קהילת הלהט"ב מרכינה ראש: מייק המל הלך לעולמו

המל הוביל את אגודת הלהט"ב בשנותיה הקשות ביותר, הרים את ראש הקהילה לאחר הרצח בברנוער והביא את התיירות הגאה לתל אביב. לאחר מאבק ממושך במחלת הסכרת הוא הלך לעולמו בגיל 62

מייק המל (צילום מסך מתוך פייסבוק)
מייק המל (צילום מסך מתוך פייסבוק)
15 בנובמבר 2017

מייק המל, מראשי הקהילה הגאה ומי שכיהן כיו"ר אגודת הלהט"ב במשך שבע שנים, הלך שלשום (שני) לעולמו כתוצאה מדום לב. המל, בן 62 במותו, היה אחד האנשים המשפיעים בקהילה, והצליח לשקם את האגודה כשהייתה נתונה תחת חובות כספיים ולהוביל אותה בתקופה הקשה ביותר שלה – לאחר הרצח בברנוער בשנת 2009. בעקבות הרצח הוא הקים את המערך הארצי הפסיכו-סוציאלי של הקהילה, את מרכז ניר כץ נגד להט"בופוביה ויזם שיתופי פעולה עם מוסדות המדינה. טקס הלוויה יתקיים ביום ראשון הקרוב (19.11) בשעה 19:00 במרכז הגאה בתל אביב, הציבור מוזמן.

עם הידיעה על מותו של המל, אב לשלושה, ספדו לו אנשי ציבור וחברים רבים שעמדו לצדו לאורך השנים. "מייק היה מה שמכונה 'שחקן נשמה', מסוג האנשים שלא נחים לרגע מהעשייה שלהם למען הזולת", כתבה סגנית ראש העיר, מיטל להבי. "הוא היה אחד הלוחמים הבולטים למען זכויות קהילת הלהט"ב וזכויות אדם בכלל, הכרתי את מייק כפעיל 'מרצ' ועשינו יחדיו שנים למען קידום זכויות להט"ב. מאז שבריאותו התרופפה בשנים האחרונות הוא נרתם במרץ והתגייס לקידום זכויות נכים וגייס אותי לקידום נגישות לנכים בעיר".

מייק המל ומיטל להבי (מתוך פייסבוק)
מייק המל ומיטל להבי (מתוך פייסבוק)

ח"כ אילן גילאון (מרצ), סיפר גם הוא על העבודה לצד המל. "הוא היה מסור לאנשים ולמאבק האישי והציבורי למען שוויון זכויות לכל. עיוור למין, גזע, צבע, עדה, נטייה מינית ואמונה, שופט את הדברים בשפת ליבו ואת האנשים על פי דרכם", כתב. "סר מרע ועשה טוב, ביקש שלום ורדפו. הוא הותיר זיכרון של קסם בלבבות של כולנו".

"הוא לא היה מלח הארץ, מייק היה הרבה יותר מזה. הוא היה איש של נתינה ושל אהבה, ואת שתיהן הוא פיזר בנדיבות בלי לבקש לו טובות הנאה או רווחים", ספדה לו אור מרוני כהן, אקטיביסטית בקהילה. "בימים של שחיתות ואלימות, מייק היה איש החסד והשלום. אדם שיצא חוצץ כנגד פגיעה בילדים/ות, בנערים/ות, בא/נשים. אדם שדיבר על זכויות אדם ואזרח, שחי עם נכותו אבל לא הניח לה להגדיר את חייו. תנו לי אלף מייקים ואקים מדינה לתפארת".