למרות החשש משריפות: עיריית תל אביב מתירה מדורות בשטחה

מזג האוויר הקיצוני הוביל עיריות רבות לאסור על קיום מדורות בשטחן בל"ג בעומר. למרות המלצת סגן ראש העיר, בתל אביב טוענים שבהיעדר הנחיה אחרת משירותי הכבאות, המדורות מותרות. נקווה לטוב

מדורה (צילום: shutterstock)
מדורה (צילום: shutterstock)
2 במאי 2018

מזג אוויר חם במיוחד ועם רוחות ערות שורר היום ברחבי הארץ, שגורם לכולנו לסבול, אבל חשוב יותר – מדובר במזג אוויר עם דרגת סיכון גבוהה במיוחד לשריפות. רצה הגורל וזה נפל דווקא על ליל המדורות של ל"ג בעומר, מה שגרם לעיריות רבות ברחבי הארץ, בהן אלה של חיפה, אשדוד, חדרה ונשר לאסור על קיום מדורות בעירן. "לא ניקח סיכון בכל הנוגע לביטחון תושבינו. עיריית חיפה הורתה לכל הגורמים הרלוונטיים להימנע נוכח מזג האוויר ממדורות לטובת שמירה על חיי אדם", אמר ראש עיריית חיפה יונה יהב. מסורת זה חשוב, חיי אדם יותר. בעיריית תל אביב, לעומת זאת, לא נבהלים עדיין מהתחזית.

מדורה (צילום: שאטרסטוק)
מדורה (צילום: שאטרסטוק)

אתמול בשעות הצהריים פרסם אמנם סגן ראש העיר והאחראי על החינוך בעירייה אסף זמיר פוסט בעמוד הפייסבוק שלו כי בעקבות התחזית שצפויה להערב הוא ממליץ לתושבי העיר שלא לקיים מדורות ולקייים במקומן פעילויות אלטרנטיביות הקשורות לחג ."אני יודע שזה עלול לצער את הילדים אבל אני חושב שבמצב הנוכחי של מזג האוויר עדיף לנהוג באחריות", כתב זמיר בפוסט שפרסם. המלצה אישית של סגן ראש העיר זה יותר טוב מכלום – אבל אם גורם בכיר בעירייה מבין את החשש והסיכון, למה העירייה עדיין מאפשרת לקיים מדורות בשטחה (שמן הסתם, לא מותרות בימים אחרים) – אם יש בכך סיכון?

עוד כתבות מעניינות:
האסמס שמסעיר את הפוליטיקה התל אביבית
10 המקומות הכי מפחידים בתל אביב
5 מוזיאונים תל אביביים קטנים ששווה להכיר

אמש, לאחר פרסום הפוסט של זמיר, נמסר מהעירייה: "ההמלצה של זמיר אינה הודעה רשמית מטעם העירייה. העירייה פועלת ומנחה את התושבים לפעול על פי נוהל שירותי כבאות והצלה. אלה הוציאו הודעה המזהירה מפני התשפטות שריפות, והעירייה מזמינה את הציבור להישמע להוראות". בנוסף, העירייה הפנתה להמלצות שירותי הכבאות, שקראו לאחד מדורות כדי לצמצם את מספרן, ולהבעיר אותן קטנות ככל האפשר. גם הבוקר, לאחר שעיריות אחרות בחרו לאסור לחלוטין את קיום המדורות בשטחן – הבהירו בעירייה כי לפי שעה אין שינוי במדיניות, בניגוד לפרסומים בכלי תקשורת אחרים, והמדורות מותרות. שמרו על עצמכם!

השטחים בתל אביב בהם מותר להדליק מדורות