נים ולא נים

סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
27 בנובמבר 2018

 

*
כל כך הרבה פעמים ניסיתי להתחיל את "בעקבות הזמן האבוד", אבל כל פעם שאני פותח את הספר יש שם עשרה עמודים על כמה שהוא אוהב לשים את הראש על הכרית ולנמנם, והדבר הבא שאני זוכר זה שאני מתעורר בכורסה וזה כבר מחר (מרטין רוג)

*
האיש באוטובוס עצם את עיניו, וראשו נח על כתפי. רציתי להעיף אותו, או להעיר אותו, או לירות בו, או לשחוט אותו עם סכין, או לקבור אותו חי בקיר כמו בסיפור של אדגר אלן פו, או סתם להרביץ לו כל כך הרבה שלא יבינו איפה הראש ואיפה התחת שלו, אבל עד שסיימתי לחשוב על כל הדרכים בהן הייתי רוצה להיפטר ממנו כבר הגיעה התחנה שלי וירדתי. ככה כל יום אני לא הורג מישהו (יניב, מטכ"ליסט לשעבר. ויש הבהרה:)

*
אני לא מסיירת מטכ"ל. אני מהקריה, הייתי עובד רס"ר במטכ"ל. אני מניח שאם הייתי מהסיירת הייתי יודע תוך שניה איך לחסל אותו הכי מהר, ואז היו שמים אותי שלושים שנה בכלא, ואז מישהו היה מנסה לעשות לי משהו במקלחת, ואז הייתי צריך להרוג גם אותו, וחוטף עוד עשרים שנה, אבל אז הייתי אומר לעצמי שעם כל הכבוד, חמישים שנה זה המון זמן להיות בלי סקס אז מה אכפת לי שיעשו לי קצת דברים במקלחת, אבל אז כבר היה יוצא לי שם של קילר ואף אחד לא היה מתקרב אלי, והייתי חי את כל החיים בבדידות מוחלטת. אז סך הכל טוב שאני לא מסיירת מטכ"ל (ויש מצד שני:)

*
מצד שני אני לא דתי, אז גם אם כל החיים אני אהיה לבד, אין לי בעיה לאונן (ויש מצד שלישי:)

*
מצד שלישי אם בכל זאת הייתי מסיירת מטכ"ל הייתי בורח מהכלא, בעזרת הציפור של היחידה שהייתה באה לחלץ אותי. או שאני מתבלבל עם שלדג? (ועד כאן, כי זה טור על נימנום והבנאדם מדבר כאילו הרגע התעורר והוריד שורה קוק)

*
אצלנו במעבדה לחקר השינה, הרבה פעמים אני תופס מתנדבים שסתם באו לנמנם. אז אני לוקח מזרק של סוס ודופק להם חומר הרדמה. וכשהם מתעוררים, הם מיד שואלים: "כמה זמן עבר?"
"שתים עשרה דקות", אני אומר להם. והם שמחים כי בסך הכל באו קצת לנמנם ולחזור לאוניברסיטה.
ואז הם יוצאים החוצה וחוטפים שוק כי הרדמתי אותם לשנה. וגם כואב להם ללכת, כי כל השנה הזאת אנסתי אותם. אני לא בן אדם טוב (ויש תגובה מדובר המעבדה לחקר השינה:)

*
אלה היו דברים מזעזעים. פשוט מזעזעים. רק היום בבוקר נודע לנו מה הוא עשה, ומיד פיטרנו אותו – רגע, מה?? נתניהו ראש ממשלה? ממתי? בן זונה עם מזרק של סוס, אם אני אתפוס אותו (אבל שניה, רגע, הנתניהו הזה – איך הוא ניצח את רבין?)

*
אם אתה לא מצליח להירדם, זה בגלל שאתה ער בחלום של מישהו אחר (אגדה אורבנית. ויש שאלה:)

*
אנשים שגרים בכפר – מאיפה יש להם אגדות אורבניות? (ויש תשובה:)

*
מויקטור אורבן. לא ציפיתם להומור מתוחכם, אני מקווה (האיש שמקווה שאתם לא מצפים להומור מתוחכם)

*
אתה יודע שאתה מאוהב כשאתה לא יכול להירדם כי סוף סוף המציאות יותר טובה מהחלומות (ד"ר סוס)

*
ארבע בבוקר יודע את כל הסודות שלי (פופי ברייט)

*
קראתי פעם על איזה גאון, שהיה מנמנם עם כוס ביד. וכל פעם שהיה נרדם היה שומט את הכוס ומתעורר מיד. ניסיתי את זה פעם, והדבר היחיד שאני יכול להגיד זה שחבל מאוד שלא ניקדו את המילה כוס (ויש התנצלות:)

*
כולי התנצלות (האיש שמקווה שאתם לא מצפים להומור מתוחכם. הוא לא באמת מקווה, זאת רק העבודה שלו. בחיים האמיתיים הוא די ריאליסט. תמיד היה. אפילו בילדותו, כשהגננת לימדה את כולם לשיר "שניים סינים עם כינור גדול", הוא ישר אמר: זה צ'לו, מפגרת)