פרח השכונות: תושבי פלורנטין נלחמים על הגדלת השטחים הירוקים

תושבי פלורנטין נלחמים להוסיף שטחים ירוקים לתוכנית המתאר החדשה של השכונה. העירייה מצדה טוענת כי קודם כל יש לטפל בצרכים מהותיים יותר לקהילה

פלורנטין (תמונה: shutterstock)
פלורנטין (תמונה: shutterstock)
31 בינואר 2016

המאבק על הגדלת השטחים הירוקים בשכונת פלורנטין מעלה הילוך: בימים אלה מוגשת לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של עיריית תל אביב תוכנית מתאר שתקבע כיצד תיראה השכונה בשנים הקרובות. קבוצת פעילים שמתגוררים בפלורנטין מתנגדת בתוקף לתוכנית המתאר במתכונתה הנוכחית וטוענת כי למרות המחסור החמור בגינות ואלפי התושבים שצפויים להתווסף לשכונה בשנים הקרובות, מרבית המגרשים שבתוכנית מיועדים לבנייה של מבני ציבור וכמעט אין בה שטחים ירוקים.

בימים אלה מקיימים התושבים אספות בהן הם מציגים את התוכנית ואוספים באמצעות עורך דין חתימות על מסמך התנגדות מטעמם ודרישה להגדלת שטחי הציבור הירוקים. ״זאת ההזדמנות האחרונה לפני ערכאות משפטיות״, מסבירה הילה הראל, אחת הפעילות. ״תוכנית המתאר הייתה יכולה לתקן תכנון היסטורי בעייתי, אבל היא מחמיצה את ההזדמנות ודנה בכ־11 דונם בלבד, כ־50 אחוז מהם בשטחו של חניון אליפלט. זהו השטח העירוני הכי גדול שמסומן בתוכנית, לעומת שאר השטחים שרובם בבעלות פרטית והרבה יותר מסובכים למימוש כשטחי ציבור״.

זהירות, טעות לפניכם

הפעילים דורשים לשנות את ייעוד הקרקע של חניון אליפלט, שמשתרע על פני 5.3 דונמים. ״זו טעות לייעד את השטח העירוני הגדול ביותר בפלורנטין לבניית מבני ציבור״, הם אומרים ומגדירים את תוכנית המתאר כלא מאוזנת. מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "עיריית תל אביב־יפו רוכשת מכספה קרקעות פרטיות על מנת להופכן לשטחים לטובת הציבור, במקביל לאישור שתי תוכניות חדשות המציעות שטחים ירוקים בפלורנטין: כחמישה דונם גינות ומדרחוב ועוד 2,000 מ"ר בנויים לשימושים ציבוריים, כולל גני ילדים. בניגוד לנטען, כספי התמורה שהתקבלה ממכירת המגרש ברמז ארלוזורוב משמשים לרכישה או להפקעה של שטחים פרטיים, כדוגמת שטח המקווה בבן עטר 2. אשר למגרש באליפלט, במסגרת התוכנית נעשתה בדיקה של הצרכים השונים של השכונה על פי התוכניות העתידיות והצפי לגידול האוכלוסייה, והוחלט כי הצורך המהותי ביותר הוא מבני ציבור קהילתיים. יצוין כי חלק מהשטח, המשמש כיום כגינה ציבורית הצמודה לבית הספר, יישאר כך".