לחובבי קשירות: מתקנים לקשירת אופניים יוצבו בחצרות בניינים

כדי להקל על רוכבי האופניים וגם על הולכי הרגל, מציעה העירייה לתושבים להציב מתקני קשירה בחצרות הבניינים

מתקן לקשירת אופניים (באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
מתקן לקשירת אופניים (באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
18 בינואר 2018

מדרכה בתל אביב היא מצרך מבוקש עם היצע מוגבל מלכתחילה. לכן, אפשר להבין למה הולכי רגל מתרגזים כל כך כשבנוסף למכשולים האחרים שבדרך – בין אם אלה רוכבים דוהרים, קקי מרוח, מרצפות שבורות או סתם זבל – הם נאלצים לנוע בין זוגות אופניים שקשורים לעצים או לתמרורים. גם את מצוקת רוכבי האופניים אפשר להבין, שעם המחסור במתקני קשירה ברחוב נאלצים לאלתר לעצמם מקום לקשירת האופניים (או לנדוד הרחק מהבית).

>כך תגלו היכן האופניים הגנובות שלכם
>
חנויות האופניים הכי טובות בתל אביב

בחודשים האחרונים החליטה העירייה להתערב במצב, והחלה בפינוי זוגות אופניים והדבקת אזהרות על כאלו שהיוו מטרד למרחב הציבורי – גם כשלא בהכרח היו כאלה. כעת היא משנה מדיניות ובאה בטוב: כדי להקל על הרוכבים וגם כדי לצמצם מעט את סכנת הגנבה, היא החלה להציע לדיירי בנייני מגורים להציב בשטחם מתקני קשירה בחצרות בחינם, בתקווה שיותר ויותר אנשים יקפידו לקשור את האופניים לקשתות הברזל שיחוברו לקרקע וימוקמו בתוך
שטח הבניין.

מתקן קשירה בשדרות סמאטס (באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
מתקן קשירה בשדרות סמאטס (באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

המתקן הראשון הוצב כפיילוט בשדרות סמאטס 18 שבצפון העיר. התושבים שלו כבר מרוצים.
"אחרי ששיפצו את שדרות סמאטס, מהר מאוד הרחוב הפך לחניון אופניים", מספר אילון רשף המתגורר בבניין שבו הוצב המתקן. "העירייה השאירה לדיירים פתקים שיידעו אותנו על הפיילוט, ושמחנו מאוד כי עד כה היינו קושרים ברחוב או מעלים את האופניים הביתה". לדבריו, "במתקן החדש יש מקום לעשרה זוגות אופניים לפחות, ואצלנו הוא כבר מלא. הוא יותר בטוח, מוגן מהגשם וגם נראה הרבה יותר טוב מבחינת חזות העיר – זה ממש עדיף על פני קשירה לספסלים, את הרחובות צריך לשמור פנויים".

בהמשך יוצבו מתקנים נוספים ברחובות צייטלין, דובנוב ואנטוקולסקי. לאחר סיום הפיילוט תחליט העירייה על רחובות נוספים שיזכו למתקני הקשירה ותושבים שיהיו מעוניינים במתקן כזה יוכלו לפנות למינהל הקהילה. אם אתם שואלים אותנו, לא יזיק אם גם תושבי רחובות דרום העיר – שבהם חסרים מתקני קשירה וממש לא חסרת בעיית גניבות אופניים – יזכו להשתתף בפרויקט בשלב מוקדם. גם הם, כדאי לזכור, בעלי זכות הצבעה בבחירות לראשות העירייה.