מצעד הגאווה 2017: "הגדול ביותר במזרח התיכון"

אווירת חג: מצעד הגאווה ה-19 נערך היום בתל אביב בהשתתפות כ-200,000 צועדים וצועדות. תל אביב "תמשיך להיות מגדלור ומצפן ונמשיך לצעוד כדי להביא את השינוי המיוחל במדינה"

מצעד הגאווה 2017 (צילום: יולי גורודינסקי)
מצעד הגאווה 2017 (צילום: יולי גורודינסקי)
19 בינואר 2017

מצעד הגאווה ה-19 התקיים היום (שישי) בתל אביב, בסימן הקהילה הביסקסואלית, ותמיכה במאבק חבריה וחברותיה לחיים בשוויון ובכבוד. כ-200,000 בני אדם השתתפו במצעד שיצא לדרך מגן מאיר בשעה 12:00 וכלל צעידה ברחובות העיר, דרך טיילת הרברט סמואל ועד לגן צ'רלס קלור שעל חוף הים. לאחר התהלוכה לצד המשאיות, הגיעו הצועדים לארוע המרכזי בגן, שם הופיעו על הבמה דיג'ייז  מוכרים, ספיר סבן, ג'ולייטה, אישתר, ואמנים נוספים יחד עם הליינים הגאים השונים.

עוד בנושא:
מצעד הגאווה 2017: מדריך המסיבות המלא
הקהילה הביסקסואלית מרימה את הראש 
המדריך הלא רשמי ולא מקיף למגדר והעדפה מינית

"מצעד הגאווה בשבילי הוא לא רק חגיגה אלא אמירה ערכית חשובה", אמר ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי. "תל אביב שהוכתרה כבר כעיר הכי 'גיי פריינדלי' בעולם תמשיך להיות מגדלור ומצפן לערכי החופש, הסובלנות והדמוקרטיה ונמשיך לצעוד כדי להביא את השינוי המיוחל במדינה". יניב ויצמן, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הקהילה הגאה הצטרף לדבריו של ראש העיר ואמר: "הלב מתרחב ומתמלא גאווה כשרואים את האלפים הרבים שבאו לצעוד איתנו, לחגוג, מחות ולדרוש זכויות שוות לקהילה הגאה בתל אביב, בישראל ובעולם כולו. נתראה שוב בגאווה 2018". ושום מילה על חדי קרן.

(צילום: יולי גורודינסקי)
(צילום: יולי גורודינסקי)
(צילום: יולי גורודינסקי)
(צילום: יולי גורודינסקי)

 

הנושא שנבחר להוביל את ארועי חודש הגאווה הוחלט בידי מנהלת הגאווה בחודש ינואר האחרון. בהצבעה במנהלת, השתקיימה בשיתוף חברי הקהילה, נרשם שוויון בין הנושאים ביסקסואליות ועשיית כבוד לוותיקי הקהילה. אולי אלה יזכו לכבוד בשנה הבאה.

 

"אנחנו מקווים שזכיית הנושא תגרום לשיפור בנראות של כל 'הקשת המולטי-משיכתית'" אומר מיקי זאידל, ממקימי הפורום הבי-פאן-פולי שהתחיל לפעול לפני כחצי שנה. "על פי כל המחקרים – מדובר בקהילה הגדולה ביותר בתוך אותיות הלהט"ב. ביחס לגודלה, ההנכחה שלה בסדר היום לוקה בחסר עד כדי לא קיימת. בנוסף, חייבים להאבק בביפוביה שחיה ובועטת, לצערנו".

נעמי סרוסי, גם היא חברת הפורום, מקווה שבחירת הנושא תביא למודעות בכל חלקי הארץ ולא רק בתל אביב: "המצעד התל אביבי חשוב לנו מאוד, מן הסתם, אבל אנחנו רוצים לפנות לחברים ולחברות בכל רחבי הארץ, כדי שכולם ירגישו חלק. בשנה האחרונה פעלנו לא מעט – הקמנו ליינים של מסיבות, כנסים ותערוכות, זאת לצד פעילות פוליטית בתוך הארגונים. בחירת הנושא היא אחד השיאים בעשייה שלנו, אבל זה בהחלט לא הצעד האחרון".

מצעד הגאווה 2017 (צילום: יולי גורודינסקי)
מצעד הגאווה 2017 (צילום: יולי גורודינסקי)
לוגו מצעד הגאווה לשנת 2017, בסימן ביסקסואליות
לוגו מצעד הגאווה לשנת 2017, בסימן ביסקסואליות