המדריך השלם לתעריפי הטיפים בתל אביב

כמה טיפ צריך להשאיר לשליחת הפיצה? כמה לחופף וכמה לברמנית? עשינו סקר בין 1,300 קוראי Time Out, שאלנו את בעלי המקצוע בעצמם וניסחנו המלצה משלנו: קבלו את מדריך הטיפים הגדול

שקלים. צילום: Shutterstock
שקלים. צילום: Shutterstock

שליח אוכל

97% משאירים, 9.80 ש"ח בממוצע

מדובר באנשים שמחרפים את נפשם כדי להביא לכם הביתה את התענוג המושחת שאתם מתעצלים להכין בעצמכם. ניישר קו עם הקוראים ונמליץ – עשרה ש"ח למשלוח, ואם מדובר ביום חורפי (לא יום שמתקיים בחודש דצמבר אלא יום גשום באמת) אפשר לגמרי לעלות ל־15 ש"ח.

שליח מהסופר

65% משאירים טיפ, 7 ש"ח בממוצע

הסופרים (מרכולים, אם שואלים מהדורות חדשות) מרשים לעצמם לתקוע דמי משלוח מופרכים, ולכן אפשר להבין את הנרתעים ממתן טיפ לשלוח. בכל זאת, לנוכח העובדה שלרוב מדובר באנשים מבוגרים ולאו דווקא בתיכוניסטים בדרך לקריירה אחרת, אנחנו כן ממליצים להעניק טיפ, ולא מטבע מעליב של חמישה ש"ח.

המדריך לתל אביבי התפרן: 15 דרכים לשרוד את החיים בעיר בזול
29 סיסמאות WiFi מבתי קפה 

שליח פרחים

57% משאירים טיפ, 7.80 ש"ח בממוצע

אחת הסוגיות הבעייתיות בתחום הטיפים. מחד גיסא שליח הפרחים מביא עמו דבר מה שלא אני הזמנתי ושספק אם אני רוצה בכלל. נוסף על כך, בחלק גדול מהמקרים )ימי הולדת, שמחות אחרות( מי שמקבל זר פרחים – סופו לקבל עוד כמה זרים באותו היום, ואם יעניק טיפ מפנק לכל שליח, יפשוט את הרגל מהשמחה. מצד שני לא שילמתם שקל על הפרחים, מה כואב לכם לפרגן?

אם מדובר ביום גשום לגמרי אפשר להעלות ל-15 ש"ח (צילום: Shutterstock)
אם מדובר ביום גשום לגמרי אפשר להעלות ל-15 ש"ח (צילום: Shutterstock)

שליח כביסה

69% משאירים טיפ, 12 ש"ח בממוצע

כמו עם השליח מהסופר, הפתרון הרצוי לקמצנים במקרה דנן הוא לשחק אותה לא בבית, הרי מדובר במשלוח שאפשר בהחלט להשאיר מחוץ לדלת. מצד שני, נוכח העובדה שהשליח כאן מעביר אליכם מוצר/שירות שלגמרי הייתם יכולים לעשות בעצמכם, ראוי שתשלמו קנס כלשהו לחברה על העצלנות שלכם.שליח חבילות פרטי

10% משאירים טיפ, 10 ש"ח בממוצע

שליחי החבילות הפרטיות מייצגים את "העולם החדש", זה שבו לא נצטרך ללכת לחנויות פיזית
כדי לקנות, מה שאמור להביא להקטנת ההוצאות של העסקים – ולהורדות המחירים. האם זה אומר שמכיוון שאנחנו רוצים לעודד את "העולם החדש" גם ניתן טיפ לשליח? לא, כי אנחנו קמצנים, אז נספר לעצמנו שבעולם החדש זה יהיה השירות המובן מאליו ולכן לא צריך לתת עליו טיפ.

שליח משאות כבדים

57% משאירים טיפ, 30 ש"ח בממוצע

מצד אחד אלה שמביאים הביתה מכונות כביסה ומקררים נושאים בנטל פיזי ממשי. עם זאת, על המשלוח בסיפור הזה כבר שילמנו כנראה סכום נכבד, בן שלוש ספרות לעתים. מצד שלישי מדובר במקרים רבים באנשים מבוגרים, שדורשים את הטיפ (במפורש), מתאכזבים כשהוא לא ניתן (במפורש) ואפילו זועמים כשהטיפ לא מגיע ל־20 ש"ח וצפונה. ובכל זאת, תפקידנו כאן לשנות סדרי בראשית ולכן נציע פשרה – 10 ש"ח, רק מחמלה.

 

מתדלק/ת

79% משאירים, 6.80 ש"ח בממוצע

צריך לומר – השירות שהמתדלקים מעניקים לנו הוא באמת מינימלי שבמינימליים, יותר מכל שירות שהוצג כאן. אלא אם כן, כמובן, הם גם ניקו לנו את השמשות או בדקו לנו שמן. במקרה כזה הם ראויים בהחלט לטיפ. לתפיסתנו, כל דבר פחות מהתנגדות תקיפה וקולנית פירושו הסכמה שלכם לשירותים הנוספים, וגם לתשלום טיפ בגובה 5 ש"ח. הבעתם הסכמה שבשתיקה? שלמו.

מוביל

81% משאירים טיפ, 50 ש"ח בממוצע

לנותני השירות האלה, צריך להודות, יש עבודה קשה באמת, פיזית וכזו שגובה מחיר ממבצעה. אין מנוס מתשלום טיפ נדיב מאוד, ולו בגלל העובדה שמדובר בארבעה גברים חסונים נמצאים אצלך בתוך הבית או בקרבתו ואולי מוטב שייצאו מרוצים.

