בעקבות מעצר סוחרת: לקוחות טלגראס בתל אביב והמרכז זומנו לחקירה

אם חבר שלכם זומן לחקירה במשטרה בעקבות עסקה בטלגראס, הוא ממש לא לבד: בעקבות מעצר סוחרת, שעל מכשירה נמצאו פרטים מזהים של לקוחות רבים, זומנו גם הלקוחות לחקירה. טלגראס: "מכה קלה בכנף"

ג'וינט. קנאביס. מריחואנה. צילום: Shutterstock
ג'וינט. קנאביס. מריחואנה. צילום: Shutterstock
3 בינואר 2018

המשטרה פתחה בימים האחרונים בגל מעצרים וחקירות של לקוחות טלגראס, בעקבות מעצר של סוחרת ברשת ההתארגנות שכבשה את העיר, אשר פעלה באזור תל אביב וערי המרכז. בעקבות מעצרה של הסוחרת זומנו מספר לקוחות שלה לחקירה, והם נתבקשו למסור עדות נגדה. ככל הנראה, המשטרה הצליחה להגיע ללקוחות לאחר שהסוחרת לא מחקה את פרטי הזיהוי שלהם מהטלפון הנייד.

המעצרים הביאו לחרושת שמועות בין צרכני העיר, ולאחר פניית טיים אאוט אישרה משטרת ישראל כי אכן ביצעה מספר מעצרים של לקוחות וסוחרים בטלגרס באזור המרכז, אך סירבו להרחיב ולמסור פרטים נוספים. בטלגראס אומרים כי המעצרים לא השפיעו על היקף הפעילות ברשת, והוסיפו – "מדובר במכה קלה בכנף".

טלגראס היא מערכת מקוונת לרכישת קנאביס באמצעות רשת ההודעות המוצפנת טלגרם. המערכת הוקמה ע"י פעיל הליגליזציה עמוס דב סילבר. למערכת רשומים מעל ל-70,000 צרכני קנאביס מכל הארץ. ו-1,300סוחרים. לצורך ביצוע הרכישה מתבקשים הלקוחות לאמת את פרטיהם אצל חלק מהסוחרים ולשלוח פרטים מזהים כגון תעודת זהות ולינק לחשבון פייסבוק פעיל. בתקוה הקרובה מתכוונים בטלגראס להכניס שינויים למערכת, כך שבין היתר התשלום לסוחרים יתבצע דרך הרשת עצמה – זאת כדי למנוע גניבות ולצמצם את כמות הפרטים המזהים שנמצאים אצל הסוחרים, ושעלולים, אם אלה נעצרים – להביא לחשיפת הלקוחות, כפי שקרה במקרה המדובר.