השמאל הסהרורי: מה קרה כשהסתננו לכנס השמאליים?

כ־100 שמאליים התכנסו השבוע בכולי עלמא לכנס מיוחד. בין החולצות הבדלניות לנאומי הקיפוח המרדניים, כתבנו הימני נחרד מהמהפכה שבדרך

כנס השמאליים (צילום: דין אהרוני רולנד)
כנס השמאליים (צילום: דין אהרוני רולנד)
17 באוגוסט 2017

ההיסטוריה מלמדת כי ניסיונות הפיכה אלימים נוטים להירקם במרתפי בירה, ומהו הכולי עלמא אם לא מרתף בירה תל אביבי, ביתם של בליינים דקדנטיים המשוועים להפיכה שתגאל אותם מן העיסוק בצרות העולם הראשון. אין זה מפתיע, אם כך, שקבוצת מהפכנים התכנסה בו ביום ראשון האחרון כדי לציין את יום השמאליים הבינלאומי ולטפח את גאוות היחידה של אותם איטרי יד ימינם, שיש בה יותר מן הטירוף המשיחי ממה שהייתם יכולים לדמיין.

בכניסה למקום הודבקה על חולצתי מדבקת "גם אני שמאלי", אף שאני, כמו יתר האנשים השפויים בעולם, כותב, בועט ומאונן ביד ימין. לא אמרתי מילה והסתננתי לתוך מבצרה של תת התרבות המסתורית ביראת הכבוד שצבי יחזקאלי מנדב למסוקריו האסלאמיים – גאווה שיש בה תמיד הרבה מן התשוקה הלא מודעת אל הנסתר ואל האסור.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
פרויקט סיפורי הסקס הגדול של Time Out
אסופת סיפורי השותפים הנוראיים ביותר בתל אביב
מ-Icq ועד סימס 3: חידון הצלילים הנוסטלגיים הגדול 

בכנס, על במה צנועה, גוללה אלונה ריבלין – אקדמאית החוקרת את הנושא – דרשה שכללה דברי הטפה קיצוניים למדי, חלקם פורטים על נימי הגאווה האיטריים ("אנחנו יצירתיים יותר, אנחנו אופטימיים יותר, אנחנו אוהבים יותר את החיים") וחלקם מבקשים להניעם לפעולה בעקבות שנים רבות של קיפוח ("לתלמידים שמאליים קשה מאוד להשיג כיסאות").

מחלקים כיפים ביד שמאל (צילום: דין אהרוני רולנד)
מחלקים כיפים ביד שמאל (צילום: דין אהרוני רולנד)
ימניים, יכולים לדמיין את זה? (צילום: דין אהרוני רולנד)
ימניים, יכולים לדמיין את זה? (צילום: דין אהרוני רולנד)

ריבלין – דמות בעלת תפיסה בעייתית משהו של פרופורציות – הודתה בפני כ־100 שמאליים כי חיכתה לרגע הזה 15 שנה, ותוך שילוב אנקדוטות לא מעטות מחייה האישיים הוסיפה לטעון כי איטרי יד ימינם מוכשרים, חכמים ומוצלחים יותר מן השאר. כשנתבקשה לדבר על האסלאם, שם אנשי דת מתביישים בשמאליותם, אמרה: "אני בטוחה שהשאהידים הם שמאליים, כי הם הכי אמיצים". בכך פערה את פיהן של כמה נשים לא צעירות אשר פוקדות את תל אביב פעמים אחדות בשנה ושתפסו ברגע אחד את כל מה שהיו צריכות להבין מראש על ה'כנס' שאליו נקלעו, שאין בו לא נואמים עם שיק קוסמופוליטי ולא בורקסים בחינם.

שמאלי. (צילום: דין אהרוני רולנד)
שמאלי. (צילום: דין אהרוני רולנד)

אחריה עלה לנגן דן תורן, גם הוא שמאלי, שחלק כמה פרטים על גיטריסטים שמאליים (חלקם, רחמנא ליצלן, מתבוללים ומשתמשים בגיטרות רגילות שלא עברו שום מניפולציה), בעת שבחלל נמכרו גם חולצות שקראו לאחדות שמאלי העולם והעלו על נס דמויות שמאליות שביכולתן ללכד את האומה המדומיינת החדשה, מבארט סימפסון עד קרמיט הצפרדע.

על הכנס לעורר דאגה בקרב כל אדם ימני בעיר, שכן ההיסטוריה זוכרת היטב מה עשוי לקרות מרקיחתם של תחושות קיפוח וגאווה שמקורה בעליונות ביולוגית. את מה שהחל בנמנום במרתף בירה תל אביבי בקיץ 2017, לא בטוח שיהיה באפשרותנו לעצור בשעתה של סערה חורפית.

איחוד שמאל (צילום: דין אהרוני רולנד)
איחוד שמאל (צילום: דין אהרוני רולנד)