מלצר/ית

99% משאירים טיפ, 15% מהחשבון בממוצע

בעבר זה היה 10% , מאז זה זינק ל־ 12% , והיום הסטנדרט על שירות למלצר עומד על 15% בתל אביב. מכל המקצועות כאן נראה שזה המקצוע שהכי קשה להילחם בו במוסכמה הקיימת ולתת פחות מהסטנדרט. עם זאת, יודגש, במקרה של שירות בינוני ומטה, אתם רשאים בהחלט להתקמצן לטיפ בגובה 10% , וגם להסתכל למלצר בעיניים כשאתם עושים את זה. חוויה.

מלצר. תמונה: shutterstockעוד קצת ואנחנו בתאילנד. תמונה: shutterstock

ברמן/ית

90% משאירים טיפ, 13% מהחשבון בממוצע

כפי הנראה, 10% מקוראי Time Out לא אוהבים ברמן מחייך או ברמנית שרוצה לראות אותם שוב. אנחנו דווקא רוצים שיתגעגעו אלינו ולכן נשאיר %15 , ממש כמו למלצרים. אלא אם כן, כמובן, מדובר בחברים או בפרטנרים עתידיים בעינינו ליחסים אינטימיים, ואז כמובן נעלה ל־ 20% . לעניין זה נכניס הסתייגות: אם מדובר ב"בר הזמנה" בלבד (כזה שקונים בו את  האלכוהול בעמידה והולכים), הדעות חלוקות. במקרה זה המלצתנו היא שבתשלום במזומן די בכמות מטבעות שתגרום לרמת רעש סבירה בכוס הטיפים (שידעו שהייתם), ואם שילמתם באשראי – המדיניות כבר פתוחה לשיקול דעתכם (אלא אם הברמן הציע ביוזמתו שתעשו כן,
ואז לא מגיע לו שקל).

מסז'יסט/ית

45% משאירים טיפ, 22 ש"ח בממוצע

אף שמדובר בשירות יקר, יותר מרוב השירותים כאן, אנחנו מודים שאין לנו פרצוף לא להשאיר טיפ, בעיקר כי אנחנו רוצים שהזיכרון של מי שהרגע ראה אותנו עירומים יהיה חיובי. תנו טיפ ראוי.

עדיף להשאיר למי שראה אותנו הרגע עירומים זיכרון חיובי. תשאירו טיפ למסז'יסט (צילום: Shutterstock)
עדיף להשאיר למי שראה אותנו הרגע עירומים זיכרון חיובי. תשאירו טיפ למסז'יסט (צילום: Shutterstock)

מנקה בבית

15% משאירים טיפ, 21 ש"ח בממוצע

כאן קבע הפורום שאין צורך להשאיר טיפ, שכן במקרה זה אתה המעסיק הקבוע של נותן השירות, הבוס שלו. ככזה ראוי מנגד שתהיה בוס ראוי (תחלק שי לחג, בונוס לעתים, תזמין לשמחות), אבל ממש כמו שהבוסים שלנו לא נותנים לנו טיפ נוסף למשכורת, כך ראוי שתהיו עם המנקים שלכם.

חופף/ת

54% משאירים טיפ, 7 ש"ח בממוצע

האמת, אכזבתם אותנו. להבדיל מהספר, החופף הוא האיש בעמדה הנחותה ביותר בהיררכיה החברתית־כלכלית במספרה, כולל הלקוחות. אין סיבה לא לתת לו טיפ נאה, ככל יכולתכם.

קוסמטיקאי/ת או מניקוריסט/ית

30% משאירים טיפ, 18 ש"ח בממוצע

בעינינו אין צורך להשאיר כאן טיפ, שכן מדובר בחלק מהשגרה שהפטריארכיה כפתה עלייך ולא בצ'ופר שהענקת לעצמך או בפתרון בזוי לעצלות. מכיוון שהצורך להקפיד על המראה עד כדי סידור הגבות הוא עונש שהחברה השיתה עלייך – אין סיבה שעוד תזרקי כאן טיפ, שהחברה תיתן טיפ.

שירות חדרים

38% משאירים טיפ, 14 ש"ח בממוצע

אנשים, אתם נמצאים כרגע בחדר במלון ודורשים מאדם זר שיביא לכם אוכל במחיר מופקע עד למיטה, שבה די ברור שקיימתם הרגע יחסי מין (אחרת לא הייתם עושים עניין מללכת להביא את האוכל בעצמכם). אתם באמת לא מוכנים להחזיר משהו לאנושות שסך הכל די זורמת איתכם כרגע?

ספר/ית

19% משאירים טיפ, 18 ש"ח בממוצע

השוק התל אביבי הביא את עצמו למחירים מופקעים במחירי תספורות (ולנשים על אחת כמה וכמה), ולכן אנחנו ממש לא מרגישים שבעל הבית צריך לקבל תשלום נוסף על התעריף שקבע בעצמו. מדובר הרי בבעל מקצוע שיודע לדאוג מצוין לזכויות הסוציאליות שלו, יעידו ימי ב' החופשיים שלהם.

נהג/ת מונית

14% משאירים, 7 ש"ח בממוצע

ככלל אנחנו מתנגדים למתן טיפ לנהג מונית, אלא אם כן מדובר בנסיעה שנעשתה במזומן והעודף שהוחזר הוא פחות מ־ 5 ש"ח. במקרה כזה, ובוודאי אם נתן את העודף במטבעות של חצי שקל ומטה – יש להחזיר לו את הטיפ.