בוקר טוב אחיתופל: 7 טיפוסי היועצים הכי המעיקים בפייסבוק

ביקשתם המלצה ללפטופ וקיבלתם שיעור בקבלה עצמית? כך תזהו את יועצי הפייסבוק שמוטב לכם לשמור מהם מרחק

מיניונים
מיניונים
16 בדצמבר 2018

הפייסבוק הוא מקום נפלא לחלוק בו את רצונותיכם, לקרוא לעזרה ולבקש טיפים בנושאים שונים מהקהל הרחב. יחד עם זה, הקהל בפייסבוק כל כך רחב שתמיד יכלול בתוכו גם את שבעת היועצים שעצתנו בשבילם היא להתמקד בקריירה אחרת.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
עד הקצה: ערב סיפורי ברית מילה מאוחרת
המלצות לאירועים הכי גרועים שעלולים להתקיים בעיר
דיבור נגוע: מילון הסלנג התל אביבי לשנת 2018

משנה כיוון. אם פניתם בבקשה פתוחה לבייביסיטר, הוא יציע לכם דוגי סיטר שבטח גם ממש נחמד לילדים. אם חיפשתם קוסמטיקאית הוא יתן לכם טלפון של ציירת מנדלות, אם חיפשתם המלצות לטיול בפריז הוא יגלה לכם שדווקא לפראג יש עכשיו דילים נהדרים. אדוני, לפני שאתה משכנע אותנו להמיר את צרפת בצ'כיה, בוא תחפוף את הראש בבקשה בסבון כלים וצחצח שיניים באגיסטן.

הדייקן. עוזר לכם להשיג טוב יותר תשובה, אבל לעולם לא יתן אותה בעצמו, ממש כמו החבר הזה שאמור לסחוב אתכם ספה הביתה אבל נותן לה קונטרה עם הזרת בלבד ועסוק בלהזהיר אתכם מפני קירות. אם אתם מחפשים, למשל, "מצלמת וידאו זולה לצרכים בסיסיים", יענה הדייקן, "איזה דגם בדיוק את צריכה? לי אין מצלמות בכלל, אבל אם את מחפשת אחת כזאת אני מציע לך לציין את החברה והדגם המועדפים עלייך, על מנת לעזור לאנשים לעזור לך". לכם, כמובן, ממש לא אכפת איזו חברה ודגם תקבלו.

הטיפוס הדייקן. מתוך "וויפלאש"
הטיפוס הדייקן. מתוך "וויפלאש"

הדודה המביכה. אתם עובדים על פרוייקט חדש ומחפשים עבורו צוות מנצח. הדודה מתרגשת, וזה גורם לה לכתוב לכם לעיני כל ברכת בת מצווה. "יעלי, מקסימה שאת. מחכים כאן לראות איזו הפתעה נעימה את רוקחת לנו הפעם בידייך הרגישות. נשמע כמו פרוייקט מוזיקלי מלא חיים ושמחה. המשיכי כך בדרך שלך, חייכנית, מתוקה ופורחת".

הדודה המביכה. גברת דאוטפייר
הדודה המביכה. גברת דאוטפייר

המלחיץ. אתם לבדכם בבית. החתול שלכם מסרב לגעת באוכל החדש שלו. הוטרינר רחוק, בחוץ קר. אתם כותבים פוסט בפייסבוק כדי להרגיש שפעלתם בנושא. מגיבים אחדים מציעים לחכות ולתת לחתול להתרגל למזון, חלקם מציעים לתת לו מזון רטוב. אבל הו, לא המלחיץ. הוא יפנה אתכם לכתבה מ-2015 שמציינת חוסר תיאבון כסממן לסרטן.

המטפל. העוזר הטיפולי ימצא כל פרצה כדי לחדור ללבכם ולבצע בו שמות, לפעמים בזמן שבכלל שלא ביקשתם עזרה. אם פרסמתם הגיג קומי קליל על האישה גסת הרוח שישבה לידכם באוטובוס, המטפל יעודד אתכם לגלות מדוע קשה לכם כל כך להכיל את הזולת, יציע לכם את שיטת הטיפול בזרעי פר שהוא ניסה לאחרונה ויקנח בתובנה החיונית שברגע שתהיו שלמים עם עצמכם תמצאו אהבה. יתכן שאפילו לא יעשה לכם לייק.

מבטו הבלתי מתפשר של הפסיכולוג. צילום: יח"צ
מבטו הבלתי מתפשר של הפסיכולוג. צילום: יח"צ

הקואוצ'רית. היא פמיניסטית, אוהבת נשים ומעצימה אותן באופן המחליש ביותר שאפשר. אם חלקת עם המרחב הווירטואלי סיפור משעשע על דייט גרוע שהיה לך, היא תרגיש צורך לנער אותך מבחירות חייך האומללות, תפזר סיסמאות כמו "את צריכה לדעת מה מגיע לך", תשבץ סימני קריאה בין כל שני משפטים ותגרום לך להתנצל שאת קיימת.

הנרקיסיסט. כל דבר שאתם חולקים ברשת מזכיר לו משהו שקשור אליו. חיפשתם המלצה למלון בסיני? זה קטע, כי שנה שעברה הוא נסע לסיני עם חבר שסידר להם מקום לישון, ואמר שהם הולכים להעביר את הלילה בחול. עכשיו, ההוא חשב שסתם עושים עליו דאחקות אבל בסוף מצא את עצמו בחושה בלי מזרונים, אז קחי בחשבון שצריך לבחור גם עם מי לישון ולא רק איפה. סמיילי בוכה מצחוק.