אוזן לכלב: מה האזניים של חיית המחמד שלכם אומרות עליו?

הגיל הנכון לחיסון גורים, נפש הכלב בראי האוזן ועוד סוגיות שהעיסקו אתכם יותר ופחות בנושא המהלכים על ארבע. כמו בכל שבוע, הווטרינרית ד"ר ורד בן ברוך נעמן עונה על שאלותיכם

בלס, מחמד השבוע
בלס, מחמד השבוע

שאלה

אימצנו היום גורת כלבים בת 5 שבועות בשם פטל, אנחנו ממש רוצים לבוא ולחסן אותה כדי שכבר נוכל להתחיל לטייל אתה בגינות, שתלמד לעשות צרכים בחוץ. מתי אפשר כבר לחסן אותה?

מייקי

מזל טוב מייקי,

איזו שמחה, וגם איזו אחריות. עכשיו כשפטל שלכם אתם צריכים לדאוג לה בעצם להכל. אוכל מזין, חוקים ברורים, צעצועים בטיחותיים, בית נעים והרבה אהבה. רגע לפני שאתם יוצאים לחרוש את הגינות של תל אביב, צריך להיאזר במעט סובלנות, ממספר טעמים:

קודם כל, חשוב מאוד לתת לפטל להתרגל לסביבה החדשה, למשפחה החדשה, לוודא שיש לה תיאבון בריא, שהצרכים תקינים ומוצקים ושהיא לא מתחילה להשתעל או להתעטש.

מעבר לבית חדש הוא אירוע מלחיץ, ומומלץ לחכות כשבוע עד שתגיעו לחיסון הראשון (חיסון המשושה). החיסון ניתן בגיל 6-8 שבועות ויתבצע בסך-הכל שלוש פעמים עם מרווחים של כשלושה שבועות בין כל זריקה.

במהלך תשעת השבועות האלה, לא תוכלו להסתובב אתה בגינות (למרות שיש וטרינרים קצת יותר מקלים מבחינת פרק הזמן). עדיין, חשוב להוציא אותה החוצה על הידיים כדי שתלמד להכיר את רעשי הסביבה, כמו אלה שמפיקות מכוניות, אוטובוסים, נביחות ועוד, כדי שלא תהיה חשדנית ונפחדת בצאתה אל העולם.

בזמן זה מומלץ לגשת לבדיקה רפואית ולקבל טיפול מונע נגד תולעי מעיים, שפטל קיבלה כנראה מאימה במהלך ההנקה או עוד ברחם.

אל תתייאשו, הזמן יעבור מהר, ובין חיסון לחיסון תוכלו להפגיש את פטל עם גורים כמוה שחוסנו חלקית ומרגישים טוב. תשעה שבועות אולי נראים לכם עכשיו כמו ים של זמן, אבל תזכרו שזה מה שצריך לקרות כדי שפטל תיהיה כלבה בריאה וחזקה.

ורד

תשאירי טיפ

מזל אזניים

האזניים של הכלב הן איבר חשוב שיכול לספר הרבה על מצבו. באוזני הכלב יש 18 שרירים שיכולים להניע אותן לכיוונים שונים, לסובב, להרים ולקפל, וכל זה בכל אוזן בנפרד. אז מה מספרות לנו אזני הכלבים?

אזניים זקורות ומסובבות קדימה: הבעת עניין.
אזניים משוכות מעט לאחור: נכונות להתיידד.
אזניים משוכות אחורה וצמודות לראש: הכלב מפוחד מאוד או מתבייש.

בנוסף, מחקרים גילו שעיסוי של אזור האוזניים אצל כלבים גורם להם להנאה ורגיעה יותר מאשר חטיף או מילה טובה. אם הכלב מראה אי נוחות או יש ריח לא נעים מאזור האזניים – זמן מצוין לראות רופא.

מחמד השבוע

שם: בלס

גיל: 7.5 שנים

הורים גאים: דודו ואלינור פרייזלר

מלונה: הצפון הישן

בלס, מחמד השבוע
בלס, מחמד השבוע

ביוגרפיה: יום אחד אלינור אמרה שבא לה כלב. אחותה שמעה אותה ושלחה לה תמונה של בלס המתוק, שקפץ בפרדס חנה לתוך מכונית של מישהי ופשוט נשאר שם. תוך כמה ימים הוא כבר היה אצל אלינור.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
סטלה נביחות: דוקטור, הכלבה אכלה לי את הסמים
חרדת חורף אצל כלבים – זה קיים וזה פתיר
החתול שלכם משתין מחוץ לארגז? זו הסיבה לכך?

בהתחלה בלס פחד מהצל של עצמו ולא הפסיק לנבוח כל פעם שאלינור רצתה לצאת, עד שהשכנים התקשרו לשאול עם הכל בסדר. מאז בלס גדל לכלב מלא ביטחון עצמי, ואין דבר שהוא אוהב יותר מלהסתובב בפארק עם הזנב למעלה.

מה אומרים הגנים: זה אולי נשמע בלתי אפשרי אבל בלס הוא תערובת של האסקי סיבירי ופינצ'ר. ההאסקי הוא כלב עבודה המשתייך למשפחת הזאבים. יש לו אופי רגוע, מסור לבעליו, אינטליגנטי ומתחבר בעיקר עם ילדים. הוא רואה את עצמו כחלק מהמשפחה, כי מטבעו חי בלהקה ורגיל לעבוד בצוות. הפינצ׳ר הוא אחד הגזעים הפופולאריים בעולם, ונחשב לכלב עליז, חברותי וחסר פחד. בעבר שימש כצייד מכרסמים בשל חוש השמיעה והריח המפותחים. גם הוא רואה את המשפחה כחלק מהלהקה שלו ומשתלב בשמחה.

ובלוק הצנוע
ובלוק הצנוע

גיליון רפואי: לבלס יש ציפורן גדולה שמדי פעם נתפסת בדברים ומדממת. גוזרים לו, חובשים והוא חוזר לעצמו במהרה.

תחביבים: משחקים ובננות. בלס הוא השחקן הכי טוב (ומהיר) בגינת הכלבים, וכל בעלי הכלבים מאוד אוהבים כשהוא בא, כי הוא מריץ את הכלבים שלהם בלי הפסקה. כשאלינור אוכלת בננה היא "חייבת לתת לו חצי כי הוא פשוט לא עומד בזה". שאלה יהיו המאנצ'ים שלנו.

שאלות אפשר להפנות למערכת Time Out.

ד"ר ורד בן ברוך נעמן, וטרינרית, מרפאה לחיות מחמד דיזינגוף 328, תל אביב. בדיקות רפואיות, יעוץ, חירום ביקורי בית ואהבה. 03-7395527