מתחם מנצח

הפסאז' מסתמן כמקום הכי לוהט בעיר, ולא רק בגלל הלוקיישן החכם

סקס, סמים ורואי חשבון שנשארו מהאייטיז. הפסאז'. צילום: גוני ריסקין
סקס, סמים ורואי חשבון שנשארו מהאייטיז. הפסאז'. צילום: גוני ריסקין
6 בפברואר 2013

לצד שמלות שלא היו מביישות נשף טקסני וחנויות ספרים ברוסית, הפסאז' המסתורי ברחוב אלנבי 94 זוכה בחודש האחרון לבן בית חדש וראוי, הקפה־מזנון־בר־מועדון פסאז'. המקום, שנפתח ביוזמה משותפת של בעליי הרדיו E.P.G.B והניילון ז"ל, התמקם בחלל תת־קרקעי מסקרן שכבר שימש בעבר חלל לתערוכות ואף היה מוקד השמועות העיקרי במשחק האהוב "באיזה לוקיישן התדר יפתח השנה".

המקום שמהווה הכלאה מעניינת בין מועדון אנדרגראונד אלטרנטיבי לבין מסבאה יפנית, פתוח 24 שעות ביממה ומציע לכל המשתכרים של הלילה לחזור ולשתות קפה ומאפה בבוקר. "בשעות היום אנחנו מפעילים קיוסק אספרסו, ובערב יש לנו בר פעיל ומזנון של אוכל יפני", מספר אריאל קלצ'קין, מבעלי המקום. "בלילות של אמצע השבוע, הקו המוזיקלי הוא דיי פריסטייל אנדרגראונד, כשבסופי השבוע הוא מבוסס יותר על מוזיקה אלקטרונית עדכנית. בכל ערב יש במקום די.ג'יי מתחלף".

מאיפה מגיעים הצורך והאומץ לפתוח עוד מקום, ועוד בקרבה לרדיו E.P.G.B?

"זה פרויקט של השותפים ברדיו E.P.G.B עם אנשי הניילון, אריאל לוינסון וגילי סער בין היתר. כל הקונספט נוצר ונבנה משיתוף הפעולה איתם. המקום מספק חווית בילוי מאוד שונה מזאת של הרדיו E.P.G.B, שאנחנו רוצים לשמור עליו כפי שהוא בלי שום קשר לפרויקט החדש. בניגוד לרדיו E.P.G.B,  פסאז' פעיל החל מהשעות מוקדמות של הבוקר והוא פחות נוקשה בנוגע להגבלת הכניסה לגילאי 24+. בפסאז' קיימת גם חוויה של ישיבה בשולחנות. חווית בילוי שהווליום בה נמוך יותר, נונשלנטית יותר. זה מקום שאפשר לבוא אליו גם עם הכלב ובכפכפים".

אתה מאמין שיש מקום וקהל לבר חדש נוסף ברדיוס של רוטשילד־אלנבי־הרצל?

"אני מאמין שאם למקום יש מה לחדש והוא ייחודי, תמיד תהיה לו דרישה וייבנה לו קהל. אנחנו מאוד פתוחים מבחינת קהל יעד שאנחנו שואפים שיגיע למקום. הרצון הוא שתשמר במקום אווירת רחוב שהיא מאוד מקבלת. בגלל שהלוקיישן יחסית גדול ויכול להכיל הרבה אנשים, אנחנו מקווים שאפילו לא נצטרך להגיע למצב שבו יש תור, כמו שקורה לרוב ברדיו E.P.G.B. אין סלקטור בכניסה, וכל מי שמתחבר לתכנים מתקבל בשמחה".