מי יורה ברובה אוויר לעבר בניין מגורים בשכונת עג'מי ביפו?

המשטרה מחפשת אחר עבריין שהטיל אימה במשך חמישה ימים על בניין מגורים בעג'מי. הנשק: רובה אוויר טעון בכדורי קרמיקה

הבניין בעג'מי שהותקף (צילום: שלומי יוסף)
הבניין בעג'מי שהותקף (צילום: שלומי יוסף)
4 באוקטובר 2018

 

כבר במטח הכדורים הראשון ידע שמוליק קובלסקי, דייר בבניין ברחוב אדיאל עאזר 12 ביפו, שלא מדובר במעשה קונדס שגור. "שמעתי את הבום במרפסת וידעתי שלא מדובר בזריקה, כי זה הגיע בעוצמה ובמהירות שחייבת לבוא מכלי נשק: או רוגטקה מקצועית או רובה אוויר. לאחר מכן שכנים אמרו שמצאו אצלם בבית מעין כדורים דמויי גולות, ככל הנראה עשויים מברזל וקרמיקה".

>> למה ימי האימוץ לא יתקיימו יותר בגן מאיר?

זה קרה ביום רביעי שעבר (26.9), ומאז, במשך חמישה ימים, ספג הבניין מטחי יריות חוזרים ונשנים בשעות אקראיות. "במשך כמעט שבוע היינו נתונים תחת טרור. בכל פעם מטח יריות בא בשעה אחרת: מחמש לפנות בוקר ועד 12 וחצי בלילה, כולל בשעות היום". באחת הפעמים ישב אחד השכנים במרפסת והפך למטרה בעצמו. "רק במזל לא היו נפגעים בנפש", קובע קובלסקי. "עם זאת, ניפצו חלונות וגרמו נזק של עשרות אלפי שקלים".

שכונת עג'מי (צילום: יולי גורודינסקי)
שכונת עג'מי (צילום: יולי גורודינסקי)

גם לאחר תצפיות ממושכות, בסבלנות אין קץ ותוך שימוש במשקפת ייעודית, לא הצליח קובלסקי לאתר את העבריין, אם כי יש להניח שהירי לא התבצע ממפלס הרחוב אלא מאחד החלונות השכנים. השמועות הוסיפו להתלקח בשכונה במשך השבוע, וכדרכו של עולם לא היה חסר גם מי שהזדרז לסנף למקרה משמעות לאומנית. "אנחנו גרים בשכנות טובה מאוד עם כולם", מדגיש קובלסקי, כנגד הדעות הקדומות. "כשאספנו את הזכוכיות כולם השתתפו, כולם הביעו אמפתיה וכולם לקחו חלק בזעזוע ממה שקרה".

נכון לעכשיו זהות התוקפים עדיין איננה ידועה. על פי דוברות המשטרה, התיק נמצא בחקירה בראשיתה, ועל כן לא ניתן לפרט מעבר לכך. מעיירת תל אביב־יפו נמסר כי "מדובר באירוע פלילי אשר הגורם האמון על אכיפתו הוא משטרת ישראל בלבד. לצד המשטרה פועלים גם גורמי האכיפה העירוניים כולל הסיירת לביטחון עירוני במטרה להעניק תחושת ביטחון לתושבים".