״השכירויות פה מטורפות״: מאפיית לחם הקודש בשכונת שפירא נסגרת

מסתמן קורבן קולינרי ראשון לג׳נטריפיקציה בשכונת שפירא: מאפיית לחם הקודש הפופולרית תיסגר בגלל מחירי הנדל״ן

מאפיית לחם הקודש
מאפיית לחם הקודש
22 בנובמבר 2018

אין זה סוד שבשנים האחרונות, עם הליכי הג׳נטריפיקציה, החלו מחירי הנדל״ן בשכונת שפירא להאמיר. כעת המגמות הללו מביאות לסגירת בית עסק קטן המזוהה עם השכונה – מאפיית לחם הקודש ברחוב מסילת ישרים – והתושבים חרדים שמא מדובר רק בסנונית ראשונה. בפוסט שהועלה לפייסבוק בקבוצה השכונתית כתב התושב עמרי גלבר-צור: ״אני מרגיש צורך לשתף בשיחה ממש עצובה שהיתה לי אתמול עם החבר'ה הנחמדים במאפיית לחם הקודש – שאמרו שהם עתידים לסגור את המאפייה בקרוב מסיבות כספיות. השכירות שעלתה באחוזים היסטריים בשכונה, המיסוי והפיקוח לא מאפשרים את המשך קיומם. קודם כל, התעצבתי באופן אישי, כי זה עסק שכונתי וחביב של אנשים נחמדים ויהיה מבאס לראות אותו סגור. ברמת המאקרו השיחה היתה מדאיגה יותר – ולימדה על כך שעסקים קטנים שממילא קשה להם לשרוד בעיר תל-אביב, בקרוב לא יוכלו לשרוד גם כאן בשכונה״.

בשיחה עם Time Out אמר בעלי המאפייה, יעקב יצחקוב: ״זו אחת מהסיבות העיקריות שבגללה החלטנו לסגור. בעלי הנכסים הם בדרך כלל מהשכונה. הם רואים את השכירויות עולות, ובכל הנוגע לבתי עסק זה משפיע אפילו יותר. השכירויות פה מטורפות. אני מכיר את השכונה הרבה שנים וזה אף פעם לא היה ככה. ממוצע השכירות פה לא הכפיל את עצמו בכמה שנים, אלא שילש. אני מבין את בעל הנכס, שמצפה לשכירות גבוהה כי הוא מזהה את הביקוש, ואולי במקומו הייתי חושב באותה צורה״.

״כך או כך, בעיות אחרות היו גם מצד העירייה. יש לי פנייה שפתוחה כבר שנתיים בנוגע לשטפונות בגשם. לפני כשנה עשו שיחות עם בעלי העסקים במסילת ישרים כדי לראות מה אפשר לשפר אבל כלום לא קרה. אין שם עם מי לדבר״.

אתה מאמין שיש לזה קשר גם לנוכחות הגבוהה של חברת Venn בשכונה?

״הרבה עסקים בבעלותם, אז בוודאי שהם משפיעים על השוק בשכונה״.

המאפייה תיסגר ככל הנראה בתחילת השבוע הבא, אך ליצחקוב תכניות לפתוח בית עסק חדש במקום אחר בעיר. עד אז, תוכלו להביא הביתה לחם מחמצת אחרון לסוף השבוע.