נא להדק חגורות

אחרי סגירת הסניף הירושלמי של האוזן השלישית, גם חנות הדגל התל אביבית עושה קיצוצים. המנהל מבטיח: "אנחנו לא סוגרים"

22 באוגוסט 2013

ימים לא קלים עוברים על האוזן השלישית: לאחר 18 שנות פעילות ענפה, נסגרו לאחרונה שעריו של הסניף הירושלמי של הרשת. כעת שינויים מדאיגים פוקדים גם את הסניף הראשי והמקורי בתל אביב: בשבועות האחרונים פוטרו עובדים, צומצם הצוות בכל משמרת (עובד אחד או שניים במקום ארבעה) ובמקום לעבוד מ־10:00 בבוקר עד 23:30 בלילה, החנות תהיה פתוחה כעת מ־10:00 עד 22:00 בלבד. כמו כן, הוצב בחנות מדף שמוכר סרטים שיש מהם כמה עותקים, כדי להרוויח עוד כמה שקלים. "הפיטורים שלי לא היו משהו שהופתעתי ממנו", מספר אחד העובדים שפוטר בגל האחרון אחרי יותר משנתיים במקום. "אם פעם אנשים חיכו בתור בשביל לשכור סרט, אז היום בכל שעה שתיכנס לאוזן יהיה רגוע ותורים כבר לא תראה. זו סוג של ספינה שוקעת – עסק שמתבסס על משהו שכבר לא הרבה אנשים צורכים".

אסא אופק, מנהל החנויות של האוזן, מנסה להרגיע: "בוא נפריד בין הסניף בירושלים לבין הסניף בתל אביב. את האוזן בירושלים אכן סגרנו במתכונתה הנוכחית. כשנודע על הסגירה הייתה התארגנות מעוררת הערכה של הלקוחות שלנו ואני מאמין שבקרוב נמשיך לפעול שם בקונסטלציה אחרת, כנראה בשיתוף פעולה עם  סינמטק ירושלים. הסגירה שם התחילה שמועה לגבי האוזן בתל אביב, אבל אנחנו לא סוגרים. רק הודענו שאנחנו מהדקים את שעות הפעילות ונמצאים כרגע בתהליך התייעלות. אני קורא לזה דיאטה. לכן גם נאלצנו להיפרד מכמה עובדים שיקרים ושחשובים לנו. אנחנו מרגישים שיש לנו מה לתרום ושהאוזן היא חלק בלתי נפרד מהתרבות בתל אביב, ונמשיך להיות פה עוד הרבה שנים".

 אנשים עדיין שואלים סרטים?

"זה נכון שזו לא ליבת הפעילות שלנו היום, אבל זה לחלוטין לא משהו שאנחנו הולכים לבטל. יש פחות מנויים, אבל עדיין מספיק, ואם היינו מרגישים שאנחנו פיל לבן אז היינו מתקפלים. אנחנו לא רואים את עצמנו בלי הספרייה. עשינו את כל השינויים האלה בכוח האדם ובשעות הפעילות כדי לשמור עליה".

המקום עדיין רווחי?

"הכוח של האוזן הוא בפעילויות האחרות: האוזן בר, קטגוריית האוזן השלישית ב-VOD, אירועים, הקרנות פרטיות ועוד".

ומה מצבו של הסניף החיפאי?

"זו אחת מחנויות התקליטים הגדולות בארץ, חוד החנית בחיפה. היא עובדת ואין שום חשש לסגירה כרגע".

בגדול, אתם עדיין אופטימיים?

"לגמרי. המהלך בירושלים מצריך הרבה אנרגיות ויש הרבה עבודה, אבל אלה אנרגיות של עשייה ולא של מגננה".

"הכוח הוא בפעילויות אחרות". נינט טייב מופיעה בחנות