מפסיקות להתנצל: צפו בכרזות של מצעד הגאווה 2016

השפה העיצובית של מצעד הגאווה ה-18, שיוקדש לנשים בקהילה הגאה, מעדיפה את הלוחמנות על החנפנות. צפו בכרזות בבלעדיות

לוגו מצעד הגאווה 2016
לוגו מצעד הגאווה 2016

לאחר המחאה שהתעוררה בעקבות הקצאת תקציבי משרת התיירות לעידוד תיירות גאה (על חשבון הקהילה המקומית), גם השפה העיצובית של מצעד מיישרת קו עם הרוח הלוחמנית המנשבת בקהילה הגאה. הכרזות המפורסמות כאן בבלעדיות אינן מתהדרות באותם דימויים שגורים של גברים מרקדים על משאיות, אלא בנשים הניצבות זו לצד זו בראש מורם וחזה זקוף. בהתאם לכך, הסלוגן שילווה את מצעד הגאווה ה-18, שייערך בתל אביב ב-3 ביוני, יהיה "נשים לשם שינוי".

מצעד הגאווה 2016

"לאורך השנים נשים נאבקות למען שוויון וייצוג שווה, אולם נשים לטב"יות חוות הדרה כפולה, גם בשל נטייתן המינית וגם כנשים בחברה שבה עדיין יש פערים מגדריים גדולים", אומרים בעיריית תל אביב יפו המארגנת את המצעד. "למרות הישגים מרשימים ופריצות דרך משמעותיות, הדרך לשוויון מלא עוד ארוכה. למרבה הצער, קולן של הנשים נדחק לקרן פינה גם בקהילת הלהט"ב, ומצעד השנה 2016 נועד לסייע בתיקון מציאות זו. הצבת הנשים בחזית אירועי הגאווה 2016 נועדה להכיר ולהעריך את פועלן של נשים בקהילה מאז ומתמיד תוך דגש על סולידריות ושאיפה לייצוג שווה של כלל המגדרים והנטיות המיניות בתוך הקהילה ומחוצה לה".

מצעד הגאווה 2016
אפרת טולקובסקי, חברת מועצת העיר ומתאמת מצעד הגאווה מוסיפה כי "לראשונה בעולם מצעד הגאווה צועד בסימן נשים. אנחנו נרגשות מההזדמנות לחגוג ולהציג את הזהות הנשים הלט"בית. המגוון הרב של הקהילה הגאה בכלל וקהילת הנשים בפרט יעמוד במרכז הבמה".