סליחה, יש לכם למי להצביע? מדריך טיים אאוט למתלבטי הרגע האחרון

יום הבחירות הגיע ועדיין אין לכם מושג לאיזו רשימה למועצת העיר להצביע? עשינו לכם סדר. ויש לנו גם כמה טיפים של אלופים

חולדאי, הראל וזמיר מגיעים להצביע, הבוקר
חולדאי, הראל וזמיר מגיעים להצביע, הבוקר
30 באוקטובר 2018

 

כולם מדברים על הבחירות לראשות העיר. אף אחד לא מדבר על הפתק השני. נו, זה שיקבע את הרכב מועצת העיר. נו, ה-31 איש שיקבעו את גורל התקציב העירוני ויקבלו החלטות שישפיעו על החיים שלכם. נו, החיים, הדבר הזה שאתם מנסים לעשות בין עבודה לשינה.

>> עדכונים שוטפים מיום הבחירות

לא פחות מ-21 רשימות מתמודדות על מקום טוב בקואליציה ואולי ג'וב או שניים בתשלום, אך מרבית חברי המועצה הנבחרים יעשו זאת בהתנדבות מלאה. חברי המועצה, לפחות בפוטנציה, הם האנשים שיוכלו לעזור לכם כשאתם נתקלים בקיר המציאות העירונית המורכבת ובחומות הבירוקרטיה האורבנית ולבחירה בהם יש חשיבות עליונה גם מבחינת יכולתם לשמש משקל נגד לכוח האדיר המופקד בידי ראש העיר.

בשבוע שעבר פרסמנו רשימת המלצות למפלגות קיקיוניות, אם אתם רוצים להרגיש כמו פתיתי שלג מיוחדים וחתרנים בזמן שאתם זורקים את הקול שלכם לפח. אם בא לכן לעשות משהו קצת יותר מועיל לדמוקרטיה באמצעות קולכן, יש לנו כמה רשימות מומלצות בשבילכן (לפי סדר א"ב לא מחייב):

אנחנו העיר

מה זה זה: רשימתו של אסף הראל

פלוס: הרכב מרשים של פעילים חברתיים, אנשי תרבות, יפואים ודרומיים, ערבים ויהודים ורוב נשי מוחץ שיכולים להפוך יחדיו את ישיבות המועצה לאירוע מרתק ואתגר אמיתי לקואליציית הנדל"ן. בין שולה קשת, אמיר מדראן, מייסלון חמוד ואלון גרבוז יכולים לקרות בעיקר דברים טובים.

מינוס: רוב חברי הרשימה חסרי ניסיון פוליטי של ממש.

הרשימה התל אביבית

מה זה זה: רשימתה של אור סיונוב

פלוס: רשימה אקטיביסטית מפוארת שכוללת את פרופ' נח עפרון במקום השני, האיש מאחורי המאבק על פארק קריית ספר ומייסד התנועה הירוקה. סיונוב עצמה היא אחת הפעילות החברתיות המבטיחות בתל אביב עוד מימי עיר לכולנו ועכשיו זה הזמן שלה לזרוח.

מינוס: הרשימה צפויה להיאבק על אחוז החסימה שיקנה לה מושב בודד. אבל אתם יכולים לעזור לה להפתיע.

יאפא שתי

מה זה זה: הרשימה הערבית היחידה בבחירות למועצה

פלוס: רשימה חזקה ומצוינת בעד חיזוק הזהות של יפו ונגד הגזענות והג'נטריפיקציה, בכיכובם של עבד אבו-שחאדה, ליסה חנניה הנפלאה ועינת וייצמן. התשובה הכי טובה לקמפיין "אנחנו או הם" המחליא.

מינוס: חבל שלא הצליחו להתאחד עם "אנחנו העיר".

עיר ירוקה

מה זה זה: רשימתו של מור גלבוע

פלוס: רשימה של לוחמים סביבתיים מנוסים בראשות מור גלבוע (מגמה ירוקה) שכבר הוביל בהצלחה מספר מאבקים עירוניים מרשימים (הורדת כיכר דיזנגוף, למשל). תפעל למעורבות ושותפות אזרחית רדיקלית ועירוניות בת קיימא. אנחנו לא בטוחים לגמרי מה זה אומר, אבל זה נשמע כמו משהו שהיינו רוצים.

מינוס: פחות מוכרת מרשימת החילונים הירוקים, שאינם ירוקים במיוחד אך צפויים לעקוף אותה בדרך למועצה.

רוב העיר

מה זה זה: רשימתו של אסף זמיר הטוען לכתר

פלוס: צירופן של הלוחמות שלי דביר, ציפי ברנד וחן אריאלי (יו"ר אגודת הלהט"ב) הפך בבת אחת את הרשימה הבובואית של זמיר לבועטת ולוחמת, קואליציה עם דנ"א של אופוזיציה, ואפשרה לו לנער את תדמית בן-טיפוחיו של חולדאי. נחשו מה? זה עבד. לפחות לפי הבאזז ברשתות.

מינוס: הסכם עודפים עם רשימתו שונאת הפליטים של שלמה מסלאווי.

ועוד כמה טיפים של אלופים:

  1. אל תצביעו אוטומטית למפלגה שאתם נוהגים להצביע לה לכנסת. מפלגה היא לא קבוצת כדורגל והרשימות המקומיות רחוקות לעיתים איכותית ואידיאולוגית מרחק רב מהמפלגה האם. המבחן היחיד הוא מה עשתה הרשימה למען מצביעיה בקדנציה הקודמת והאם אנשיה ישרתו אתכם היטב בקדנציה הבאה.
  2. אל תצביעו לרשימות שניהלו קמפיין שנאה. בואו נעיף לפחות מתל אביב את השיט הזה, ולא משנה אם זה שיט נגד פליטים, שיט נגד ערבים או שיט נגד חרדים.
  3. אל תגידו שאין לכן למי להצביע. מי שנמנעת מהצבעה מחזקת בפועל את הרשימות שאוחזות באידיאולוגיה לה אתן מתנגדות.
  4. אל תצביעו לרשימה של מי שהצבעתם לו לראשות העיר. כל העניין הוא לייצר איזונים ובלמים באמצעות המועצה ויש מספיק אופציות.