אור לגויים: אירועי הכריסמס השווים של 2017

תל אביב אמנם רחוקה מלהיות מושלגת (או חורפית), אבל לא זה מה שיפריע לפאבים התל אביבים החסונים להמשיך במסורת מסיבות הכריסמס. הו הו הו, אילו אירועים מחכים לכם

הדלקת עץ חג המולד ביפו. צילום: נמרוד סונדרס
הדלקת עץ חג המולד ביפו. צילום: נמרוד סונדרס
25 בדצמבר 2017

אחרי שנחנקנו מסופגניות, עם ריבה, בלי ריבה, ממולאות בגרידת לימון או שעלת ארנבים, הגיע הזמן להתרענן בעוד קצת מתיקות לתוך הווריד. כי מה יותר מתוק מהחג הקסום הזה, שגרם לנו להתנכר ליהדות מהיום שבו גילינו אותו, אי אז כשצפינו ב"שכחו אותי בבית?"

כשחושבים על זה לעומק, ייתכן שגילויו של סנטה קלאוס (הסבא המושלם שמנגד לו עומד רק אליהו הנביא האלכוהוליסט), הוא הוא הצעד הראשון שדחף אותנו לעבר עיר החטאים. בתל אביב, אין חג שחומק מתחת לרדאר ואין מסורת מוצלחת שלא מנכסים לעצמם אזרחי הבועה. השנה, נראה שעוד ועוד פאבים ומועדונים מצטרפים לחגיגת החנוכריסמס, כי אה… בעצם, למה לא? כדי שלא תלכו לאיבוד בין עצי האשוח, אספנו לכם המלצות לכמה מהאירועים השווים באמת שקורים בעיר.

יריד כריסמס בתדר

מלבד הופעה של ספי ציזלינג, בבית רומנו מכינים שוק חורף, פופאפ של רביבה וסיליה (יאמי) ותקלוטים שונים. במעצבים שימכרו את מרכולתם החורפית תוכלו למצוא את אתא, סיפור פשוט, אביבה זילברמן ועוד.

בית רומנו, דרך יפו 9 תל אביב, שבת (23.12) 13:00

WTF

ליין הגייז חוגג כריסמס גדוש מתנות, עם הופעה של המלכה קיי לונג, היחידה שלוקחת את נורות החג ברמת הניצנוץ. על העמדה: דיג'יי ג'ני אלקינד וליריק.

אחד העם 27 תל אביב, שישי (22.12) 24:00, כניסה חופשית

טראש והיפ הופ

אין דבר צ'יזי יותר מכריסמס, ואין בר טראשי יותר מהרוקוקו. בחג המולד תוכלו למצוא בו, מלבד היפסטרים וברנז'איסטים מרקדים לצלילי היפ הופ זנותי (כרגיל), גם קישוטי כריסמס מנצנצים.

רוקוקו, אלנבי 99 תל אביב, ראשון (24.12) 22:00 

מרתון סרטי כריסמס

תכלס, את כל מה שאנחנו יודעים על חג המולד למדנו מסדרות וסרטים אמריקאיים. באוור ספייס יקרינו את "שכחו אותי בבית", "שכחו אותי בבית 2", " 200 סיגריות" ו"אהבה זה כל הסיפור". וכן, הפופקורן חינם.

אוור ספייס, לילנבלום 19 תל אביב, ראשון (24.12) החל מ־ 12:00 , 20 ש"ח לסרט

כריסמס בפסאז'

המועדון התת קרקעי חוזר לעניינים עם מסיבת כריסמס אחר הצהריים, כדי שתספיקו להגיע לפני שהשלג מכסה את העיר. אווירה עזה של פונץ' וורוד וסוודרים עם איילים.

פסאז', אלנבי 94 תל אביב, שבת (23.12) 7 18:00 , 30 ש"ח

חג המולד לילדים

אחרי הסופגניות והחנוכייה, למה לא לאמץ את מה שכיף בכריסמס לילדים – כולל הכנת איש שלג מגרביים והפעלה עם סנטה קלאוס? רק אל תבטיחו להם מתנות, הם יזכרו לכם את זה כל שנה.

בית צ'רנר, חסידי האומות 23 תל אביב, חמישי (21.12) 16:30, חינם, מגיל 4 ומעלה

דוכני כריסמס בבר א וין

ערב מיוחד במסורת שווקי הכריסמס בצרפת. ברחבת המקום יוצבו עמדות מזון ושתייה שיציעו מאכלים קלאסיים: טרין ברווז, טרין כבד אווז, שוקרוט אלזסי, אויסטרים, קרפ סוזט, ערמונים קלויים, תותים וקצפת, וכמובן, יין חם.

בר א וין, שד' רוטשילד 7 תל אביב, שני (25.12) 19:00 ־אחרון הלקוחות

הופעות בשוק אלנבי רוטשילד

תמיד עוברים ליד השוק בדרך לברים של אלנבי ומתים להיכנס לטעום משהו? אפשר גם וגם: השוק יארח הופעות חיות ויתקשט בעצי אשוח וכוכבים מנצנצים, לצד כל הדוכנים והמסעדות.

שד' רוטשילד 36 תל אביב, שני (25.12) 20:00 , כניסה חופשית

פסטיבל אוכל בשוק צפון

ארבעה ימים עם קולינריה ממיטב המטבח הנוצרי, שבעצם זה אומר שפים נוצרים שמתארחים בשלל מסעדות בשוק של רמת החייל, בהם אוסמה דלאל, דוחול ספאדי וחמודי עוקולה.

שוק צפון, ראול ולנברג 20 תל אביב, רביעי (27.12) עד שבת (30.12)