חולמים להקים גינה קהילתית? אתם יכולים לקבל על זה כסף

יוזמה חדשה של העירייה תאפשר לתושבים לקבל מימון של עד 10 אלף ש"ח עבור פרויקטים שכונתיים בהדר יוסף, שפירא וכרם התימנים. רק אל תגלו על זה לתושבי פלורנטין

גינה קהילתית בפלורנטין (צילום: דין אהרוני רולנד)
גינה קהילתית בפלורנטין (צילום: דין אהרוני רולנד)
14 בספטמבר 2017

מפעילויות קהילתיות בגינה שברחוב ועד לתחזוק קבוצות ווטסאפ שכונתיות, יותר ויותר תל אביבים מחפשים שכן לחבק בניכור העירוני. גם עיריית תל אביב־יפו זיהתה את המגמה הזו, ויצאה ביוזמה חדשה שנועדה לממן את היוזמות של התושבים. חולמים להקים גינת ירק ולגדל את הסלט שלכם בגינה מתחת לבית? מאגר שיתופי של צעצועים לילדים? עמדת רחצה שכונתית לבעלי חיים? כספומט קהילתי לוויד? אולי זה הזמן שלכם: באחרונה פורסם קול קורא לפרויקט חדש המכונה "לאהוב ת'רחוב", שמבקש להעניק תקציבים ליוזמות פרטיות הנוגעות לחיי הקהילה.

בשלב הראשון פונה הפרויקט לשכונות שפירא, כרם התימנים והדר יוסף, שם התושבים יוכלו לקבל עד 10,000 ש"ח למימוש החלומות השכונתיים. "אנחנו רוצים לעודד תושבים לקחת אחריות על מה שקורה בעיר ולחזק את תחושת השייכות לשכונה", מסבירה סיון שור מהמחלקה לתכנון ופיתוח קהילתי במינהל קהילה בעירייה. "בחרנו שכונות מאזורים שונים בעיר ועם סוגי אוכלוסייה מגוונים, כדי לבחון אילו יוזמות יבואו מהתושבים בכל אחת מהן. זוהי הזדמנות להוציא לפועל יוזמות שהתושבים רוצים לעשות בעצמם, למשל הקמת גינת ירק או ספרייה קהילתית. מי שמכיר הכי טוב את המרחב הציבורי הם התושבים עצמם, והם יודעים יותר טוב מכל אחד אחר מה הם צריכים ומה ישפר את איכות החיים שלהם".

את היוזמות יוכלו התושבים להגיש עד 16 באוקטובר, ואת הבקשה תידרש לגבש קבוצה של חמישה תושבים לפחות. בטופס הבקשה שיגישו נדרשים התושבים להסביר היכן מיועדת היוזמה לצאת לפועל, איך היא תשפיע על המרחב הציבורי, באיזה אופן תתוחזק היוזמה לאחר הקמתה, ובעיקר – כמה כסף הם צריכים. לאחר סגירת ההרשמה ועדה מטעם העירייה תבחר חמישה רעיונות מכל שכונה למימוש הפרויקט. הוועדה תבחר את הרעיונות לפי קריטריונים שהוגדרו מראש, בהם התועלת הצפויה לתושבי השכונה, מידת ההשפעה על השכונה והתושבים לטווח הארוך, מעורבות של כמה שיותר אנשים ביוזמה וכן מידת הפרקטיות של הרעיון והתקציב. "הוועדה תיתן תשובה לתושבים בתוך שבוע-שבועיים, ואת היוזמות אמורים להוציא לפועל בתוך שלושה חודשים", מבטיחה שור. "זה לא משהו שאמור להיגרר על פני שנה, חשוב לנו להבטיח את השיפור של השכונה ולא למרוח את התושבים".

[interaction id="59ba4e992eb7fd0001bb2fd4"]