במסיבה של ליין גאה: טרנסג'נדריות סולקו משירותי הנשים

מאבטחת של מועדון הדופלקס מנעה משתי מבלות שהגיעו להופעה של מלכת הדראג שאנג'לה להיכנס לשירותי הנשים בטענה שהן גברים. "כל אאוטסיידר חווה אפליה במקומות הבילוי, גם בתל אביב"

שירותים (צילום: שאטרסטוק)
שירותים (צילום: שאטרסטוק)
12 באפריל 2018

בין אם זה במקומות עבודה, באוטובוס, ברחוב או במועדונים, הקהילה הטרנסג'נדרית עדיין חווה, לצערנו, יחס עוין ומשפיל מהסביבה – גם בעיר הכי ליברלית בישראל. כשאלונה רטרו וחברתה הגיעו בבגדי נשים להופעה של מלכת הדראג שאנג'לה במועדון הדופלקס, הן לא חשבו שדווקא שם, במסיבה של הליין הגאה Pure, הן יתקלו ביחס כזה. "נכנסנו לשירותי הנשים, ומאבטחת של המועדון התפרצה אחרינו בצעקות וחסמה בגופה את המעבר שלנו לתאים. היא אמרה לנו שאנחנו לא נכנסים לכאן, כאן זה שירותי נשים. שאלתי אותה איך היא יודעת מה אנחנו. 'אתם גברים', היא קבעה", סיפרה רטרו בפוסט שכתבה בפייסבוק והפך לוויראלי.

"לקח לי רגע להבין מה קורה, ההתנהגות שלה הייתה מאוד מתלהמת ומבהילה. ביקשנו לדבר עם הממונה, אבל הוא גיבה את המאבטחת בטענה שאנחנו רשומות כזכרים, בלי שאפילו בדק את תעודות הזהות שלנו. הטענה הייתה מבוססת אך ורק על השערות חסרות בסיס", היא אומרת. "נכנסתי להיסטריה ורציתי רק לצאת משם, כמה שיותר רחוק. יצאנו החוצה לרחוב, התיישבנו על המדרכה, חברה שלי אמרה 'אבל למי בכלל יהיה אכפת, אנחנו בסך הכל שתי קוקסינליות', ושתינו התחלנו לבכות".

רטרו מספרת כי חשיפת התקרית בפייסבוק הובילה אנשים רבים לכתוב לה על מקרים דומים שקרו להם בחיי הלילה. "זה לא משהו שקורה רק לטרנסיות וללהט"בים", היא מבהירה. "כל אתיופי או מזרחי בעל חזות מסוימת חווים את האפליה במקומות בילוי, גם בתל אביב, וההשלכות על הנפש הן הרסניות. אנשים מסתובבים בעולם בתחושה של חוסר שייכות, כל מי שהוא קצת אאוטסיידר חווה את זה. המאבטחת אולי לא התכוונה, אבל הצעקות שלה המשיכו להדהד גם אחר כך".

ממועדון הדופלקס נמסר: “המועדון דוגל ועובד לאורך שנים על פי  מדיניות מקבלת ופתוחה לקהילה הגאה על כל גווני הקשת שבה. תדריכים לצוות האבטחה מבוצעים באופן שוטף לפני כל ארוע, ובמיוחד באירוע הדורש רגישות שכזו. צר לנו כי באחד מהאירועים שהתרחשו במועדון הופעל שיקול דעת שהשתמע מצד הלקוחות כפחות רגיש, והמקרה הועבר לטיפולה של חברת האבטחה. איננו נוקטים בהליכים משמעתיים כנגד הצוותים העובדים עימנו, מכיוון שאנו דוגלים ומנחילים פתיחות, קבלה ורגישות כלפי כל המגדרים באכלוסיה".