לכל עיר יש מכסה: מה עושים מכסי ביוב מערים רחוקות בתל אביב?

כנראה לא שמתם לב, אבל ברחבי העיר פזורים מכסי ביוב שנושאים את שמותיהן של ערים אחרות לגמרי, רחוקות מאות קילומטרים מכאן. משהו כאן מריח לא טוב

מכסה שבא לבקר מראש העין. מכסי ביוב זרים בתל אביב
מכסה שבא לבקר מראש העין. מכסי ביוב זרים בתל אביב
22 ביוני 2017

במהלך שיטוטיו הרגליים בעיר התל אביבי המצוי מביט אל האופק, אל התור בסוסו או בג'סמינו, מחשב אסטרטגית כיצד לעבור בין ההמון או לחלופין תוקע ראשו עמוק בין הסטוריז בסמארטפון. מתי בפעם האחרונה השקעתם תשומת לב במכסי הביוב על מדרכות העיר ואשכרה קראתם את מה שכתוב עליהם? אותם עיגולים טבועים שמסתירים תחתיהם עולם שלם ומסריח של צינורות ביוב? חבל שלא באחרונה.

תושב העיר שמחזיק בהרגלי שיטוט עירוני שונים במעט משלכם גילה שם דבר מוזר: רבים ממכסי ביוב בעיר מקורם לא בתל אביב, אלא בערים אחרות לגמרי. "נתקלתי בעניין באחד מהסיבובים שלי בעיר", מספר עמוס מרון, שפתח עמוד פייסבוק בנושא בעל הכינוי הלא ממש מפתיע "מכסי ביוב בתל אביב". "הלכתי בשדרות בן גוריון ופתאום נתקלתי במכסה ביוב של עיריית רהט. תיארתי לעצמי שלא מדובר במקרה יחיד והתחלתי לשים לב למכסי ביוב וראיתי מכסים נוספים מערים אחרות: נתניה, כפר סבא, ראש העין ועוד".

האם לשרדר יש יד בעניין? מכסי ביוב זרים בתל אביב
האם לשרדר יש יד בעניין? מכסי ביוב זרים בתל אביב
קנונייה או טעות אנוש? מכסה ביוב מרהט
קנונייה או טעות אנוש? מכסה ביוב מרהט
גם עיר הבירה מקנאה בנו. מכסי ביוב זרים בתל אביב
גם עיר הבירה מקנאה בנו. מכסי ביוב זרים בתל אביב

אם שואלים את מרון, לא מדובר כאן בטעות אלא במהלך מכוון שמאחוריו כוח רב עוצמה: "ההשערה שלי היא שמדובר בניסיון של ערים אחרות לגנוב את תהילתה של תל אביב ולמשוך אליהן תיירים", מסביר מרון ואף מגדיל ומוסיף: "אין ספק שמדובר בקנוניה עולמית, יש כאן יד מכוונת".

באיגוד המים מי אביבים לא התרגשו מהשאלה המוזרה שלנו והגיבו: "ככל הנראה מדובר במכסים שהורכבו על ידי קבלני ביצוע חיצוניים שעובדים עם רשויות נוספות. הכתובות ייבדקו ואם מדובר בתשיות מים או ביוב, הם יוחלפו".

[interaction id="594b873191c674963889ff1a"]