין והסתתרה בזמן השואה בבור תפוחי אדמה של משפחה פולנית ובדירתם של חסידי אומות עולם. לאחר מכן התחזה לפולניה וכך ניצלה.

יום רביעי, 11 באפריל, 19:00, מזא"ה 9, תל אביב

מרכז קהילתי פלורנטין

שיחה עם איש עדות מהדור השני ושיתוף הקהל. המפגש ייערך במרכז הקהילתי בין חברים, תושבים השכונה ואורחים, באווירה אינטימית וקהילתית.

יום רביעי, 11 באפריל, 19:30, מרכז קהילתי פלורנטין, אברבאנל 74, תל אביב

בית חנה

סינמה בוסתן ובית חנה יערכו ערב במהלכו יוקרן הסרט "הגלויה האחרונה", סרטו הדוקומנטרי של סילבן ביגלאייזן ולאחר מכן תתקיים שיחה עם הבמאי. סילבן מספר על הסרט" "'למה הסכמת לעשות את הסרט הזה?', שאלתי את אמי והיא ענתה: 'כי חשבתי שככה יהיה לי בן'". הסרט מתרחש באנטוורפן שבבלגיה ומגולל את סיפור היחסים בין סילבן ואמו, סביב השתיקה ששלטה בחיי המשפחה בנושא.

יום רביעי, 11 באפריל, 20:00, בית חנה, שדרות בן גוריון 75. לפרטים: 0733245731

מרכז נא לגעת

במרכז של עמותת נא לגעת, המהווה מקום מפגש בין אנשים חרשים-עיוורים, חרשים ועיוורים והקהל הרחב, יארחו במסגרת אירועי זיכרון בסלון ניצול שואה כבד שמיעה.

יום רביעי, 11 באפריל, 19:30, מרכז נא לגעת, רציף העלייה השנייה, נמל יפו

אברהם הוסטל

אל אברהם הוסטל יגיע איש העדות והאמן גונתר דמינג, שבנה את האנדרטה המפורסמת בברלין – שטולפרשטיין (אבן נגף) בקרויצברג. הערב יתקיים באנגלית.

יום רביעי, 11 באפריל, 20:00. אברהם הוסטל, לבונטין 21, תל אביב

מרכז ביכורי העתים

כיצד נראית השואה במחול ובאמנות כולה? במרכז תתקיים עדות של דור שלישי, הרצאה על ייצוגי השואה באמנות הישראלית, בשילוב קטעי ריקוד.
יום רביעי, 11 באפריל, 19:00, לויד ג'ורג' 9, תל אביב