בית הספר אסר בתקנון: "בלי ספוילרים לסדרות"

עושים בית ספר למספיילרים: מנהלי תיכון ברעננה החליטו להכניס סעיף האוסר על ביצוע ספויילרים לסדרות לתקנון בית הספר. "האיסור תקף למשך שלושת הימים שלאחר שידורו הרשמי של הפרק". האם התלמידים יקבלו עונש?

משחקי הכס (צילום באדיבות yes)
משחקי הכס (צילום באדיבות yes)
10 בספטמבר 2017

 

גל המנעויות מספוליירים שטף בחודשים האחרונים את הרשתות החברתיות, שיחות הברזייה, המסדרונות והמטבח, זאת במקביל לעונה השביעית של משחקי הכס. צופים אדוקים שאיחרו מעט בצפייה בפרק פחדו להיכנס לפייסבוק או לאחד מהאתרים שסיקרו את הסדרה מכל זווית אפשרית (כמונו, למשל), מחשש שמא יגלו מה קרה לג'ון סנואו או שמא נאמר… עזבו, לא רוצים להרוס למי שעוד לא ראה.

קמפוס אנקורי ברעננה החליט לקחת את הנושא צעד אחד קדימה וכתב את הסעיף הבא בתקנון בית הספר, תחת הקטגורייה 'שטחים אסורים': "חל איסור מוחלט לבצע ספויילרים לסדרות – בשטח ביה"ס וברשתות החברתיות בהן נוכחים תלמידי ומורי אנקורי. האיסור תקף למשך שלושת הימים שלאחר שידורו הרשמי של הפרק".

"חל איסור על ביצוע ספויילרים" (שאטרסטוק)
"חל איסור על ביצוע ספויילרים" (שאטרסטוק)

צילום של הסעיף ההיתולי בין אחיו הפורמליים הופץ ברשתות החברתיות והעלה תהיות, אז יצאנו לבדוק מה הפשר. "אחד התלמידים נכנס למזכירות ופלט במקרה ספויילר בפניי אחת המזכירות", מספר יואב לביא, מנהל בית הספר. "המזכירה היא צופה אדוקה ובסופו של דבר הוא גילה לה מה קורה בפרק האחרון וזה ציער אותה מאוד". לביא מספר שהתלמיד הרגיש אשם והתנצל בפניה וכך הגיע הרעיון להכניס את הסעיף לתקנון. "שאלנו את עצמנו האם אנשים ישימו לב ומסתבר שההורים והתלמידים באמת קוראים את התקנון".

עונש, אומר לביא, לא יגיע במידה ומישהו יספיילר. "זה הומור פנימי בין המורים לתלמידים. בוודאי שלא יהיה עונש, מקסימום באסה. הבנתי שלא כולם הבינו את בדיחה ושזה הפך למשהו שמתרוצץ אז חשוב לנו לומר – זו בדיחה". אם היינו לומדים בבית הספר כנראה שהיינו עומדים ליד הלוח בתחילת השיעור ומספרים לכולם על גורלו של וייסיריון. היינו ילדים רעים.

[interaction id="59a2730b1868a8c438dfc393"]