טיפת מזל: היוזמה שתפסיק את טפטוף מי המזגנים בפלורנטין

ביוזמת העירייה ותושבי השכונה החלו להשתמש במי המזגנים המטפטפים (והמעצבנים) לטובת השקיית עציצים

29 בנובמבר 2017

טפטוף מי מזגנים שנוחת על הראש במהלך הליכה בשכונות דרום העיר הוא סיטואציה שמוכרת לכל תושב בעיר הזו. בחלק מהמקרים זה מטרד של ממש, גם אם הם זורמים על המדרכה. הסיבה למצוקה הזאת היא שהבניינים בדרום העיר בכלל ובשכונת פלורנטין בפרט נבנו לפני זמן רב, כנראה לפני שמישהו הבין פה שצריך לחשוב על סירקולציה ועל חיבור לתשתיות של צינורות המזגנים. קבוצת תושבים שהצליחה לרתום את עיריית תל אביב־יפו ואת המרכז הקהילתי בפלורנטין יצאו באחרונה בפרויקט שמתיימר להביא סוף לתופעה ועל הדרך גם להביא לתועלת סביבתית: ניצול מי המזגנים לטובתה שקיית עציצים שיועמדו על הצינורות.

לכתבות נוספות:

בדקו: עד כמה אתם תקועים בבועה התל אביבית?
שביל אופניים יסלל ברחוב ארלוזורוב

אף שהעורכת הראשית של העיתון שבידכם טוענת שהיא חשבה על זה ראשונה, הרעיון החל להתגבש בימי הקיץ החמים, אז פועלים המזגנים שעות נוספות וטפטופי הנוזל המזגני מורגשים יותר. "לפני כמה חודשים נכתב על אחד הקירות בפלורנטין – "מה הם הדברים שהכי מפריעים לכם בשכונה?", מספרת משכית נחמיאס, רכזת צעירים בשכונת פלורנטין. "התשובה שבלטה הייתה עניין הטפטופים". נחמיאס והתושבים שהביעו עניין ערכו פגישה וחשבו איך לקדם את הנושא. הם חברו לעירייה שגם דואגת לתקציב ויחד יזמו את הרעיון.

בצינורות המקובלים. עציצי צינור בפלורנטין
בצינורות המקובלים. עציצי צינור בפלורנטין

"שלב הפיילוט נגמר לא מזמן והתוצאות היו יפות מאוד", מתארת בשמחה נחמיאס. "במהלך הראשוני חולקו ארבע ערכות שמכילות צינור PVC , שאותו מצמידים לקיר והוא הופך להיות מעין עציץ שאליו מנקזים את מי המזגנים. בפועל מה שקורה זה שבמקום שיהיו שלוליות על הרצפה, אפשר לגדל שם עציצים שיכולים לשמש את דיירי הבניין". בימים אלו מחולקות 14 ערכות נוספות. "השאיפה שלנו היא שכל בניין שירצה לקחת חלק בפרויקט יעשה זאת, וכך ניצור איזושהי גינה קהילתית שיתופית שתוכל לשמש את התושבים".