מבקר העירייה: בחנו מחדש את סימון תמרורי החניה

הסימון המבלבל בתמרורי החניה מרגיז את התושבים, ולפי דוח המבקר, יתכן שגם לו אחריות לכך שהעירייה מבטלת 143 אלף דוחות חניה בשנה. וגם: מה קורה כשדוח חניה של בן משפחה מגיע לעירייה?

חניה בכחול לבן
חניה בכחול לבן
19 בספטמבר 2017

מסתובבים שעות בעיר, מחפשים חניה, מוצאים ונדחקים לתוכה רק כדי למצוא עצמכם מנסים להבין את כתב החרטומים של תמרור החניה? יש סיכוי לעזרה בדרך. דו"ח מבקר עיריית תל אביב-יפו שפורסם אמש (שני) בישיבת מועצת העיר, מגלה שחלק גדול מדוחות החניה שמחלקת העירייה לנהגים מתבטל לבסוף, לאחר פניית התושבים. לפי בדיקת המבקר, מתוך 817,125 דוחות חניה שנרשמו ב-2015, בוטלו 143,913 דוחות – כ-18% מסך הדוחות. המבקר ציין שהיקף הביטולים "אינו שולי", ויוצר מצב שבו אגף הפיקוח אוכף לשווא, שכן אגף החנייה מבטל את הדוחות. על כן, הוא קורא לחפש דרכים לצמצם את מספר הפניות והביטולים בדוחות, אחת מהן היא בהחלט כזו שעולה גם בתלונות התושבים.

לעוד כתבות מעניינות:

איפה בתל אביב לוקח הכי הרבה זמן למצוא חניה?
האם קבוצת תושבים מצאה פתרון למצוקת החניה?
לאחר המחאה: עיריית תל אביב מורידה את מחירי האוטותל

המבקר מצא כי חלק גדול מהפגמם שנפלו בדוחות ושגרמו לבסוף לביטול דוחות, חזרו על עצמם. לדבריו, ריבוי הדוחות המבוטלים לא מביא להפקת לקחים ולייעול עבודת הפקחים. במלים אחרות, למרות שהרבה דוחות מבוטלים כי חולקו שלא לצורך – אף אחד לא בודק באופן שיטתי איפה טעו הפקחים כשרשמו את הידוח. עוד טען המבקר כי במקרים שבהם המצב בשטח הוא "גבולי" – מוטב כי הפקח יתייעץ עם מנהליו או אפילו יוותר על רישום הדוח, אם יש סיכוי סביר שיבוטל. עוד הוא ממליץ כי במקרים שבהם דוח בוטל בגלל ליקוי של פעילות הפקחים בשטח (למשל, דוחות שהתברר שחולקו בשל סימון בעייתי על תמרור), תבחן העירייה דוחות נוספים שחולקו במקום המסוים, ותבטל אותם עוד לפני פניית התושבים. לבסוף, ממליץ המבקר שהעירייה תבחן מחדש את אופן סימון הסדרי החנייה על התמרורים, שגורם לטעויות מצד הנהגים, ולדוחות שסופם להתבטל. בהקשר זה ציין ראש העיר בתגובתו לדוח כי נוסח התמרורים נבחן על ידי פורום מקצועי וסקר משתמשים וגילה שיש לשמור על הנוסח הקיים, אך ציין כי ייבחנו דרכים לבחון עוד את הנושא.

במסגרת הבדיקה, גילה המבקר גם תמונה תמוהה שמעלה ריח של נפוטיזם: המבקר מצא שדוחות חניה של בני משפחה של תובעים בוטלו על ידי תובעים אחרים ביחידה. אף שהמבקר לא מציין אם היו מקרים שבהם ביטול הדוח היה שלא כדין רק בגלל הקשר המשפחתי – ניגוד העניינים מחייב לדעתו הסדרה של נוהל לגבי ביטול דוחות חנייה של בני משפחה של תובעים, וקובע כי רצוי שהביטול ייקבע רק באישור מנהל יחידת התובעים באגף החנייה, ובידיעת מנהל האגף.

מכורים להימורים בשורות סל"ע?

המבקר בחן גם את פעילות סל"ע, סיירת הביטחון העירונית שפועלת בתל אביב מאז 2014. בין היתר, מצא המבקר פגמים בגיוס ובהכשרת הסיירים. במבדקי האמינות של חלקם, מצא המבקר, התברר כי קיימת נטייה להתמכרויות לסמים, לאלכוהול ולהימורים – עוד לפני שהחלו את עבודתם. המבקר גם מצא שלחלק גדול מהסיירים בסל"ע אין כלי נשק – בין אם כי לא הוצא להם אישור לנשיאת נשק, ובין אם כי העירייה לא רכשה עבורם כלי נשק.