כל מה שצריך לדעת על רחוב י"ל פרץ

מה הסיפור של הרחוב, מי גר שם וכמה עולה לגור ברחוב י"ל פרץ? כל הפרטים

י"ל פרץ (צילום: נמרוד סונדרס)
י"ל פרץ (צילום: נמרוד סונדרס)
19 בפברואר 2018

איפה חותמים? רחוב י"ל פרץ מחבר בין שדרות הר ציון ובין רחוב העלייה. אף שבאופן רשמי הוא משויך לשכונת נווה שאנן, מחירי הנדל"ן במפגשו עם רחוב העלייה גבוהים יותר, בדומה לפלורנטין. על פי נתוני מדלן מחיר דירה ממוצעת בנווה שאנן עומד על 1.76 מיליון ש"ח מכירה ו־4,680 ש"ח להשכרה. קרוב לפלורנטין המחירים ינועו סביב 2.24 מיליון ש"ח למכירה ו־5,370 ש"ח להשכרה. בשנה האחרונה נמכרה ברחוב דירת שלושה חדרים חדשה (שנדחקו ב־48 מ"ר) תמורת 1.75 מיליון ש"ח ודירת שני חדרים ישנה (36 מ"ר) תמורת 1.8 מיליון ש"ח.

מה הסיפור? יצחק ליבוש פרץ (1852־1915) היה מחשובי הסופרים ביידיש ובערוב ימיו כתב גם בעברית. במשולש הרוקסטארז של ספרות היידיש הוא מכונה "הבן", בעוד מנדלי מוכר ספרים הוא "הסב" ושלום עליכם – "הנכד". למורת רוחם של המשכילים היהודים, גם אחרי שלימד תכנים חילוניים התעקש פרץ לספר את סיפוריהם של פשוטי העם, וכמו אמנון לוי של ימינו שמר תמיד פינה חמה בלבו לתנועת החסידות.

י"ל פרץ (צילום: נמרוד סונדרס)
י"ל פרץ (צילום: נמרוד סונדרס)

מה יש מסביב? אם אינכם נוטים לחרדות חברתיות תוכלו למצוא בטוני ואסתר את קפה הבית שלכם ולערוך קניות בשוק לוינסקי. לא פחות קרוב, נמצאות טנאת – המסעדה האתיופית המומלצת וגינת לוינסקי שבה אפשר לתפוס מעט שמש.

הנאים השכנים? על פי מדלן המדד החברתי בשכונה נמוך מהממוצע (4 מתוך 10), ורק 16 אחוז מהתושבים מתגוררים בדירות בבעלותם. בבחירות האחרונות המחנה הציוני גרפה 24 אחוז מהקולות, הליכוד 22 אחוז ומרצ 18 אחוז.