אתם יושבים? העירייה החליטה לאסור על פעילות מועדוני חשפנות

ישיבות מועצת העיר שבהן שולטת קואליציית הענק של חולדאי הפכו בעת האחרונה למקום הכי לוהט בעיר. על הפרק: חיסול מועדוני החשפנות בעיר והמאבק במגדלי כיכר אתרים

הפגנה במועצת העיר
הפגנה במועצת העיר
31 בינואר 2018

בתקופת כהונתו של רון חולדאי כראש העירייה, וביתר שאת בקדנציות האחרונות, הפכה מועצת העיר כמעט לחותמת גומי של ראש העירייה. הקואליציה אדירת הממדים של חולדאי שכוללת כמעט 100 אחוז מחברי מועצת העיר, גרמה לכך שההחלטות שמתקבלות על ידיו או בפורום הנהלת העירייה (הכולל את חולדאי, סגניו ופקידי העירייה הבכירים), מאושרות כמעט באופן מוחלט ובמהירות בפורום מועצת העיר, שחבריה נבחרו על ידי התושבים.

אולי זו רוח הבחירות המתקרבות, אולי כי הנושאים שעל הפרק נוגעים לתל אביבים בעצבים חשופים ואולי זו פשוט האווירה שהשתנתה – אבל בעת האחרונה הפכו ישיבות המועצה למקום הכי לוהט בעיר. בישיבה האחרונה שנערכה בראשית השבוע הגיעו הדברים לשיא.

ההצעה החשובה ביותר שעלתה לדיון וגם אושרה היא זו של חברת המועצה גבי לסקי (מרצ), שהתקבלה ברוב של 25 תומכים כנגד אפס מתנגדים. מדובר בצעד חשוב – גם אם הצהרתי בלבד – בדרך לחיסולם של מועדוני החשפנות בעיר. העירייה החליטה כי לא תוציא יותר רישיונות עסק למועדונים כאלה וגם תבחן דרכים אחרות לפגוע בפעילותם ולהביא לסגירתם (כגון איסור הוצאת היתרי לילה).

מפגינות בפתח הישיבה, השבוע 
מפגינות בפתח הישיבה, השבוע 

"אי אפשר להמשיך ולהתחבא מאחורי טענה שהחוק אינו אוסר על קיום מועדוני חשפנות. לעירייה יש שיקול דעת, יש לה סמכות לא לתת יותר רישיונות למועדוני החשפנות", אמרה לסקי וציינה את פעילותם של שני מועדוני חשפנות גדולים – בייבי דולז ופוסיקט – שפועלים ללא רישיון עסק, ודבר לא נעשה כדי להביא לסגירתם. אף שהעירייה עוד צריכה למצוא דרכים כדי לחסל את פעילותם של המועדונים, גם ההחלטה מהשבוע היא משהו. "אני מקווה שזה צעד ראשון כדי לשים סוף לתועבה הזאת", אמרה לסקי לפני ההצבעה, שנערכה בתמיכת עשרות פעילות נגד מועדוני החשפנות שהגיעו לישיבה.

בהמשך התפנתה העירייה לנושא המרכזי שמלהיט את הרוחות בישיבה בתקופה האחרונה – סוגיית כיכר אתרים. בחודשים האחרונים העירייה מנסה לאשר ולקדם תוכנית בנייה של ארבעה מגדלים גבוהים במקום הכיכר המשוקצת, שיפנו גם שטחים ציבוריים לטובת הציבור, אבל בקו ראשון לים. כחלק מהמהלך העירייה רוצה למכור את חלקה (73 אחוז) בבעלות על החניון שמתחת לכיכר תמורת 150 מיליון ש"ח. חברת המועצה ציפי ברנד (סיעת שימו לב הורים) הגישה הצעה לסדר בישיבה נגד ההחלטה, בטענה שהמהלך יפגע בתושבי העיר. טענותיה התבססו על פסק דין של בית המשפט המחוזי שביטל את העסקה בטענה שהתקבלה על בסיס מידע חסר.

הדמיית תוכנית המגדלים בכיכר אתרים (צילום: פוסטר ושות' אדריכלים לונדון)
הדמיית תוכנית המגדלים בכיכר אתרים (צילום: פוסטר ושות' אדריכלים לונדון)

"איך מתוך פרויקט שמוערך במיליארדים, הציבור יקבל רק 150 מיליון? זו הרי העלות של דירת פנטהאוז אחת במגדל, על מי אנחנו עובדים?", תהתה ברנד בדיון ודרשה שתוקם ועדה חיצונית שתבחן את סוגיית המכירה מחדש. למורת רוחם של המבקרים הזועמים שהגיעו לישיבה, סירב חולדאי לעלות את ההצעה לדיון בטענה שעיקרי הדברים כבר הועלו בישיבת המועצה הקודמת; אלא שהיא התקיימה בטרם נתן בית המשפט את החלטתו.