לא פחות מבני אדם: גם לחתולים התל אביביים יש דיכאון חורף

דיכאון החורף של בני האדם, השקועים בצרות העולם הראשון שלהם, עשוי להדביק ברחמים עצמיים גם את חיות המחמד. אירוע אימוץ שיתקיים מחר יכלול סל סיוע מ"פסיכולוגיות של חתולים"

סטיבי, אחת מהחתולות שתוצע לאימוץ
סטיבי, אחת מהחתולות שתוצע לאימוץ
27 בדצמבר 2018

 

לא רק תל אביבים סובלים מדיכאון חורף, והאמת היא שגם לא רק בני אדם. גם חתולים סובלים, או לפחות כך סבורה ריבי מאיר, מומחית להתנהגות ולטיפול בחתולים. יש מי שמכנים אותה, ואת שותפתה לקליניקה ריני חביב־עמירן, "פסיכולוגיות של חתולים". "יש להם רגשות מאוד עמוקים. לא פחות מבני אדם, ולפעמים אפילו יותר. זו חיה עדינה, רגישה ומופלאה שנותנת לנו המון, ובסך הכל מבקשת בתמורה הבנה", היא טוענת, "אנשים צריכים להבין חתולים ולטפל בהם טוב יותר".

>> מי אחראי למתקפת הרעלת חתולי הרחוב בתל אביב? 

ריבי וריני ישתתפו מחר (28.12) ביום אימוץ של עמותת SOS חיות בדיזנגוף סנטר. כ־20 חתולי רחוב המחפשים בית יוצעו לאימוץ, והמאמצים המאושרים יזכו בסל אימוץ (מורחב), בשלל עצות מהמטפלות המנוסות, במשולש פיצה עגבניה (חינם!) ובעוד הפתעות התלויות בטוב לבם של בעלי העסקים במקום.

מצוקות רבות טורדות את מנוחת חתולי הרחוב בחורף. דפנה דעואל מעמותת SOS מספרת: "אנחנו חושבים שהם מסתדרים לבד, אבל הם בהחלט סובלים. הם סובלים מקור, מרטיבות וממחסור במזון. חתול רחוב צורך פי שניים מזון יותר מאשר בקיץ. לפעמים הם נהיים חולים בגלל התנאים הקשים".

גם את רותי תוכלו למצוא ביום האימוץ
גם את רותי תוכלו למצוא ביום האימוץ

ואחרי האימוץ? הסיפור לא תמיד מסתיים כאן, ועלול להסתבך כמו כל סיפור אהבה ממבט ראשון. מאיר מוסיפה שבדידותם של חתולים הנמצאים לבד בבית לאורך כל היום "עלולה לגרור בעיות התנהגויות". לפעמים, היא מסבירה, אם הבעלים מדוכאים ולא מטפלים בעצמם, גם החתול עשוי לסבול בתורו מדיכאון. "יש השפעות הדדיות", אומרת. אחת ההצעות החמות שלה היא אימוץ בזוגות. "שתמיד יהיו שני חתולים בבית. האירוע הוא הזדמנות לאמץ זוג או להוסיף חתול לחתול שכבר ישנו. משעמם להם, והם צריכים חברה בדיוק כמונו".

החוששים מתהליך האימוץ ומהמחויבות העמוקה יוכלו לסייע גם בדרכים אחרות: באירוע יהיו עמדות אינטראקטיביות לבניית בתי מחסה מקרטון עבור חתולי הרחוב (שזכו בשם הציורי מיאו־האוס). "אפשר להפוך כל קופסת קרטון פשוטה לבית שמציל חיים", אומרת דעואל. "עוטפים אותה בניילון ובנייר דבק, מניחים בפינה מוגנת ברחוב עם שמיכה או חולצה ישנה בפנים, ומהר מאוד תמצא שם חתול רחוב שמסתתר מהגשם ומהקור ובעצם אתה מציל את חייו".

דיזנגוף סנטר (גשר פיצה עגבנייה), שישי (28.12) 10:00־14:00