כמה כסף יחסוך לכם ביקור בבית המרקחת Good Pharm?

בית המרקחת החדש Good Pharm מציע מוצרי קוסמטיקה וטיפוח במחיר של עד עשרה שקלים למוצר. יצאנו לבדוק כמה זה שווה לנו

בית מרקחת. צילום: Shutterstock
בית מרקחת. צילום: Shutterstock
17 באוגוסט 2016

תושבי תל אביב כבר התרגלו לטריק: פעם בכמה חודשים נפתחת חנות המציעה את מוצרי הצריכה היומיומיים שלנו במחירים שוברי שוק, ומיד מתחילות הספקולציות. אנחנו מנסים להבין איפה מעגלים פינות, איך חוסכים עלינו, והכי חשוב: איפה דופקים אותנו. הערב (שלישי) נפתח בקינג ג'ורג' בית המרקחת Good Pharm המציע מוצרי ניקיון, טיפוח והיגיינה במחירים נוחים לכל כיס (עד עשרה שקלים למוצר). לצורך הכתבה הרכבתי סל מוצרים בסך 100 שקלים, ולאחר מכן השוויתי את מחירי המוצרים לאלו שבסניף "סופר פארם" הקרוב.

נכנסו לסל:

שמפו ומרכך של "דאב": 10 שקלים ליחידה (בסופר פארם: 11.90)

אגף ההיגיינה האישית מפתיע לטובה. הציפייה שלי הייתה ש-Good Pharm יציע בעיקר מותגים עלומי שם או אריזות מוקטנות, אך בפועל היה מגוון גדול של מותגים מ"כיף" ו"קרמה" ועד "דאב" ו"לוריאל". המוצרים אף נמכרו באריזה בגודל מלא, ולא באריזות מוקטנות. כדאי לציין שאגף ההיגיינה לא מסודר בצורה הגיונית אלא מפוזר ברחבי החנות בצורה מעט מבלבלת, אבל אלו בטח דברים שישתנו לאורך תקופת ההרצה.

מגוון מותגים מפתיע. שמפו ומרכך ב-Good Pharm
מגוון מותגים מפתיע. שמפו ומרכך ב-Good Pharm

2 לקים של "קרליין": 10 שקלים ליחידה (בסופר פארם: 44 שקלים)

למרות שההפרש בין המחירים באגף הלקים היה המשמעותי ביותר, דווקא כאן נרשמה אכזבה. אמנם המחיר המלא של לק "קרליין" בסופר פארם הוא 44 שקלים, אך כל חובבת לקים מתחילה יודעת שהם לרוב נמכרים במחיר מוזל. הביקור בסופר פארם אכן אושש את הטענה, שם מצאתי את אותו הלק במחיר של 10 שקלים בלבד. גם מגוון המותגים לא מרשים, עם מספר מצומצם של חברות מהחלק הזול של הסקאלה.

מחלקת הטיפוח אכזבה. לקים של קרליין ב-Good Pharm
מחלקת הטיפוח אכזבה. לקים של קרליין ב-Good Pharm

2 חבילות קונדומים של "דורקס": 10 שקלים לאריזה של שלושה קונדומים (בסופר פארם: 50 שקלים לאריזה של 12 קונדומים)

אם יש דבר שאנחנו לא מוכנים לחסוך עליו – זה כנראה יהיה קונדומים. יעידו על כך הרמות הגבה שקיבלתי בתקופה שהחזקתי בביתי קונדומים של "לייף" (הייתי צעירה והייתי צריכה את הכסף!). אנחנו מעדיפים להוציא עוד כמה שקלים על כל זיון ולא לדאוג ביום למחרת. ב-Good Pharm כנראה הבינו את זה, ובחרו למכור את המותג המוכר יותר לכיס (ולכוס) הישראלי, אך באריזה מוקטנת של שלושה קונדומים בלבד. זה נחמד אם אתם בדרך לסטוץ לוהט, אבל עבור זוגות ששוכבים באופן קבוע לא בטוח שהחיסכון יצדיק את הטרחה.

