משחקים בדוקי: מה קורה באנה לולו?

אי אפשר להגיד אנה לולו בלי לומר דו קיום. בליל הסילבסטר האחרון מכרו בעלי הבר את המקום שפיצח את סוד החיים המשותפים בישראל, והמנהלים החדשים מבטיחים לשמור על דרכם

אנה לולו. צילום: ענת מרטקוביץ'
אנה לולו. צילום: ענת מרטקוביץ'
5 בינואר 2016

בתזמון לא ידידותי, הביא איתו ליל השנה החדשה גם אקורד סיום. אחרי חמש שנות פעילות, הודיעו אילנה ברונשטיין ובן זוגה ניב גל כי הם עוזבים את אנה לולו, הבר שהקימו לפני חמש שנים ביפו העתיקה. "מהרגע שנכנסנו פנימה היה ברור שפה, פה זה המקום שלנו. תוך שבועיים חתמנו חוזה וחיכינו ללקוחות שיבואו", כתב גל בחשבון הפייסבוק האישי שלו על הימים הראשונים במקום. "כשעמד להיגמר החוזה עם בעל הבית היה ברור לנו שסיימנו עם הפרק הזה ואנחנו ממשיכים הלאה. חברים כבר עזבו את הארץ וחברים אחרים עם הרגל בחוץ. החלטנו למכור את העסק". בסוף הפוסט ציין גל כי הוא וברונשטיין מחפשים סאבלט בברלין, ולא פירט. האם גם האנשים שהצליחו לפצח את נוסחת החיים המשותפים בישראל הרימו ידיים?

אי אפשר להגיד אנה לולו ("אני פנינה") בלי לומר דוקי. דוקי, דו קיום, חיים משותפים, קיבוץ גלויות של ממש: יהודים, ערבים, גייז ולסביות, שמאלנים ואפילו ימנים רחמנא ליצלן. כולם התחככו זה בזה, החליפו שברי צחוק ואנזימי רוק במה שהפך למוסד תל אביבי עם שורשים עמוקים, שגם השינוי הנוכחי לא יזיז אותו מילימטר. הבט ולמד, ביבי. ככה עושים את זה.

ההר מוליד עכבר: אנשי ההר סיני עובדים על פתיחת בר חדש

מי שייקחו את המושכות לידיים הם השותפים המנהלים החדשים, ולדיסלב בורשבסקי ומרואן הואש, יחד עם שישה שותפים נוספים. על הפתיחה המחודשת הם הודיעו בהתרגשות בעמוד הפייסבוק הרשמי של המקום, תוך הרגעת החרדים כי הכל נעשה "מתוך כבוד עצום למה שכבר קיים, ואמונה שעוד יש הרבה מקום להתפתחות". ביום רביעי הקרוב (6.1) ייפתח המקום מחדש ותופעל בו תכנית הרצה, שלאחריה תצא הודעה על הרחבת שעות הפעילות ושיפורים נוספים. בעלי המקום החדשים שומרים על סודיות בכל הנוגע לפירוט השינויים הנוספים שמתוכננים. "ניב ואילנה יוצאים לקראת דרך חדשה, ואני רק יכול להגיד שהלולו ממשיכה את דרכם", מגלה הואש. "אנחנו הולכים לשמור על מה שנבנה ונוצר שם בשנים האחרונות, וכמובן נעשה כמה שינויים שישפרו את המקום ואת החוויה בהמשך".

אנה לולו בר