לאחר שבוע: חוף גורדון בתל אביב נפתח שוב למתרחצים

חוף גורדון נפתח מחדש לרחצה, לאחר שהיה סגור במשך שבוע בשל זיהום שנגרם בעקבות זרימת שפכים אל המים. הכינו את המגבות והמטקות

חוף גורדון בתל אביב (צילום: דנה פרידלנדר)
חוף גורדון בתל אביב (צילום: דנה פרידלנדר)
18 במאי 2017

 

חוף גורדון בתל אביב נפתח לרחצה, כך הודיעה היום (חמישי) עיריית תל אביב-יפו, לאחר שהיה סגור למתרחצים בעקבות גלישת שפכים אל הים במשך שבוע. החוף נסגר בשל הזרמת שפכים אל הים מתחנת שאיבה לביוב בכיכר אתרים הסמוכה, כך על פי העירייה. בתחומי החוף הוצב שילוט המודיע על איסור רחצה ופקחי החופים התריעו בפני המבקרים באמצעות מערכת הכריזה. ביום שישי האחרון הודיעה העירייה כי החוף נפתח מחדש, אך לאחר שלוש שעות חזרה בה. היום, כאמור, התיר משרד הבריאות לחזור אל החוף ולהשתשכך במים במהלך סוף השבוע הבא עלינו לטובה.

חוף גורדון בימים טובים טוב יותר (תמונה: shutterstock)
חוף גורדון בימים טובים טוב יותר (תמונה: shutterstock)

בשנה האחרונה נתקלת תל אביב בזיהומים במקורות המים השונים. אתמול (רביעי) פנה ראש העיר רון חולדאי לשר להגנת הסביבה זאב אלקין בבקשה להתערב באופן מיידי בזיהום בנחל הירקון. השר בתגובה טען כי לא מכתב זה כלל לא התקבל, אולם נפתחה חקירה פלילית בנושא: "בכוונתנו למצות את ההליכים עד תומם. המשרד מודע לזיהום בירקון בתקופה האחרונה שנגרם כתוצאה מהתנהלות חסר אחריות של איגוד ערים דרום שרון מזרחי, הפועל בניגוד להיתרים שניתנו לו", כך נמסר.

בחודש פברואר האחרון פרסמנו כאן על כתם שחור שהופיע במים ועל החול, ברצועת החוף שבין יפו למנטה ריי. "במקומות מסויימים עדיין לא מבוצעות תקנות שניתנו לפני כמעט עשור" אומר ד"ר יובל ארבל, רכז ים וחופים בעמותת 'צלול'. "תפקידן של התקנות הוא לוודא שמי ביוב לא ייגלשו לתוך הנקזים העירוניים מהם זורמים המים אל הים. צריך לשנות את זה".