שווה את ההשקעה. קונדומים של דורקס ב-Good Pharm
שווה את ההשקעה. קונדומים של דורקס ב-Good Pharm

בדיקת היריון של "Top Med":י10 שקלים (סופר פארם לא מחזיקים את המותג הספציפי, ומותגים מקבילים עלו 25-30 למקלון)

בטרם גיליתי ש-Good Pharm לא מוכרים תרופות אלא רק מוצרי טיפוח, הסתקרנתי לדעת כמה תעלה שם גלולת היום שאחרי, שעולה למעלה מ-100 שקלים בבתי המרקחת (כך חברה סיפרה לי, בכל אופן). בהיעדר הגלולה הלכתי על הדבר הטוב הבא: ערכה לבדיקת היריון. אין הרבה מה לספר על הערכה, חוץ מזה שלהסתובב איתה ברחבי החנות גרם לי להרגיש שכולם מסתכלים לי לתוך סל הקניות ושופטים את החלטות החיים שלי.

תפסיקו להסתכל לי לתוך הסל. ערכה לבדיקת היריון ב-Good Pharm
תפסיקו להסתכל לי לתוך הסל. ערכה לבדיקת היריון ב-Good Pharm

מחית תפוחי עץ לתינוקות של "מטרנה": 6 שקלים (בסופר פארם: 5.5 שקלים)

המשכתי בנרטיב ההיריון הלא מתוכנן, ובאקט שהפתיע את כל מי שמכיר אותי: החלטתי לא להפיל את העובר הדמיוני. התלבטתי בין מספר טעמים, ולבסוף בחרתי בזה שמעורר בי הכי פחות בחילה, כך שאוכל לסיים את הצנצנת בעצמי כאשר ג'ופרי יסרב לסיים אותה בעצמו.

רק הכי טוב בשביל ג'ופרי. מזון תינוקות של מטרנה ב-Good Pharm
רק הכי טוב בשביל ג'ופרי. מזון תינוקות של מטרנה ב-Good Pharm

חבילת 14 תחבושות היגיוניות של "Always":י10 שקלים (בסופר פארם: 15.90)

התחבושות התבררו כשוס הרציני של Good Pharm, עם כ-30% חיסכון. כן, הן בהחלט לא המוצר הכי נחשק בעגלה, ואנחנו מעדיפות לא לחשוב יותר מדי על הימים שבהם אנחנו צריכות להשתמש בהם, אבל כל עוד לא הצטרפתן לטרנד הרב פעמי, אין מנוס מלהוציא כל חודש כסף על תחבושות או טמפונים. בשנה האחרונה קמו מחאות ברחבי העולם על מחיר מוצרי היגיינה נשית והמיסוי עליהם, ומוצרי ההיגיינה שנמכרים כאן בהחלט מהווים פתרון שמקל על הכיס.

המוצר המשתלם של הסל. תחבושות היגייניות של Always ב-Good Pharm
המוצר המשתלם של הסל. תחבושות היגייניות של Always ב-Good Pharm

חבילת 10 סכיני גילוח של "La Belle":י10 שקלים (סופר פארם לא מחזיק במותג זה, מותגים מקבילים עלו 30-40 שקלים לחבילת 10 סכינים)

סכיני גילוח הם עוד אחד מהמוצרים שנשים רבות מחזיקות בבית אך מבאס להוציא עליו כסף, בעיקר כשהמוצר המקביל והלא ורוד לגברים עולה פחות. וגם כאן ניכר פער משמעותי במחירים, עם כ-70% חיסכון לטובת Good Pharm, מה שהופך את סכיני הגילוח למוצר המשתלם ביותר בסל.

חותכים במחירים. סכיני גילוח ב-Good Pharm
חותכים במחירים. סכיני גילוח ב-Good Pharm

לסיכום: כאישה בעלת נטייה קלה ל-OCD, כל קנייה של חומרי ניקיון וטיפוח מרגישה לי כמו חג המולד, וחשבתי שחווית הקנייה ב-Good Pharm תרגיש כמו רגע פתיחת המתנות. חלק מהמוצרים היו במחיר דומה מאוד למחירם בסופר פארם, אך על חלקם חסכתי באופן משמעותי. בפועל קיבלתי חווית קנייה סולידית שמצריכה בדיקה מדויקת של כל מוצר, שהקנתה לי כ-40% חיסכון. כנראה שככה מרגיש להיות אדם בוגר ואחראי.

חשבון (גוד פארם/ סופר פארם)

  • 2 אריזות קונדומים "דורקס" (6 יחידות סך הכל): 20/ 25
  • ערכה לבדיקת היריון: 10/ 27
  • שמפו + מרכך "דאב": 2023.80
  • 2 לקים "קרליין": 20/ 20 (במבצע)
  • מזון תינוקות "מטרנה": 6/ 5.5
  • אריזת תחבושות "Always":י10/ 15.90
  • חבילת 10 סכיני גילוח: 10/ 35

 

סך הכל: 96/ 151.30